World of Warcrafts tredje expansion kan dröja

Robot
World of Warcrafts tredje expansion kan dröja
Medlem
World of Warcrafts tredje expansion kan dröja

Detta kunde man ju räknat ut med lilltån, Blizzard kör helt klart på kvalité framför kvantitet.

Medlem

Är ju inte jätteförvånande att det inte kommer komma 2009. Dock är jag osäker på att de inte "hinner" men de har ju andra stora släpp som de vill få sålt utan att wow ska vara ivägen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Lovar att det släpps ett 2009 ändå.
Tycker däremot att de borde sluta skynda sig att släppa nya expansions. Tror inte alla bara bryr sig om nya instancer etc.
Tycker att de borde fokusera mer på balanseringen av vissa klasser samt gear och hur jävla lätt det är att skaffa bra gear.

Innan TBc var ju det riktigt nice där liksom en t1 var guld värt nu är ju inte det ovanligt att ha full epic.

Tycker de borde fixa det så lovar jag att de komer få tillbaka anvöndare som tappade intresset av spelet. Som t.ex. jag själv.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Men alla som inte orkar spela lika mycket som dig (casual) kanske tröttnar på att det är så svårt att få Epic och slutar spela.
Det är mer casual spelare än hardcore och dom betalar såleda mer


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

det tycker jag är bra - håll borta folk från WoW-träsket


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Men alla som inte orkar spela lika mycket som dig (casual) kanske tröttnar på att det är så svårt att få Epic och slutar spela.
Det är mer casual spelare än hardcore och dom betalar såleda mer

Precis... för någon som har jobb och barn men samtidigt vill spela WoW ett litet tag emellanåt (hm... spelet är faktiskt riktat till de yngre jag vet... så skola då kanske) är det ganska hopplöst att komma någon vart ifall det är på tok för jävla tidskrävande. =D

Glöm inte det VIKTIGASTE! Det ska vara ROLIGT att spela.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Glöm inte det VIKTIGASTE! Det ska vara ROLIGT att spela.

Så sant som det är sagt!
Men när det gäller wow så måste man vara "1337" annars är det ingen mening med att spela det enligt somliga (blänger lite snett mot wow forumet på fz....).


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jaså? spelar folk fortfarande det här spelet?

Medlem

12 miljoner spelare är ju helt otroligt. Sen är "störst faktiskt bäst", ur ett företagsperspektiv, kanske inte ett individperspektiv.

Alla människor kan inte sitta och nöta så mycket som man var tvungen att nöta PRE-TBC för att få epics och rank 14, WoW var tvunget att bli ens liv. Hur kul är det?
Man måste balansera casual vs hardcore, och även om hardcore har tagit stryk så finns det ändå en hel del att hämta för dem.

Det är alltid lätt att hacka på ettan(inom vad det än är), må det då vara CS eller WoW. Men tittar man på hur bra WoW och t.ex. AoC var vid releaserna finns det knappt någonting att jämföra. Ändå höjdes AoC till skyarna väldigt snabbt. Vilket var orättvist, det var mest hype(som det visade sig senare).

WoW's where it is for a good reason, hate it or love it..

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Detta kunde man ju räknat ut med lilltån, Blizzard kör helt klart på kvalité framför kvantitet.

...eller så behöver de helt enkelt mer tid för att komma på något nytt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ymer:

Jaså? spelar folk fortfarande det här spelet?

Frågan är väl snarare om folk läser FZ fortfarande? Eftersom det åtminstone 1 gång i månaden kommer någon nyhet här angående de 10 miljonerna som gladeligen betalar pengar till Blizzard så känns det mer som att dessa kommentarer är totalt urfåniga.

Tycker det för övrigt är bra att det finns MMORPG's för oss casualplayers som inte kan lägga mer än någon/några timme/ar i veckan på spelande. Sen är det väl en närmare sanning att det tog 1.9 år att släppa lich king


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Skrivet av BlueBlood:

Detta kunde man ju räknat ut med lilltån, Blizzard kör helt klart på kvalité framför kvantitet.

Ja, och det är därför dom kommer med succé efter succé

Inaktiv

Jag längtar till man är lvl100 och inga mer expansioner släpps så man slipper skaffa ny gear och enchanta hela tiden, den nya gearen som levlar upp med en själv i wotlk hoppas jag blir mer än bara ens vapen.

Inaktiv

Careface x 10


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av Lanparty:

Att spelet tar ut för mycket tid är skitsnack, du kan ta det lungt och levla nån/några timmar per dag med Barn & Fru, sedan när du har lite blått gear på 70 så kan du hitta en guild.

Sålänge du förstår tactics och vet hur man trycker på några knappar så kan du raida 2-4h 2-3 gånger i veckan så har du snart full T6, om du inte har tid att farma pots själv så kan ev guilden ge dig eller så hittar du helt enkelt en lite mer slackguild, man måte inte vara med i serverns bästa som raidar 5-7 gånger i veckan non stop för att få T6

blah blah blah......blah...:|


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Det gör inget att det dröjer. Blizzard släpper massa fina contentpatches hela tiden så man håller sig nöjd. Just nu längtar man ju bara till 13 nov.

I morse installerades patchen och när jag startade spelet så var det den nya lichking inloggningsskärmen ....tror servrarna skall dra igång runt 14:00 idag.

Fan att man jobbar

Skrivet av Ymer:

Jaså? spelar folk fortfarande det här spelet?

Ja tyvärr, sitter runt 11 miljoner antisociala socialfall och knarkar WoW världen över.


signatur
Gen
Medlem

\o/

Kvalitet framför kvantitet.

Sen ska man hinna levla upp alts i Northrend också

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Ymer:

Jaså? spelar folk fortfarande det här spelet?

Ja tyvärr, sitter runt 11 miljoner antisociala socialfall och knarkar WoW världen över.

Du har aldrig någonsin något med substans att säga va? Kan du inte typ bara försvinna från internet ?

Skrivet av Fisse:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Ymer:

Jaså? spelar folk fortfarande det här spelet?

Ja tyvärr, sitter runt 11 miljoner antisociala socialfall och knarkar WoW världen över.

Du har aldrig någonsin något med substans att säga va? Kan du inte typ bara försvinna från internet ?

Du har du inget vettigt att komma med så ska du bara sitta ner och inte röra tangenterna. Påhopp på folk är inte särskilt moget. Och jag har alltid substans i mina påståenden och har jag inte det är det för att gränsen ligger väldigt lågt på ämnet.

Sådant påhopp hade aldrig funkat på mitt forum :\


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Ymer:

Jaså? spelar folk fortfarande det här spelet?

Ja tyvärr, sitter runt 11 miljoner antisociala socialfall och knarkar WoW världen över.

Du har aldrig någonsin något med substans att säga va? Kan du inte typ bara försvinna från internet ?

Du har du inget vettigt att komma med så ska du bara sitta ner och inte röra tangenterna. Påhopp på folk är inte särskilt moget. Och jag har alltid substans i mina påståenden och har jag inte det är det för att gränsen ligger väldigt lågt på ämnet.

Sådant påhopp hade aldrig funkat på mitt forum :\

Du sa just själv att 11 miljoner antisociala socialfall knarkar WoW.. Är inte det påhopp på 11 miljoner personer?

Anyway, jag kan verkligen inte se poängen med det här spelet längre, handlar bara om status numera känns det som.. Men det är väl bara jag.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Påhopp på folk är inte särskilt moget.\

Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja tyvärr, sitter runt 11 miljoner antisociala socialfall och knarkar WoW världen över.

enough said

Skrivet av Heya:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Ymer:

Jaså? spelar folk fortfarande det här spelet?

Ja tyvärr, sitter runt 11 miljoner antisociala socialfall och knarkar WoW världen över.

Du har aldrig någonsin något med substans att säga va? Kan du inte typ bara försvinna från internet ?

Du har du inget vettigt att komma med så ska du bara sitta ner och inte röra tangenterna. Påhopp på folk är inte särskilt moget. Och jag har alltid substans i mina påståenden och har jag inte det är det för att gränsen ligger väldigt lågt på ämnet.

Sådant påhopp hade aldrig funkat på mitt forum :\

Du sa just själv att 11 miljoner antisociala socialfall knarkar WoW.. Är inte det påhopp på 11 miljoner personer?

Anyway, jag kan verkligen inte se poängen med det här spelet längre, handlar bara om status numera känns det som.. Men det är väl bara jag.

Jo men jag generaliserade bara. Men han gjorde ett påhopp på mig. Fel dock av mig att nästan göra ett tillbaka.

Skrivet av tino:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Påhopp på folk är inte särskilt moget.\

Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja tyvärr, sitter runt 11 miljoner antisociala socialfall och knarkar WoW världen över.

enough said

där har du fel tino. Jag nämnde aldrig personer men som sagt han sade "du" till mig.

Iofs gjorde jag det tillbaka vilket var fel och "Heya" citerade mig innan jag hann ändra det inlägget.


signatur
Medlem

dofilusåkaffe, du går emot dig själv. "Påhopp på folk är inte särskilt moget." säger du, ändå sitter du och säger saker som att 11 miljoner av alla wow spelare är antisociala socialfall. tro det eller ej, men folk tar illa upp av sådana kommentarer.. så försök att skriva något mer konstruktivt istället för att försöka reta upp folk. låt oss förgylla varandras vardag. bra

"Ordet är fritt men man får inte säga vad som helst." Ett gammalt citat som tydligen lever kvar.
Löjligt om man tar åt sig.


signatur
Medlem

Herregud, han gjorde en generalisering, inte ett påhopp. Fingertopp känsla människor?

Och att ni tar åt er betyder ju bara att det finns substans i hans påstående, och truth be told, så är det ju faktiskt sant att stora delar av Wow befolkningen är folk utan jobb och vettig sysselsättning och mängder av folk förstör både sina rutiner och sociala liv varje dag.

Känns nästan lite som att förneka detta faktum är som att förneka förintelsen eller systematiska avrättningar av olika tänkande under olika kommunistiska regimer.

Medlem

Drunken_monkey_boxer, självklart finns det många gamers som sitter på socialt, ekonomiskt stöd. Och det är väl ändå en självklarhet att dem skulle ta åt sig.. Allt vi försöker säga är det att man kanske inte behöver slänga ur sig kommentarer som får människor att ta illa upp? Det är nog inte så mycket begärt. Så som jag vart uppfostrad så fick jag lära mig att jag skulle få anpassa mig socialt praktiskt taget i hela mitt liv, det betyder inte att man behöver ändra HELA sin personlighet men att bara försöka tänka efter lite innan man slänger ur sig saker Som sagt, det är lite sann fakta bakom hans s.k. generalisering, men det finns så många andra sätt han hade kunnat lägga fram det på utan att få människor att ta illa upp.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Ymer:

Jaså? spelar folk fortfarande det här spelet?

Ja tyvärr, sitter runt 11 miljoner antisociala socialfall och knarkar WoW världen över.

Tönt? :>

Medlem

Så att jag reagerar på att samtliga av hans kommentarer i alla nyheter är bara meningslöst gnäll är att bekräfta att det ligger sanning i hans påstående. Ni båda har ju uppenbarligen stenkoll på alla som lirar WoW. Drunken monkey boxer grattis du vann precis pris för årets mest korkad parallel. Det va ju ett direkt spydigt påhopp på alla som lirar/lirat WoW. Tur att detta inte är ditt forum, du föredrar väl att alltid ha rätt misstänker jag.
Samtliga jag lirat WoW med har både jobb familj och barn. Har själv jobb, är även dj och är minst sagt "social" så ja det va ett påhopp helt utan belägg.
Om du inte gillar WoW och dessutom känner att du måste nedvärdera alla som spelar det kan du väl ta o göra det på ditt egna forum... offer... ja du... personligen

12
Skriv svar