Posta din Favoritvideo\livespelning

Youtube-proffs
Posta din Favoritvideo\livespelning

Satt igår natt och hade småtråkigt och surfade runt på www.youtube.com och bara sökte på musikvideos på artister jag tyckte om.

Sedan fick jag en brilliant idé, att man postar en musikvideo\livespelning på fzforum och säger varför just den är bra!

Så jag slänger in min jag hitta igår och blev förtrollad av.

Hocico - Bizarre Words

http://www.youtube.com/watch?v=2z-xkhYyl80

Den här spelningen tycker jag är mäktig pga dels för att jag gillar musiken, sedan hela känslan sångaren förmedlar på scen, rent galenskap, 8)

Att vara på den spelningen hade iaf vart något.
Den är iaf min #1 just nu!

#2 i min lista är Tool - Parabola

http://youtube.com/watch?v=RiV_ue-PbL4
samma med denna, musiken är grym, videon är bara, mysko. I like it.

PS. Man kan posta flertal videos om man så vill! DS.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Trevligt trevligt, satt och lyssna på parabola alldeles nyss faktiskt. Kommer ihåg när jag såg videon för första gången, "wtf!" tänke jag, så jekla konstig att jag var tvungen att glo vidare. Var iofs Tools senaste platta (10.000 days) som fick mig att börja lyssna på dem.

Mitt bidrag Slipknot - Duality
Galet skön låt och video.


signatur

<3

Medlem

Phil Ochs - I ain't marching anymore - Klipp från slutet av 60-talet med en singer/songwriter som faktiskt hade något att säga. En av de största.

Casiotone For The Painfully Alone - The Subway Home - Skön video/låt som är så deppig att den närmar sig gränsen till patetisk, beroende på humör.

Medlem

Musikvideo: Black Label Society - In This River
Texten, musiken, videon. Allt sådär lagom deppigt här på höstkanten

Livevideo: [http://www.youtube.com/watch?v=wILo2T2s77I
Opeth - Deliverance]
Bland deras bästa låtar. Den perfekta blandingen av brutalt och lungt, rätt duktiga musiker. Ja, Opeth helt enkelt.

Inaktiv

signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Tool - H
Underbar låt. I denna video gör Maynard (sång) en build-up som får knäskålarna att rysa av välbehag.
"I...I...I...I don't mind"

Tool - Triad
Instrumental låt som knäcker det mesta. Underbara trummor, man får se mycket av Danny Carey (trummor). Tomas Haake (Meshuggah) gästspelar också på slagverk!! Mumma!!

Medlem

In Flames - My Sweet Shadow

Älskar In Flames, förmodligen därför jag älskar denna videon. Riktigt bra tryck på publiken, ett helt okej uppträdande.
http://www.youtube.com/watch?v=IPBFxYR6QPU

Inaktiv

finns fan INGET som slår
Meshuggah - New Millenium Cyanide Christ
så jääääävla rolig video (och grym låt, men det kommer väl hälften av er hata ;P)

Tony: omfg, Triad-versionen ägde.. och herr Haake på trummor även.. han är så jävla galen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

finns fan INGET som slår
Meshuggah - New Millenium Cyanide Christ
så jääääävla rolig video (och grym låt, men det kommer väl hälften av er hata ;P)

Nej, jag älskar den videon. En av de bästa musikvideor som finns. Man är hård om man sjunger in i en tuschpenna

Inaktiv

drar det en gång till här såru inte missar
"Tony: omfg, Triad-versionen ägde.. och herr Haake på trummor även.. han är så jävla galen"


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Är det någon som kollar andras inlägg eller skriver ni bara era egna?

(Jag kollar nästan aldrig själv, vem orkar höra "min syrras killes nya deathmetalband" liksom?)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=eZSjCQiaLiM

Tycker denna Metallicaspelning, där de framför Creeping Death är grym. Moskva 92, samma år som Metallica dog, en av deras sista riktigt bra spelningar.

Medlem

www.rehearsals.com välj Remy Zero i listan. (kan inte länka direkt just nu, sitter på jobbet och sidan är spärrad härifrån)

Är från en HD inspelning av en radio show med Zach Braff, kolla in indie 103.1 sidan på rehearsals.com där kan du se alla artister som spelade. Underbara artister.

Åter till Remy Zero, killen som sjunger gör lite konstiga saker med händerna men herregud så bra han sjunger. Än av dom bästa rösterna någonsin. Ni som sett Smallville så är det Remy Zero som har gjort intromusiken.

Edit: Kanske ska påpeka att det är ett ca 20 min klipp där dom spelar flera låtar. Men den bästa låten är nog den första, Prophecy.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Lyssnar alla "nerds" här på metal eller?

Inte riktigt min smak så jag skulle inte ha nåt emot lite aukustisk (stavning?) musik, ala Joseph Arthur, Joshua Radin, Elliot Smith m.m


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Looptroop - Fly Away

Swedens finest (when it comes hip-hop anyway)

Antar att det inte är allt för många här lyssnar på hip-hop men lyssna/kolla på videon i alla fall, det är en jäkligt bra låt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Looptroop - Fly Away

Swedens finest (when it comes hip-hop anyway)

Antar att inte allt för många här lyssnar på hip-hop men lyssna/kolla på videon i alla fall, det är en jäkligt bra låt, fin text, bra musik... ja allt.

Looptroop äger.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av prikk:

drar det en gång till här såru inte missar
"Tony: omfg, Triad-versionen ägde.. och herr Haake på trummor även.. han är så jävla galen"

Hehe, jag vet. När jag såg Tool live i Göteborg i sommras hoppades jag att de kunde köra den, I mean, if Haake was in town. Men tyvärr.

Jo, Haake är smått omänsklig. Jag borde få cred för att ha fått med mig flickvänen till en Meshuggah-spelning.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Är det någon som kollar andras inlägg eller skriver ni bara era egna?

(Jag kollar nästan aldrig själv, vem orkar höra "min syrras killes nya deathmetalband" liksom?)

jao, kollar på andras inlägg
och om du med "min syrras killes nya deathmetalband" menar extremt stora världskända band som ofta funnits i över 10 år så...... ok

finns vissa av oss som gillar flera sorters musik, och kan uppskatta fler genrer än du
(looptroop äger btw)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:
Skrivet av CastorFiber:

Är det någon som kollar andras inlägg eller skriver ni bara era egna?

(Jag kollar nästan aldrig själv, vem orkar höra "min syrras killes nya deathmetalband" liksom?)

jao, kollar på andras inlägg
och om du med "min syrras killes nya deathmetalband" menar extremt stora världskända band som ofta funnits i över 10 år så...... ok

finns vissa av oss som gillar flera sorters musik, och kan uppskatta fler genrer än du
(looptroop äger btw)

Missförstå mig rätt, jag dissar inte på något sätt - jag tycker bara det är mycket... ensidig information. Någon postar en länk till ett obskyrt band (syrrans killes kompisar*) och sedan är det bra med det... det fyller på utan att någon säger "fan, vad bra" eller "usch, vad dåligt" det bara fyller på med info om band man (i mitt fall) aldrig kollar upp... Vilket fick mig att fråga...

*Varför spelar alltid "syrrans bästis killes kompisars" nya band metal? Är det den enklaste musiken?

Själv älskar jag motorhead främst för att det är den enda musiken som hörs när man dammsuger.

Och angående min musiksmak så är jag lätt bredast här. Lätt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Are you sure about that young padawan Castor?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Are you sure about that young padawan Castor?

For real.

Jag kan aldrig spela in en cd med blandade artister för det blir inte klokt med den blandningen som uppstår...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Pendulum - Slam
har själv inte sett dom live men det verkar jävligt tungt.

Inaktiv

jag postade meshuggah - new millenium cyanide christ för jag älskar videon (och låten)..
själv är jag för tillfället jävligt mkt inne på cirkuspunk (ja, det finns!) och lite udda ska
men jag inledde dagen med slayer - seasons in the abyss
är ganska mångsidig


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Är det någon som kollar andras inlägg eller skriver ni bara era egna?

(Jag kollar nästan aldrig själv, vem orkar höra "min syrras killes nya deathmetalband" liksom?)

Jag kollar inte heller.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Och angående min musiksmak så är jag lätt bredast här. Lätt.

Skulle inte tro det, har själv ganska "bred smak".

Medlem
Skrivet av astie:

Är ett stort fan av Looptroop och dess medlemmar (vilket inkluderar Promoe) och det gör nästan lite ont att säga det men, hans senaste album håller inte riktigt samma klass som hans tidigare. Det är inte att albumet är dåligt, men man har rätt stora förväntningar, speciellt efter Government Music från 2001 (som är ett av de bästa albumena som har släppts).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av astie:

Är ett stort fan av Looptroop och dess medlemmar (vilket inkluderar Promoe) och det gör nästan lite ont att säga det men, hans senaste album håller inte riktigt samma klass som hans tidigare. Det är inte att albumet dåligt, men man har rätt stora förväntningar, speciellt efter Government Music från 2001 (som är ett av de bästa albumena som har släppts).

Måste faktiskt hålla med. Headache tyckte jag dock var en skön låt men dessvärre den enda på hela albumet som jag gillade.

Inaktiv

är en jävligt häftig video till Venetian Snares - Szamar Madar

klicka om ni gillar elektronisk musik, eller om ni helt enkelt trodde att ni hatade det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

öser väl på med lite mer elektroniskt som Hallucinogen - L.S.D. Tyvärr är livespelningar ganska trista att kolla på såvida dom inte kör hårt på ljus, laser etc. Blir liksom inget så mycket till show när en påtänd hippie står och rattar på mixerbordet 8)

12
Skriv svar