Medlem
PayPal

Jag är på väg att skaffa mig ett PayPal konto då jag hittat en del grejjor på eBay som lockar.

Jag är på det klara med hur det funkar, men är det någon här som har haft problem med PayPal eller kan förmedla något som man måste tänka på?

Medlem

jag använder det inte personligen, men syrran gör det. hon har alltid problem med det, pengar som fastnar i systemet osv. tyvärr verkar man ju inte ha så mycket att välja på om man ska köpa på internationella ebay...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Använder Paypal ganska ofta, och aldrig några problem. Ebay däremot, där brukar det bli lite strul.

Medlem
Skrivet av anon_389:

Har bara använt det en gång hittills och då gick det smort.

samma här


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Ok, får se hur det fungerar senare i veckan.
Tack för svaren.

Inaktiv

använder det ofta, funkar svinbrao..

har aldrig försökt få tillbaka pengar dock, aldrig blivit scammad..
skulle aldrig köpa för stora summor genom det, hade aldrig orkat gå genom deras antiscam-system å reclaima pengar å hålla på..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

det är just att få tillbaka pengar som är svårigheten. dels är de helt omöjliga att få tag på, dels kan det ta flera veckor att få tillbaks pengar för en affär som inte gått igenom.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Handlat en gång och det var inga problem. (Är väl ingen direkt erfarenhet att tala om...)

Men se upp för för så kallade phishing och spoofing mail som ibland trillar ner i mailboxen.

nj
Medlem

Finns en riktigt trevlig tråd i SweClockers forum som tar upp en massa saker som kan vara bra att veta angående PayPal+eBay.

Medlem

Aldrig haft problem med Paypal+Ebay. Men kolla in säljaren noga - köper du från nån med bara ett fåtal feedbacks eller många men <98% och blir blåst får du skylla dig själv. Räkna också på vad eventuell tull & moms hamnar på. Jag skrev en liten sammanställning om vad som gäller.

Medlem

Har handlat ca 10 gånger på Ebay via PayPal, har aldrig varit några problem! Men tänk på att handla ifrån pålitliga säljare (gärna powersellers), se till att de accepterar PayPal och att de fraktar till Sverige. Var beredd på eventuella tullavgifter om du har otur....

Medlem

Har aldrig haft problem med paypal.

Dock så har jag blivit bombarderad med "phising" mail angående paypal. Vissa av dem har sett förbaskat äkta ut, med den lilla haken att jag inte använde paypal när jag fick dem...

Inaktiv
Medlem

Jo, det finns alltid en risk. Problemen verkar infinna sig när man vill överföra pengar från PayPal-kontot till vanligt konto, t.ex. när man säljer saker på eBay.

Inaktiv

Jag använder paypal en eller ett par g¨ånger i kvartalet, det har alltid funkat fint för mig och jag har aldrig haft några problem. skulle dock råda dig att kolla så personen du handlar av på e-bay har bra omdöme.

jag blev blåst där en gång, visserligen fick jag mina stålar tillbaka men det tog nästan 3 månader.

Inaktiv

En polare till mig blev lurad på ett tibiakonto när han använde paypal.

Han såg att han hade fått in pengarna på sitt paypal-konto så han skickade iväg lösenordet men sen kunde köparen tydligen säga att han inte fått någon produkt och dra tillbaka pengarna

Edit: varför skriver jag ebay och inte paypal

1
Skriv svar