Hoppa tyskjävel!

Medlem
Hoppa tyskjävel!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,927193,00....

Hoppa för satan! Praktiskt med pedofiler som tar sina egna liv, det stödjer jag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

ja pedofiler har fan inte mycket att leva för, fast man får inte glömma att även dom är människor ju


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Lida först, sen dö.


signatur
Medlem
Skrivet av Soulless:

Praktiskt med pedofiler som tar sina egna liv, det stödjer jag!

Döden är för lindrigt för sådana människor. Bäst vore om de blev botade (om de nu kan bli det) och att de sedan går och ångrar sig hela livet samt jobbar för att fler skall söka hjälp - innan de gör ngt dumt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Hmm... vore det inte grymmare att låta honom avtjäna livstid istället för att låta honom ta livet av sig? Han har gjort *fel* men han förkänar väl icke att dö?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Pedofiler är oftast psykiskt sjuka människor, tycker inte de förkännar att avrättas, snarare att spärras in i förebyggande syfte och i bästa fall få vård utöver det.


signatur

<3

Inaktiv

Det var det jag menade.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Vård finns inte för pedofiler, visa mig forskning. Tills dess, behöver killen en knuff?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

om man botar en pedofil, borde han inte då bli sinnessjuk när han inser vad han gjort? moment 22 eller vad...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Vård finns inte för pedofiler, visa mig forskning. Tills dess, behöver killen en knuff?

Dom får väl gruppterapi och sånt som alla andra, det klassas ju som en mental sjukdom förtillfället.

"Sedan 1980-talet så fokuserar all behandling av sexualförbrytare på att motverka beteende, minskandet av sexuell dragning anses inte längre möjligt med annat än medicinsk hjälp. Behandling har visat sig effektivt då endast 2,9 procent återfaller i brott under en uppföljningsperiod på 5 år.[12] Medicinsk behandling är kontroversiell då effekterna inte är permanenta utan försvinner när behandlingen avbryts. Behandlingsmetoderna har även sidoeffekter som i värsta fall kan vara dödliga. En av de mest lovande behandlingarna är med GnRH (Gonadotropin-releasing Hormone) som varar länge och har få biverkningar. Den främsta sidoeffekten är hypoandrogenism vilket orsakar en förlust av sexuella fantasier, sexuell lust och beteende vilket inte bara påverkar den oönskade böjelsen.[13]"

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av PurreSnurre:

Vård finns inte för pedofiler, visa mig forskning. Tills dess, behöver killen en knuff?

Dom får väl gruppterapi och sånt som alla andra, det klassas ju som en mental sjukdom förtillfället.

"Sedan 1980-talet så fokuserar all behandling av sexualförbrytare på att motverka beteende, minskandet av sexuell dragning anses inte längre möjligt med annat än medicinsk hjälp. Behandling har visat sig effektivt då endast 2,9 procent återfaller i brott under en uppföljningsperiod på 5 år.[12] Medicinsk behandling är kontroversiell då effekterna inte är permanenta utan försvinner när behandlingen avbryts. Behandlingsmetoderna har även sidoeffekter som i värsta fall kan vara dödliga. En av de mest lovande behandlingarna är med GnRH (Gonadotropin-releasing Hormone) som varar länge och har få biverkningar. Den främsta sidoeffekten är hypoandrogenism vilket orsakar en förlust av sexuella fantasier, sexuell lust och beteende vilket inte bara påverkar den oönskade böjelsen.[13]"

runt 3 pers av hundra som det inte hjälper på, vilket i sin tur medför att de 3 kan förlusta sig vidare och genom detta så blir problemet större. Nej, jag fortsätter knuffa. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Intressant hur man fokuserar mer på förbrytaren än offret/offren.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Intressant hur man fokuserar mer på förbrytaren än offret/offren.

Tråden är om förbrytaren? Kanske ett longshot ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av reset2:

Hmm... vore det inte grymmare att låta honom avtjäna livstid istället för att låta honom ta livet av sig? Han har gjort *fel* men han förkänar väl icke att dö?

Nej, han förtjänar att dö. Och vill han göra det själv så blir ju allt dessto enklare för alla andra. Billigare också! :evil:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Sånt här blir jag så sjukt förbannad på!

Hur i helvete kan ni avgöra vilka personer som förtjänat att leva eller inte?

Ni har inte förstått att pedofiler lider av en "sjukdom" som dom inte kan behärska?

Tycker själv synd om de personer som har just den sexualdriten och hoppas innerligen att vård kan får dem på bättre tankar. Men det är som sagt något de tänder på, precis som många av er tänder på tajta rumpor, bröst etc

Så ge fan att dömma personer som ni gör.. för tro ni själva att de ha valt det?

Fan, lika bra att avrätta alla utvecklingstörda, homosexuella när ni ändå är på G. För de upprätter ju inte de normer som en "normal" svensson ska vara! (sarkasm)

Det blev några edits... avrätta mig

Medlem

Hm, skillnaden är väl att pedofiler i stor utsträckning, och även denna mannen, tar andras friheter ifrån dem. Altså, en pedofil som inte våldtar ungar är "OK" medan barnvåldtäck är i mina ögon värre än en normal våldtäckt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Häng svinet säger jag bara! :evil: (en liten stund så han vet vad han råkar ut för om han våldtar igen)

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

runt 3 pers av hundra som det inte hjälper på, vilket i sin tur medför att de 3 kan förlusta sig vidare och genom detta så blir problemet större. Nej, jag fortsätter knuffa. ^^

klagar du över 97% framgång inom en viss vård punkt?... inte för att jag tror siffran stämmer, plockade den bara från dig och samma inlägg som du anser att p.g.a att 3% inte blir bättre av vården så ska man... avrätta dom?...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av quesus:

Sånt här blir jag så sjukt förbannad på!

Hur i helvete kan ni avgöra vilka personer som förtjänat att leva eller inte?

Ni har inte förstått att pedofiler lider av en "sjukdom" som dom inte kan behärska?

Tycker själv synd om de personer som har just den sexualdriten och hoppas innerligen att vård kan får dem på bättre tankar. Men det är som sagt något de tänder på, precis som många av er tänder på tajta rumpor, bröst etc

Så ge fan att dömma personer som ni gör.. för tro ni själva att de ha valt det?

Fan, lika bra att avrätta alla utvecklingstörda, homosexuella när ni ändå är på G. För de upprätter ju inte de normer som en "normal" svensson ska vara! (sarkasm)

Det blev några edits... avrätta mig

Ganska dumt inlägg måste jag säga. Utvecklingsstörda och homosexuella är oftast inte direkt nån fara för några andra. Homosexuella är iaf inte det pga att dom är homosexuella.

Bara för att tex jag tänder på rumpor och bröst ger det knappast mig rättan att gå och ta varenda tjej jag ser på brösten och röven.

Förövrigt håller jag med om att ett han borde spärras in på livstid istället för att avrättas.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av quesus:

Sånt här blir jag så sjukt förbannad på!

Hur i helvete kan ni avgöra vilka personer som förtjänat att leva eller inte?

Ni har inte förstått att pedofiler lider av en "sjukdom" som dom inte kan behärska?

Tycker själv synd om de personer som har just den sexualdriten och hoppas innerligen att vård kan får dem på bättre tankar. Men det är som sagt något de tänder på, precis som många av er tänder på tajta rumpor, bröst etc

Så ge fan att dömma personer som ni gör.. för tro ni själva att de ha valt det?

Fan, lika bra att avrätta alla utvecklingstörda, homosexuella när ni ändå är på G. För de upprätter ju inte de normer som en "normal" svensson ska vara! (sarkasm)

Det blev några edits... avrätta mig

Som jag förstått det så är pedofiler våldtäktsmän som ger sig på allt mellan 1-100.

Utvecklingstörda är vad de kallas och de hamnar inte i samma grupp som homosexuella.

Homosexuella är födda homosexuella och kan inte bli "botade" eftersom de inte är sjuka. De är normala människor.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Hm, skillnaden är väl att pedofiler i stor utsträckning, och även denna mannen, tar andras friheter ifrån dem. Altså, en pedofil som inte våldtar ungar är "OK" medan barnvåldtäck är i mina ögon värre än en normal våldtäckt.

Det är faktiskt tvärt om, det är många pedofiler som då tänder på barn men gör inget för att "förvärkliga" det.

Man kan jämföra det med en djup sexuel fantasi som man inte vågar testa.

medans dom som faktiskt gör övergrepp på barn är dom som inte kan se att det är fel utan då rövar bort eller liknande för att leva ut den sexuella fantasin...

Som det skrevs ovanför, att folk tänder på barn är en sexuel dragning som inte försvinner, men dom som är friska vet att det är fel och låter det bara sitta i huvudet och ingen annat, dom som inte är det är dom man ser på tv och i tidningarna.

Tills någon visar mig fakta som säger att alla pedofiler bejakar sina fantasier så står jag fast vid min tidigare ståndpunkt: det är synd om pedofiler.

Medlem

det där med att 3% av alla sexualförbrytare återfaller i brott har jag hört tidigare, och det var redan då uppenbart att det är fråga om expressen-journalistik. våldtäkt hör till de brott med sämst uppklaringsstatistik, följaktligen ska en våldtäktsman ha otur för att dömas överhuvudtaget. att man då säger att han är rehabiliterad om han inte döms för våldtäkt inom 5 år efter behandlingen är statistik och förbannad lögn...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

pedofiler är sjuka
dom behöver vård
massmördare är sjuka
dom behöver vård
dödsstraffsivrare är sjuka
dom behöver vett


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Pedfiler kan du inte bota
Vård är bortkastade pengar
massmördare kan du inte bota
Vård är bortkastade pengar
Dödstraffsivrare är bara realister
Dom flesta har inte mindre vett än nån som inte förespråkar dödstraff


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Varför behöver man vara sjuk för att man inte håller med om våra samhällsregler?
Bara för att man tycker att det är ok att döda människor betyder det inte att man är sjuk.
Parafilier är väl knappast automatiskt en sjukdom?

Ibland, även om man i Sverige har svårt att tro det, så gör människor saker fullt medvetna om att de inte får. Man kan faktiskt vara ansvarig för sina handlingar.

Inaktiv

man kan alltså inte rehabilitera folk för att notumforce säger det
shit
det var intressant
hela världen borde läsa denna nyhet, så vi kan lägga ner alla fängelser å skjuta av alla istället

vadå "för att man inte håller med om våra samhällsregler"
man behöver inte anse att det är okej att göra nåt för att göra det
jag tror inte pedofili är en sjukdom näe, det är nog mer en sexuell böjning med väldigt destruktiva konsekvenser för personen i sig (och SJÄLVKLART för offren om densamme begår övergrepp)
det är klart man kan vara ansvarig för sina handlingar, men är det pga en sjuk skruv i skallen man gör något så ska personen självklart rehabiliteras.. med din logik ska man hålla vem som helst ansvarig för det dom gör? vart går gränsen? ska en 8-årig kille hållas ansvarig för att han mördar sin kompis?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Nu ska jag på intet sätt försvara någon sexuell aktivitet med barn.

Våran syn på sexuell umgänge med barn är någon som samhället lärt oss att det är fel. Många av våra värderingar uterspeglar de värderingar som det samhälle vi växer upp i har. Om en svensk far tar med sin grabb på en weekend i skogen med fisk och lite far och son sex, oavsett om pojken vill detta ses som något fruktansvärt, vilket även jag tycket det är.

I vissa delar av världen är det någon väldigt naturligt. Till exempel finns det flera byar/väldigt små samhällen i Afrika där männen tar med byns unga pojkar ut på en tur på 3-5 dagar. Där får pojkarna ta på de äldre och suga av dom. Sjukt tycker vi, normalt tycker dom då de tror att pojkarna ska få en del av fädernas manlighet, styrka och sexuella kraft genom denna ritual.

Visst kan det vara en sne paralell då jag inte vet om fäderna njuter eller tänder på det pojkarna gör, men facto står kvar att det är så det går till.
Inga jävla kommentarer om att de kulturer det dessa ritualer eller vad ni vill kalla dom äger rum är u-land, efterblivna eller vad vissa nu kan tänkas få för sig.

Rätt eller fel är inte upp till mig att säga, utan jag ville istället påvisa att DINA värderingar till stor det är som dom är på grund av hur samhället ser ut.

Medlem
Skrivet av Werzion:

klagar du över 97% framgång inom en viss vård punkt?... inte för att jag tror siffran stämmer, plockade den bara från dig och samma inlägg som du anser att p.g.a att 3% inte blir bättre av vården så ska man... avrätta dom?...

Det var korrrekt uppfattat! Har inget tålamod med dessa människor, förlåt jag är ondskan själv förstår jag.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av quesus:

Sånt här blir jag så sjukt förbannad på!

Hur i helvete kan ni avgöra vilka personer som förtjänat att leva eller inte?

Ni har inte förstått att pedofiler lider av en "sjukdom" som dom inte kan behärska?

Tycker själv synd om de personer som har just den sexualdriten och hoppas innerligen att vård kan får dem på bättre tankar. Men det är som sagt något de tänder på, precis som många av er tänder på tajta rumpor, bröst etc

Så ge fan att dömma personer som ni gör.. för tro ni själva att de ha valt det?

Fan, lika bra att avrätta alla utvecklingstörda, homosexuella när ni ändå är på G. För de upprätter ju inte de normer som en "normal" svensson ska vara! (sarkasm)

Det blev några edits... avrätta mig

Jag dömer ingen så länge de stannar hemma och runkar till Madicken. Men de som ger sig ut och rövar bort dagisbarn att knulla med, dem anser jag mig ha rätt att döma hur jag vill. Iaf sålänge jag själv inte våldtagit, mördat eller på annat sött förstört för någon omkring mig.

Det är en störning i hjärnan, ja, men ingen jävla "sjukdom". Dessa personer behöver hjälp FÖRE gränsen passerats, FÖRE de stoppat kuken i någon, men efteråt finns det ingen hjälp och om jag ska va ärlig så tycker jag inte de förtjänar hjälp ens om det fanns.

Ta dessa "hjälp och vård" pengar och skänk till offret istället, gör mer nytta där.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar