Våldtäktsmän skall skjutas

Inaktiv
Våldtäktsmän skall skjutas

En poll för "Hoppa tyskjävel", hur tycker du att våldtäktsmän skall behandlas.

edit: ny poll...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Livstids fängelse låter bättre tror jag. Vissa seriemördare kanske borde avrättas dock.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

URK
Medlem

fängelse med vård. visa sådna personer är samma sak som att säga till oss att sluta att äta som en pedofil inte ska tycka om barn. tycker det är hemskt och lika hemskt är det att dessa personer har ett sånt begär inom sig att göra sådna handlingar. för att stilla sitt begär eller lustar.

tänker er själv om ni var överkåta och knappt kan kontrollera er lille john och det gick runt fult med snyggar tjejer/killar. till slut blir lusten för mäktig. så de inte står ut. jag tycker att det borde finnas ställen som de kan vända sig utan att behöva skämmas och få hjälp i tid. alla behöver någon gång prata ut och vädra sina känslor till en person som kan hjälpa än istället att deras tankar blir till verklighet och den spärren som finns inom hos inte brister


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

vård sen fängelse.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem
Skrivet av URK:

fängelse med vård. visa sådna personer är samma sak som att säga till oss att sluta att äta som en pedofil inte ska tycka om barn. tycker det är hemskt och lika hemskt är det att dessa personer har ett sånt begär inom sig att göra sådna handlingar. för att stilla sitt begär eller lustar.

tänker er själv om ni var överkåta och knappt kan kontrollera er lille john och det gick runt fult med snyggar tjejer/killar. till slut blir lusten för mäktig. så de inte står ut. jag tycker att det borde finnas ställen som de kan vända sig utan att behöva skämmas och få hjälp i tid. alla behöver någon gång prata ut och vädra sina känslor till en person som kan hjälpa än istället att deras tankar blir till verklighet och den spärren som finns inom hos inte brister

Våldtäktsmän begår inte sina gärningar pga kåthet, eller sexbegär.

Denna omröstning är ganska dum. "Tyskjävel tråden" gällde främst pedofiler, och här skriver du "våldtäktsmän/sjuka". Så länge du är "sjuk" hemma i din ensamhet så skiter väl jag i det, men när du förstör andras liv pga din "sjukdom" så passerar du gränsen för vad som är försvarbart.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Våldtäktsmän begår inte sina gärningar pga kåthet, eller sexbegär.

Vad begår de sina gärningar för då?

edit: är inte en pedofil en våldtäktsman?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

tycker "Sjuka människor" är ett stort begrepp.. borde specificeras bättre

Medlem

Generalisering FTW!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

haha, vilka topic.
kan itne rösta för frågan var för stor.

Men visst tycker jag det skulle vara dödsstraff för vissa väldigt speciella brott OM ingen oskyldig skulle bli dömd. men idag är det itne alls ovanligt att oskyldiga blir dömd.
1 oskyldigt dömd på 1 mij. är en för mycket.
därför säger jag Nej till dödsstraff.

Inaktiv
Skrivet av Phreak:

tycker "Sjuka människor" är ett stort begrepp.. borde specificeras bättre

Ok, jag bytte pollfråga och nollställde det som fanns, rösta på!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Vård tills dom blir friska, sen fängelse i tio år. Dagen dom ska släppas ändras domen till dödsstraff.

Youtube-proffs

Vanliga folk har en spärr som våldtäksmän inte har. Om jag eller en vanlig människa är ÖVERKÅT så går vi inte och misshandlar eller våldtar någon tjej pga det.

men vilka kan fixa så den spärren funkar då? Någon som har ett svar på det?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Taskigt om man råkar vara oskyldig och blir avrättad...

Klart dom behöver vård, så att dom fungerar i samhället igen när dom kommer ut och inte begår nya brott. Kostnadseffektivt, humant.

Medlem

Jag är av princip mot fängelsen, sluten vård på mig.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Jag har ett bättre förslag: kastrering.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Vård tills dom blir friska, sen fängelse i tio år. Dagen dom ska släppas ändras domen till dödsstraff.

LOOOOOOOOOOOOOOOOL


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag röstade på "öga för öga" lol

Om våldtäcksmannen har våldtagit någon så ska han själv bli våldtagen i dushen ^^

Medlem

Inte bara vård, utan den måste då också vara sluten så man förebygger återfall under vård perioden. Så jag säger slutenvård.


signatur

<3

Inaktiv
Citat:

Inte bara vård, utan den måste då också vara sluten så man förebygger återfall under vård perioden.

det är ju underförstått...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

hjärndöd tråd


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Skicka ett brev till USA att vi har tagit en "terrorist" så kan dom skickas till Gauntamo

Nä men seriöst jag tycker dödstraff är ett milt straff ijämförelse med livstids fängelse, och då mennar jag LIVSTID och inte 13 år.
instängd resten av sitt liv kan vara nog med straff för en människa.
Våldtäktsmän och Pedofiler är människor, dock anser jag de har förlorat sin rätt som fri medborgare. dom kan få en andra chans visst, men efter andra gången blir det livstid.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Soulless:

Våldtäktsmän begår inte sina gärningar pga kåthet, eller sexbegär.

Vad begår de sina gärningar för då?

edit: är inte en pedofil en våldtäktsman?

Jag är också kåt men jag våldtar inte för det.

Och om ungen är med på det, då är det väl inte våldtäkt? Jag ser inte problemet faktist.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av Namron:

Taskigt om man råkar vara oskyldig och blir avrättad...

Klart dom behöver vård, så att dom fungerar i samhället igen när dom kommer ut och inte begår nya brott. Kostnadseffektivt, humant.

Inte mer kosnadseffektivt än en kula! (skojar)

Men visst, alla personer som förr eller senare skall återanpassas till samhället skall få all den vård vi kan ge för att försäkra att personen inte fortsätter begå illdåd.

Men förtjänar verkligen alla att få en andra chans?

Ta Hagamannen som exempel. Behöver inte gå in på vad han gjort, alla borde veta, men förtjänar han en andra chans? Efter en hel rad av våldtäkter där man kan fråga sig om något av hans offer kommer kunna återhämta sig helt?

En kvinna som jobbar på akuten här i Umeå berättade om ett av hans offer som blev blind av misshandeln som skedde vid överfallet. Hon tog sitt eget liv en tid efter.

Förtjänar en sån man en andra chans? Inte i den värld jag vill leva iaf.

simpo: våldtäktsmän (iaf serievåldtäktsmän) begår sina illdåd främst pga ett maktbegär toppat av en vilja att bestämma eller förstöra. En skev och smutsig syn på kvinnor som "Slynor och horor" är också vanlig bland våldtäktsmän.
Lyssnar du inte på Leif GW 8)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Inte alltid så enkelt att vårda när personen inte ens förstår svenska. Går kanske att lösa med tolk, men inte helt lätt för psykiatrikern att jobba på det sättet samt mer tidskrävande och betydligt dyrare.

Sluten vård så länge det behövs. När personen är friskförklarad ska straffet avtjänas. Alltså vård på obestämd tid samt straffet på bestämd tid.

Exemplet med Hagamannen som Soulless nämnde. Jag kan tänka mig att gränen för livstidsfängelse, 14 år tror jag, tas bort och att det blir möjligt att dömmas till t.ex. 100 års fängelse. 10 år * 10 offer.

Inaktiv

Livstid är livstid.
Som tidigast kan du efter 12 (minns inte till 100%) göra en ansökan att få ditt straff tidsbestämt eller benådning. Det finns de som suttit bra mycket längre än det. Han som suttit längst (och fortfarande sitter inne) heter Leif Axmyr, vem, var och varför borde inte behöva förklaras ytterligare.

EDIT: stavning

Inaktiv
Skrivet av teX:

Sluten vård så länge det behövs. När personen är friskförklarad ska straffet avtjänas. Alltså vård på obestämd tid samt straffet på bestämd tid.

men efter vården är ju straffet meningslöst annat än i vårdsyfte, och att vara inlåst på ett sjukhus, bli itvingad mediciner och få hela sin person disekerad och stämplad som sjuklig är precis lika (eller tom betydligt mer) avskräckande som fängelsestraff.
man förlorar friheten i båda fallen.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag står i den här frågan, jag tycker både att våldtäksmän är äckliga jävla individer som förtjänar multipel våldtäkt och sen döden, och även att dom fortfarande är människor som har ett grovt problem och man hoppas dom kan "botas", men det blir nog faktiskt öga för öga, våldtäktsmän ska våldtas så dom fattar vad dom gjort


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Namron:

Taskigt om man råkar vara oskyldig och blir avrättad...

Klart dom behöver vård, så att dom fungerar i samhället igen när dom kommer ut och inte begår nya brott. Kostnadseffektivt, humant.

Inte mer kosnadseffektivt än en kula! (skojar)

Men visst, alla personer som förr eller senare skall återanpassas till samhället skall få all den vård vi kan ge för att försäkra att personen inte fortsätter begå illdåd.

Men förtjänar verkligen alla att få en andra chans?

Ta Hagamannen som exempel. Behöver inte gå in på vad han gjort, alla borde veta, men förtjänar han en andra chans? Efter en hel rad av våldtäkter där man kan fråga sig om något av hans offer kommer kunna återhämta sig helt?

En kvinna som jobbar på akuten här i Umeå berättade om ett av hans offer som blev blind av misshandeln som skedde vid överfallet. Hon tog sitt eget liv en tid efter.

Förtjänar en sån man en andra chans? Inte i den värld jag vill leva iaf.

simpo: våldtäktsmän (iaf serievåldtäktsmän) begår sina illdåd främst pga ett maktbegär toppat av en vilja att bestämma eller förstöra. En skev och smutsig syn på kvinnor som "Slynor och horor" är också vanlig bland våldtäktsmän.
Lyssnar du inte på Leif GW 8)

Håller helt med, ser bara hur vissa ungdomsgäng som gängvåldtagit en tjej och sedan slipper undan med knappt något straff alls, något år i något vårdhem eller dylikt medans hennes liv kanske är förstört för all framtid. Vilka är det som förtjänar att få sitt liv förstört egentligen? Har ingen sympati för allt "hemskt" de fått uppleva förr eller att världen varit hård mot dem.

Ett av de största problemen jag har med Sverige är just denna frågan, tycker de straffas så jävla lite här...

Medlem

men ingen dum idè, vålda den som har våltagit.
låt en stor grov nigga som är 220cm långt och tar 300kg i bänk "behandla" den andre, så han får se att det inte är så jävla roligt.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

men efter vården är ju straffet meningslöst annat än i vårdsyfte, och att vara inlåst på ett sjukhus, bli itvingad mediciner och få hela sin person disekerad och stämplad som sjuklig är precis lika (eller tom betydligt mer) avskräckande som fängelsestraff.
man förlorar friheten i båda fallen.

Inte alls meningslöst då jag skiljer på vård och straff.
Att vården skulle vara värre än straffet varierar från person till person. Finns kanske fall där vården blir en tuff tid, för andra betydligt mildare.

123
Skriv svar