Barnen skall jaga pedofiler?

Medlem
Barnen skall jaga pedofiler?

Aftonbladet Informerar

Jag har inte kollat upp detta men direkt när jag hörde detta på radio igår så tänkte jag "det kommer ALDRIG fungera" - jag tror att det kommer bli ett härligt verktyg för mobbning där kidsen kommer att anmäla varandras nick till peddo-registret...

Vad tror ni?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ja syftet är gott, men även jag är tveksam om det kommer att fungera. Som sagt, det är barn vi pratar om och lek är kul.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

./report CastorFiber


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

./report CastorFiber

My point exactly.

fz.se fanns inte med... Hur skall vi få bukt med fz-pedofilerna då?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

I HAVE REPORTED YOU ALL, PEDOS!!!!!!!!!!!!!11!!1
HahahhahAHHAhh

--

Vet inte om det kommer funka men det är ett steg i rätt riktning iaf.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

./report the world.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hur svårt är det för ett peddo att skaffa ett nytt nick? Har alla peddon samma nicks oavsett site?

Genomtänkt?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Exakt.

Snygg_kille13 kan ju ändras till fitness_pojken14, hur lätt som helst.

Idiotisk idé, inte på något sätt genomtänkt.

Inaktiv

Man är väl aldrig anonym på internet?

Det är väl bara att kolla upp den IP/DNS som använde nicket vid den tiden och skicka in det så sitter han nog i bur sen?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Hur svårt är det för ett peddo att skaffa ett nytt nick? Har alla peddon samma nicks oavsett site?

Genomtänkt?

Nix, detta system kommer snart att visa sig helt värdelöst då det kommer att missbrukas av folk som vill skämta. Samtidigt fungerar det för pedofiler som ett verktyg för att kolla när det är dags att byta nick.

Medlem

Tanken är god, men inte idén


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Ja, detta låter inte speciellt genomtänkt. Snart lär halva sveriges befolkning vara registrerade som pedofiler eller "skumma" personer.

"Gör som jag säger, din jävel, annars registrerar jag dig som pedofil på Squill.se!"

Inaktiv

Jag tror faktist att den här idén kommer funka. BRIS räknar nog med att folk kommer rapportera sina vänner/ovänner för skoj skull.

De flesta personerna kommer troligen ha 2-3 anmälningar på sig men en pedofil kommer nog ha 20-100 anmälningar eller något!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Nu vet jag inte exakt hur tekniken och säkerheten fungerar, t.ex en anmälning per IP, men annars är det bara med lite tålamod enkelt att anmäla samma nick ett par hundra ggr.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag tror faktist att den här idén kommer funka. BRIS räknar nog med att folk kommer rapportera sina vänner/ovänner för skoj skull.

De flesta personerna kommer troligen ha 2-3 anmälningar på sig men en pedofil kommer nog ha 20-100 anmälningar eller något!

Finns nog folk som kan anmäla en med 20-100 anmälningar.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Jag hoppas det är så som teX nämnde, en anmälning per IP.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag är en "elak" plastpappa till en tjej på 15 år. Har aldrig varit nervös för pedofiler eller sånt på nätet, det gäller att PRATA med barnen (långt innan de blir såpass gamla som 15) så att de själva kan använda lite omdöme. Hon har även bett mig aktivera sparande av loggarna på MSN för säkerhets skull.
Man måste vara lite påstridig och lägga sig i som förälder, det är nog bättre än nåt filter..

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Man är väl aldrig anonym på internet?

Det är väl bara att kolla upp den IP/DNS som använde nicket vid den tiden och skicka in det så sitter han nog i bur sen?

Det finns anonymiseringsstjänster.

Medlem

Sen så kan inte alla kolla upp ip eller dylikt, tror faktiskt inte det här kommer funka så vidare bra, och det är synd


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Ja syftet är gott, men även jag är tveksam om det kommer att fungera. Som sagt, det är barn vi pratar om och lek är kul.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag tror faktist att den här idén kommer funka. BRIS räknar nog med att folk kommer rapportera sina vänner/ovänner för skoj skull.

De flesta personerna kommer troligen ha 2-3 anmälningar på sig men en pedofil kommer nog ha 20-100 anmälningar eller något!

Som någon sade Sipmo, man kan anmäla samma pers hur många gånger som helst samt skall ett peddo hinna antasta 20-100 pers innan han hamnar i registret? Nej, idén är kläckt av människor som läst om internet i aftonbladet och tagit datakörkort.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar