Obama kampanjar i EA-spel

Medlem

"My name is Barack Obama, and I approve of this game!"


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av mcbura:

tycker det e redan jobbigt med reklam i tv och nu i spel ? =(

Skillnad på TV och spel. På TV har du inget val än att kolla på reklamen om du inte byter kanal. På ett spel är det bara att köra/gå/flyga vidare, förbi reklamskylten.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Inaktiv

Sålänge inte politik och religion blandas så är det helt ok med mig

Medlem

inte så noga med mig, men jag kan tycka att spel som har reklam ska vara billigare än spel som inte har det.


signatur

thank you, come again

Medlem

SÄMSt snacka om att Obama är så jävla desperat på väljare.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Aidslol:

SÄMSt snacka om att Obama är så jävla desperat på väljare.

Varför inte göra reklam på ställen ingen annan har gjort? Tycker det är smart utav honom.
Och jag skiter fullständigt i reklamen, inte direkt så att jag stirrar blint på det när jag spelar.

Medlem

Typiska EA att (ursäkta uttrycket) pissa på sina kunder..

Medlem
Inaktiv

"My name is Barack Obama, if you don't wote for me I will fuck you up with my BFG-2000!"


signatur
Medlem
Skrivet av poliiz:

Sålänge inte politik och religion blandas så är det helt ok med mig

Politik och religion har väl ändå blandats ganska friskt genom tiderna? En kandidat som inte är troende missar en massa röster hos de som faktiskt är troende. Bush har använt "God" flertalet gånger i sina tal.

Medlem

Bara inte mccain vinner så är jag nöjd


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av poorks:

Typiska EA att (ursäkta uttrycket) pissa på sina kunder..

ROFL, LOL och så vidare...

ja för det har ju inte varit någon annan reklam på dessa skyltar i dessa spel innan eller så? det har ju varit kritvita blanka reklamskyltar tidigare.... hahahaha!

shit bästa skrattet för dagen....

eller vänta du var kanske seriös?

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av poliiz:

Sålänge inte politik och religion blandas så är det helt ok med mig

Politik och religion har väl ändå blandats ganska friskt genom tiderna? En kandidat som inte är troende missar en massa röster hos de som faktiskt är troende. Bush har använt "God" flertalet gånger i sina tal.

Ja, och se hur det gick

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Ja, om det sänker priset på spelet. Varför inte?

Skrivet av kebbe_90:

När Hitler tog sig till makten använde han propaganda i biografer..

...och radio.

..och han la även ut sig på Facebook för att hitta vänner!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Bara inte mccain vinner så är jag nöjd

Så sant som det var sagt!

Medlem
Skrivet av adeg:

Visserligen tycker jag personligen inte att just Obamas reklam känns så obehaglig, men det gäller ju att utvecklingen inte går till att vem som helst med politiska budskap kan göra reklam i spel.

Obehagligt om valfritt xenofobiskt parti skulle figurera i ett krigsspel.

Så vad du säger är att så länge man tycker "rätt" så får man göra reklam?

Inaktiv

så länge obama vinner över mcain får dem göra whatever i rofl-landet


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av Bluescreen:
Skrivet av adeg:

Visserligen tycker jag personligen inte att just Obamas reklam känns så obehaglig, men det gäller ju att utvecklingen inte går till att vem som helst med politiska budskap kan göra reklam i spel.

Obehagligt om valfritt xenofobiskt parti skulle figurera i ett krigsspel.

Så vad du säger är att så länge man tycker "rätt" så får man göra reklam?

Först håller jag med dig lite Bluescreen, frågan är inte vem som gör politisk reklam utan om det ska finnas överhuvudtaget... Men samtidigt då kan man dra det ett steg längre, det kanske inte frågan om politisk reklam utan om det ska finnas reklam i spel överhuvudtaget då (typ reklam är ok så länge det inte är politisk, eller "rätt " reklam)?

Svaret på det är väl att vi inte kommer undan reklam, precis som det finns produktplacering i filmer tex.
Så till slut håller jag nog med adeg. Det är upp till den som publicerar spelet, EA i det här fallet, att ta ansvar för sin produkt precis som FZ får stå upp för de annonser de kör, radiokanaler får stå upp osv osv....
Tex om FZ skulle bli erbjuden att göra reklam för något svårt som Sverigedemokraterna, så gissar jag att de skulle tacka nej, eller hur? Nu är det givetvis möjligt att FZ tackar nej till all politisk reklam, det vet jag inte.

Min poäng är att all reklam borde vara tillåtet, men det är upp till den som skyltar med reklamen att ta ansvar. I slutändan så är det vi konsumenter som bör hålla förläggarna ansvariga, vill vi inte ha reklam i spel, eller reklamen inte känns passande (i det här fallet politisk), så köp inte spelet, alternativt bojkotta och köp inga spel alls från EA.

Medlem

Det spelar nog ingen roll hur mkt Obama försöker göra reklam, Mccain kommer vinna iaf eftersom han är en konservativ redneck som vill föra Bushadministrationen vidare... stackars amerikanare som inte har något vett kvar... eller som jag brukar säga "stupid fat americans"

Medlem
Skrivet av BLKPanther:
Skrivet av Bluescreen:
Skrivet av adeg:

Visserligen tycker jag personligen inte att just Obamas reklam känns så obehaglig, men det gäller ju att utvecklingen inte går till att vem som helst med politiska budskap kan göra reklam i spel.

Obehagligt om valfritt xenofobiskt parti skulle figurera i ett krigsspel.

Så vad du säger är att så länge man tycker "rätt" så får man göra reklam?

Först håller jag med dig lite Bluescreen, frågan är inte vem som gör politisk reklam utan om det ska finnas överhuvudtaget... Men samtidigt då kan man dra det ett steg längre, det kanske inte frågan om politisk reklam utan om det ska finnas reklam i spel överhuvudtaget då (typ reklam är ok så länge det inte är politisk, eller "rätt " reklam)?

Svaret på det är väl att vi inte kommer undan reklam, precis som det finns produktplacering i filmer tex.
Så till slut håller jag nog med adeg. Det är upp till den som publicerar spelet, EA i det här fallet, att ta ansvar för sin produkt precis som FZ får stå upp för de annonser de kör, radiokanaler får stå upp osv osv....
Tex om FZ skulle bli erbjuden att göra reklam för något svårt som Sverigedemokraterna, så gissar jag att de skulle tacka nej, eller hur? Nu är det givetvis möjligt att FZ tackar nej till all politisk reklam, det vet jag inte.

Min poäng är att all reklam borde vara tillåtet, men det är upp till den som skyltar med reklamen att ta ansvar. I slutändan så är det vi konsumenter som bör hålla förläggarna ansvariga, vill vi inte ha reklam i spel, eller reklamen inte känns passande (i det här fallet politisk), så köp inte spelet, alternativt bojkotta och köp inga spel alls från EA.

Precis BLKPanther.

Bluescreen, jag menar att om politisk reklam ska figurera i spel så ska det givetvis inte finnas några gränser för vem avsändaren är. Det vill säga: Inga gränser utom de som förläggaren/utgivaren väljer att sätta.

Med andra ord menar jag precis vad jag skrev; att personligen skulle jag tycka att det vore obehagligt om ett xenofobiskt parti tilläts göra reklam i spel. Alltså menar jag inte att det borde vara olagligt eller dyl. Jag tror på yttrandefrihet och tryckfrihet.

Medlem
Skrivet av Aidslol:

SÄMSt snacka om att Obama är så jävla desperat på väljare.

Lol, du verkar förstå hur det går till att föra en kampanj.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Vad vinner Obama på att göra politisk reklam i Burnout Paradise? Saknar kopplingen. Är det hans målgrupp som spelar dessa spel? Produktplacering är helt ok i min mening. Skapar faktiskt en realism i spelen som utvecklaren normalt får betala för. Men det ska ju naturligtvis vara anpassat. Hockeyspel med kända hockeymärken, bilspel med bilmärken och diverse eftermarknadsprylar..... och! sänka kostnaderna för spelen så slår man ut piratkopieringen.

12
Skriv svar