Analys: tolv miljoner WoW-spelare om ett år

Inaktiv
Analys: tolv miljoner WoW-spelare om ett år

Ska bli intressant att höra alla WoW-hatares inlägg i den här nyheten...

Medlem

Så glad att jag inte är en av de 12 miljonerna

(Jag är inte hatisk... jag bara råkar känna till vilka svagheter jag har gällande spelberoende)

Medlem

det var ju... inte så kul!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Ahhh!! nördarna tar över jorden!

Medlem

Hmm 12 miljoner. Hur många av dom är dubble konton i så fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Luminal:

Ahhh!! nördarna tar över jorden!

Du borde kolla in lite klipp från BlizzCon.

Seriöst, det är skrämmande. Blizzard är inte längre ett spelföretag - det är en religion.

Medlem

Dom borde skriva 12 miljoner prenumeranter. För det är ju det som det handlar om.

Spelar WoW själv förresten


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Nevynswe:
Skrivet av Luminal:

Ahhh!! nördarna tar över jorden!

Du borde kolla in lite klipp från BlizzCon.

Seriöst, det är skrämmande. Blizzard är inte längre ett spelföretag - det är en religion.

haha :D:down:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det återstår att se. Se ska man inte glömma bort att det finns X-antal personer som har MINST ett konto till. Men men, skrämmande med tanke på hur dåligt WoW är.

Medlem

Jag tycker det är intressant att det har växt sig så stort... Om jag ska välja mellan Everquest 2 och WoW så väljer jag faktiskt EQ2, även om jag inte spelar nått av dem i dagsläget. (Tabula Rasa verkar coolt också, även om jag inte spelat det sen betan). Tycker helt enkelt om atmosfären bättre i EQ2 , och sen är det lite charmigt att det var ett mål för varje datoruppgradering förut att kunna köra det liiiite snyggare och med bättre flyt.

Har en del kompisar som spelar WoW, men nästan ingen av dem kör på samma server. Går det inte ut på att köra med både kompisar man känner irl och helt nya random personer som man sen lägger under sin kompislista?


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Inaktiv

Vill inte vara den som är den... Men fortsätter är felstavat i rubriken. Så tappade du ett "att" på vägen.

Medlem

Hatar Analyser för det är så många faktorer som dom inte räknat med...

Inaktiv

" EA:s och Mythics nyligen släppta Warhammer Online har inlett starkt (750 000 registrerade spelare på en månad), men det är enligt Sebastian inte tillräckligt för att rucka WoW från MMO-tronen. "

Det handlar inte om att "rucka" ner WoW ifrån tronen.. World of Warcraft är ett fantastiskt bra spel.. men jag spelar dock Warhammer Online för att var sugen på nått nytt och är ett stort Fan utav Dark Age Of Camelot.. Kommer allt för mycket WoW kopior just nu. Om alla spelutvecklare skulle ta en titt innåt och lista ut vad just dom är bra på så skulle det finnas mycket mer alternativ till World of Warcraft och Lineage 2 för att ta nått exempel..

Inaktiv

WoW ÄR ett bra spel. Oavsett vad någon säger. Vad var och en sedan tycker om spelet är en annan sak.

Medlem

wow är bra och kommer bli dubbelt så bra iom expansionen.

Inaktiv

WoW är inte nyskapande, det är inte orginellt och det är inte unikt.

MEN det är väldigt välgjort, det har gjort det alla andra gjort fast väldigt bra.

Jag spelar WoW.

Medlem

hurra för mosoloa1's gryma inlägg!!!

OT: 12miljoner alltså, det är fruktansvärt många. Wow var väl väldigt nyskapande? Ett balanserat mmo som lyckades håll a kvar spelare. Bra jobbat Blizzard!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag har spelat WoW, sen ptja, någon månad efter det släpptes tror jag. Spelade Pre-TBC och raidade stenhårt hardcore. Men blev trött och slutade innan TBC. Sen så gjorde jag ny char i TBC och tyckte det sög totalt. Har börjat nu igen. Men inte för TBC utan för att jag hoppas att WOTLK blir bra. Då TBC inte var någon höjdare.

Hatar att blizzard försöker göra så att alla kan få allt. Inget att kämpa för när alla springer runt i full epic och har stekar gearen. Det ska vara lite unikt att ha skitbra items. Men så är det inte längre. Tycker det är synd. Men visst dom får 10 miljoner spelare för att dom ger bort allt som man kämpade för förr i tiden.

Har ingen aning om hur WOTLK är, men hoppas att det blir bättre än TBC, lite som Pre-TBC. Det hade varit guld.

Medlem

that's sad....


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

sjukligt ju...fan vad glad jag är att jag la av med det där skräpet.

Inaktiv

WoW var bättre innan TBC.

Medlem

Efter en dels betatestande är det väl bara att konstatera att Wrath knappast kommer få ett dåligt välkomnande bland fansen. I mina ögon är det en mycket bättre expansion än Burning Crusade, och den var inte så dålig heller.

Medlem

WoW har ju blivit som CS. Alla småkids går och köper skiten och pajjar allt


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Störst är inte lika med bäst.
Kom ihåg det.

Inaktiv

Kul för dom. Vet ej om jag ska köpa WOTLK, just nu ser det inte ut som det.

Medlem

12 milj - var av 11 milj är gold vendors


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Nu blir de rabiata wowfansen ännu värre. Ärligt talat någon borde starta "anonyma wow spelare" så vi kan bota denna farsot.


signatur
Medlem
Skrivet av Fetsvenne:

WoW var bättre innan TBC.

Måste hålla med. Epic känslan finns inte kvar för mig.

Jag saknar 40 man raids, mest Naxxramas, som jag tycker är den bästa raid instansen någonsin. När titeln Grand Marshal gav respekt och betydde nått, inget av det här Arena och resiliance skiten som är nu.

Kanske det var 'endless grind' men känslan när man hade klarat av något känndes 10 gånger så bättre.

Första gången då man dödade Four Horsemen och 40 pers skrek ut i lycka av ren eufori på vent:heart:...

Hoppas WotLK blir bra och det ser ju defenitivt bättre ut än det här rymd-temat som är nu.

Inaktiv

Jag spelar AoC, War och WoW, varför måste folk snacka ner på ett av spelen bara för att dom inte spelar det längre. Ingen ide att snacka skit om WoW bara för man gått över till War eller nått annat. Blizzard är bäst kommer alltid vara bäst och det är ingen som kan göra nått åt det.

12
Skriv svar