Nästa Half-Life dröjer

Medlem
Nästa Half-Life dröjer

Ärligt talat... hela baktanken med episoder tycker jag dom har failat på i och med att varje episod tagit lika lång tid som en gammal hederlig expansion.

Så dom kan lika gärna kalla det expansioner igen och sluta låtsas att det är något nytt koncept med "episodic" content.

Nya Sam & Max serien däremot gör det här med episodic content rätt, tumme upp för dem.

Medlem

Episode 3 kommer 2011 + försening så hösten 2012


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Episode threee? 3 e? haha


signatur
Medlem

Då kommer de säkerligen en PS3 version så småningom också då, najs!
Blir dock till PC för min del.

Medlem

Härligt


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

MSN alert is the shit!!

Medlem

Valve har verkligen missuppfattat upplägget med spel i episodform..

Medlem

Bara de gör som de brukar - Bra spel - så klarar jag mig på väntetiden, HL2 med episoders, omspelbarhet är i det närmsta oöverträffad.

Medlem

bara de nu gör den tredje delen till ett komplett hl2 så de kan börja på 3an


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Valve försenar; oväntat? Nej.
Nödvändigt? Ja kanske.

Väntar hellre ett halvår på ett spel som är färdigt, än ett spel som kommer ut och måste vänta på elva patchar innan man ens kan spela skiten.

Inaktiv

Det är kvallité dom sätter i sina produkter iaf! Det uppskattas


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av pattern:

Ärligt talat... hela baktanken med episoder tycker jag dom har failat på i och med att varje episod tagit lika lång tid som en gammal hederlig expansion.

Så dom kan lika gärna kalla det expansioner igen och sluta låtsas att det är något nytt koncept med "episodic" content.

Precis min tanke.. Fördelen med Episoder dock är att titeln låter mer tilltalande för spelet att klassa det under just Episoder än Expansioner.

Half-Life 2: Expansion 3
Half-Life 2: Episode 3

Vad klingar bäst?


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

men ge mig nuuuu

Medlem

När får vi se ett "riktigt" Half-Life 3 då? År 2034? Man kan ju inte sparka liv i Source-motorn hur länge som helst. Det tråkiga med dessa episoder är ju att de är så extremt korta.

Medlem

Den som väntar på nått gott får uppenbarligen vänta ett tag till, men fortsätter dom i samma höga klass är det ju helt klart värt tiden

Medlem

Nästa höst borde i Valve tid bli våren 2010. Bara att hålla ut och se fram emot Left4Dead.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

jag stör mig på folk som tror att episodic content ska släppas ofta....sam and max må släppas ofta men det är knappt någon skillnad på spelen och man springer igenom den på en kvart....

facepalm.....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Fan va dom är fulla av skit.. episodes with shorter develop time yeah sure..

Medlem
Skrivet av Lurid:

Valve försenar; oväntat? Nej.
Nödvändigt? Ja kanske.

Väntar hellre ett halvår på ett spel som är färdigt, än ett spel som kommer ut och måste vänta på elva patchar innan man ens kan spela skiten.

Har ni inte hört talas om Valve Time?

Medlem

Gabe är en fet Xbox fanboy yees?


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Tråkigt att det dröjer.. :/

Medlem

Tråkigt, tråkigt indeed. Men jag vill ha ett jävligt bra sista episod.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Får man fråga vem som spelar tex the orange box på något annat än PC


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

tycker det är helt jävla idiotiskt med episoder..

Medlem

så tråkigt:( så tråkigt;(

Medlem

Lika bra att de gör det ordentligt istället för att stressa. Självklart vill jag spela det nu! men om de kan lyckas göra det än mer episkt med lite mer tid så väntar jag mer än gärna

Medlem

Finns det inte episod-pack ute? Måste ju bara skaffa det inom en snar framtid! Har inte blivit av alls av någon skum anledning...

För övrigt, är episoderna värda pengarna? Samma av det gamla goa' HL2, eller new shit? :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Finns det inte episod-pack ute? Måste ju bara skaffa det inom en snar framtid! Har inte blivit av alls av någon skum anledning...

För övrigt, är episoderna värda pengarna? Samma av det gamla goa' HL2, eller new shit? :>

Episod 2 är betydligt bättre än Episod 1. Men ja, det är värt att skaffa båda.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av smuts:

Finns det inte episod-pack ute? Måste ju bara skaffa det inom en snar framtid! Har inte blivit av alls av någon skum anledning...

För övrigt, är episoderna värda pengarna? Samma av det gamla goa' HL2, eller new shit? :>

KÖP! Jag tycker att EP1 inte kommer långt efter EP2. Båda är sjukligt nice. =D

12
Skriv svar