Obama kampanjar i EA-spel

Medlem
Obama kampanjar i EA-spel

Nooo


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Politik och underhållning går inte ihop


signatur
Medlem
Inaktiv

Så länge som det passar in med spelets era och att det inte avbryter spelet så har jag inget emot det, och politik tycker jag inte spelar någon roll, reklam är reklam, bara det inte stör spelandet.

Medlem

Visserligen tycker jag personligen inte att just Obamas reklam känns så obehaglig, men det gäller ju att utvecklingen inte går till att vem som helst med politiska budskap kan göra reklam i spel.

Obehagligt om valfritt xenofobiskt parti skulle figurera i ett krigsspel.

Medlem

känns som att politik kommer ha för mkt o säga till om i spel, om de nu är så att dom får mer med det att göra

Medlem

Att Obama swischar förbi när man kör bil gör ju att man får en aktuell känsla i spelet.

Ni som gnäller ylade förstås också när amerikanska armén gjorde det där arméspelet (jag spelade inte så jag kommer inte ihåg vad det hette och du får googla själv)?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Personligen skulle jag bli lite mörkrädd om jag såg en reklam av vänsterpartiet i ett spel.


signatur
Medlem

Varför ska det alltid finnas en åsikt inblandad i era enkätsvar när frågeställningen nöjer sig med ja/nej/blankt som svar?

Medlem

Att politik och underhållning inte går ihop tycker jag är ett lite konstigt påstående. Vi ser det redan att många artister ställer sig bakom olika saker, filmer belyser det, tvserier osv.
Jag tror snarare att det mesta vi stöter på har en politisk innebörd. Det behöver inte betyda "Hej, jag är vänsterpartist" men kan likagärna ha en annan politisk agenda.
H. Rockwood säger ju också "I likhet med de flesta inom tv, radio och tidningar accepterar vi reklam från respektabla politiska kandidater."
dofilusåkaffe: Varför skulle du bli rädd om just Vänsterpartiet sågs i ett spel?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skulle vilja tillägga en sak i frågan bara.. nej, politik går inte ihop med underhållning egentligen, men samma som med reklam så där det passar in: varför inte?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Skrivet av bjosarn:

Att politik och underhållning inte går ihop tycker jag är ett lite konstigt påstående. Vi ser det redan att många artister ställer sig bakom olika saker, filmer belyser det, tvserier osv.
Jag tror snarare att det mesta vi stöter på har en politisk innebörd. Det behöver inte betyda "Hej, jag är vänsterpartist" men kan likagärna ha en annan politisk agenda.
H. Rockwood säger ju också "I likhet med de flesta inom tv, radio och tidningar accepterar vi reklam från respektabla politiska kandidater."

Jo men vi behöver ju inte bli som jänkarna eller hur? Inget att sträva efter. Trots det så börjar vi få 2 partier istället för flera. Helt sjukt enligt mig.

Skrivet av bjosarn:

dofilusåkaffe: Varför skulle du bli rädd om just Vänsterpartiet sågs i ett spel?

Därför att Lars Ohly's leende skrämmer mig och jag skulle skita på mig om jag såg han i t.ex. Doom.

Ännu värre med Gudrun Schyman


signatur

Aldrig i livet att jag tycker om politisk reklam i ett spel...det beror ju på liksom,,, tänk om man spelar spelet stalker(det är fett läskigt och stämningsfullt) MAN HÅLLER HÅRT OM HAGELBÖSSAN, ALLT E TYST...KNARR...VAD VAR DET,,,NÄH DET VAR INGET....JAG ÖPPNAR FÖRSIKTIGT DÖRREN TILL NÄSTA RUMM........ HELT PLÖTSLIGT KOMMER EN BILD PÅ GÖRAN PERSSON....emmm nää,,,politik och vissa spel hör absolut inte ihop

Medlem

nu är ju några här som vanligt dumma i huvudet...

någon nämner Doom och en annan Stalker... HALLÅ!

Det är inte dessa spel som innehåller reklam.

Utan spel så som bilspel och det där Skate, där man förväntar sig se reklam i städerna som en del utav miljön. inget konstigt, att företagen väljer att sälja reklamplatts har INGET att göra med något som att politiken styr över spelutveckling som någon tolkade det som.

utan de har funnit att det finns pengar att tjäna på att sälja reklamplatts i spel. fan va bra! då får ju en del företag in mer pengar den vägen så att de har mer pengar att göra spel för. way to go säger jag iaf!

Blunda om du inte klarar av att se reklam i ett spel...

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jo men vi behöver ju inte bli som jänkarna eller hur? Inget att sträva efter. Trots det så börjar vi få 2 partier istället för flera. Helt sjukt enligt mig.

Håller helt med, pratade en hel det om det i off-topic forumet.
Jag tycker det är jävligt stor skillnad på politiska partier eller kandidater och politiska ställningstaganden t.ex. Men jag håller med, jag skulle inte vilja ha en Idol-bild på någon svensk aktuell politiker (eller från något annat land för den sakens skull) i ett seriöst spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Har spelat annan reklam och någon politisk organisation(oavsett vilket parti eller ideologi) väljer att annonsera i ett spel så är det ok tycker jag. Det är inte värre än något företag försöker kränga tvättmaskiner med reklam.

I vissa fall så går politik ihop med underhållning, oftast när politik är underhållande.

Inaktiv

Propaganda i spel , nej tack.


signatur

War never changes.

Medlem

Usch nej, politik är så jävla falskt ändå och det hör definitvt inte hemma i spel. Åtminstone inte "riktig" politik. Spelar ingen roll om det är Obama eller extremister som Sarah Palin eller Kim Jong Ill. Spel ska vara neutrala i sådana här sammanhang, speciellt när det handlar om valkandidater.

Medlem

trams


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det stör mig inte...och inte för att jag hellre ser Obama än McCain som president men för att det får ungdomar att bli förbannade på politik(er) ännu tidigare

Medlem

Nej usch, politik är verkligen inget jag vill se i ett spel, så länge det inte handlar om en parodi eller dylikt då så klart Saints Row 2 ska ju tydligen driva en del med Obama och Mccain, vilket ska bli intressant

I vilket fall så hade det som sagt känt jävligt konstigt om man började skymta svenska parti-symboler och ledare i spelen. Usch!

Medlem

Det saknas en punkt.

All reklam är fel i spel.

Medlem

Trams!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

När Hitler tog sig till makten använde han propaganda i biografer..

Medlem

tycker det e redan jobbigt med reklam i tv och nu i spel ? =(

Medlem

Som sagt, de allra flesta spel innehåller redan politik. Även om det inte appliceras på en precis stat eller person. Tycker det är lite löjligt att t.ex. jämföra detta med hur Hitler gjorde. Alla Delta Force-spel är ju mycket värre isf, som ett enstaka exempel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vad tjänar vi på att bli matade reklam när vi spelar? Spelen borde isåfall bli billigare. Utvecklarna får ju pengar från de som sätter in reklamen i spelen, så de borde kräva mindre från oss. Jag fruktar dagen då det kommer komma Mountain Dew-reklam i loadingscreensen i ett spel.

Angående Obama-reklam tycker jag att det är extra fail, då folk som inte är amerikanska medborgare inte kan rösta ändå, och valperioden kommer snart vara slut, och reklamen ändå finnas kvar i spelen. Nu har jag inte spelat dessa spel, så vet inte om de kör med någon funktion som i Enemy Territory: Quake Wars, där reklamen laddas ner från en server och på så sätt kan bytas ut.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Vad tjänar vi på att bli matade reklam när vi spelar? Spelen borde isåfall bli billigare. Utvecklarna får ju pengar från de som sätter in reklamen i spelen, så de borde kräva mindre från oss. Jag fruktar dagen då det kommer komma Mountain Dew-reklam i loadingscreensen i ett spel.

Angående Obama-reklam tycker jag att det är extra fail, då folk som inte är amerikanska medborgare inte kan rösta ändå, och valperioden kommer snart vara slut, och reklamen ändå finnas kvar i spelen. Nu har jag inte spelat dessa spel, så vet inte om de kör med någon funktion som i Enemy Territory: Quake Wars, där reklamen laddas ner från en server och på så sätt kan bytas ut.

Reklamen i fråga visas i totalt nio EA-spel, bland annat NFS Carbon, NFS Prostreet, Skate och NHL 09. Den sänds dock bara i Xbox 360-versionerna och du kommer inte stöta på den här i Sverige - den är förbehållen amerikanska spelare.

Fast jag tycker att det inte spelar någon roll vart dom gör reklam. Spelar det någon större roll om det är på en reklamtavla i ett spel eller en reklamtavla vid en riktig motorväg.

Inaktiv

Ja, om det sänker priset på spelet. Varför inte?

Skrivet av kebbe_90:

När Hitler tog sig till makten använde han propaganda i biografer..

...och radio.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar