Historien upprepar sig...

Medlem
Historien upprepar sig...

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

mm :/
lite konstigt, ett land som säger sig vara demokratins moder, fader, beskydare har väst världens mest ikke demokratiska land, lustiga är att de inte ser det själva, baah, ha i pratikien två st att vota på som är typ lika dana, oj vilka val o/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

"Demokratin" har inte uppdaterats sen några hundraårstal tillbaka, de är fortfarande anpassade efter ett antal invånare i varje delstat, fast det har ju förändrats mycket bara på ett år liksom.


signatur
Medlem

Demokraterna vann!

Förhoppningsvis får vi se lite förändringar för det bättre.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av IceMan:

mm :/
lite konstigt, ett land som säger sig vara demokratins moder, fader, beskydare har väst världens mest ikke demokratiska land, lustiga är att de inte ser det själva, baah, ha i pratikien två st att vota på som är typ lika dana, oj vilka val o/

Jag tror du blandar ihop USA och Grekland?

Sedan känner jag att jag måste klämma ur mig ett citat, tyvärr minns jag inte vem som sade det men budskapet är ju viktigare än den som sade det så...

Fritt översatt:
"Demokratin är inte perfekt men det är det bästa vi har"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av IceMan:

mm :/
lite konstigt, ett land som säger sig vara demokratins moder, fader, beskydare har väst världens mest ikke demokratiska land, lustiga är att de inte ser det själva, baah, ha i pratikien två st att vota på som är typ lika dana, oj vilka val o/

Jag tror du blandar ihop USA och Grekland?

Sedan känner jag att jag måste klämma ur mig ett citat, tyvärr minns jag inte vem som sade det men budskapet är ju viktigare än den som sade det så...

Fritt översatt:
"Demokratin är inte perfekt men det är det bästa vi har"

Churchill var det som sa det.

Demokraterna och republikanerna...

Som att välja mellan pest och kolera.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Churchill var det som sa det.

Demokraterna och republikanerna...

Som att välja mellan pest och kolera.

Ah, tack.

Pest eller kolera, ja... tack vet jag "the united states of the Castor and the Fiber":up:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

United states of whatever.. så att säga!

Inaktiv
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av IceMan:

mm :/
lite konstigt, ett land som säger sig vara demokratins moder, fader, beskydare har väst världens mest ikke demokratiska land, lustiga är att de inte ser det själva, baah, ha i pratikien två st att vota på som är typ lika dana, oj vilka val o/

Jag tror du blandar ihop USA och Grekland?

Sedan känner jag att jag måste klämma ur mig ett citat, tyvärr minns jag inte vem som sade det men budskapet är ju viktigare än den som sade det så...

Fritt översatt:
"Demokratin är inte perfekt men det är det bästa vi har"

Churchill var det som sa det.

Demokraterna och republikanerna...

Som att välja mellan pest och kolera.

Svenskt översatt så gick i stil med:

"Demokrati är inget bra sätt att styra ett land, men det är det bästa vi har."

Medlem

Bra att demokraterna vann, men... :

Väljare lurades till fel lokaler

Var det rep eller demo som låg bakom, eller bara marodörer?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Demokraterna vann? De "vann" i representanthuset (majoritet), men Bush kan väl fortfarande lägga in veto mot de lagförslag han inte gillar... right?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

De "vann" i representanthuset (majoritet), men Bush kan väl fortfarande lägga in veto mot de lagförslag han inte gillar... right?

Hmm. Kanske, jag vet inte. Har inte hundra koll. Det vore konstigt om han hade veto, för i så fall är det ingen mening med att ha fler än ett parti i kongressen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Tack.

Pff, så lågt valdeltagande som 40 %.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Det måste va jobbigt att rösta i USA. :/


signatur
Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:

Svenskt översatt så gick i stil med:

"Demokrati är inget bra sätt att styra ett land, men det är det bästa vi har."

Engelska orginalet:
"Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time."

http://sv.wikiquote.org/wiki/Winston_Churchill

Inaktiv
Skrivet av aar88:

Det måste va jobbigt att rösta i USA. :/

Eftersom de inte kan rösta utan att röra på sig så blir valdeltagandet därefter.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av aar88:

Det måste va jobbigt att rösta i USA. :/

Eftersom de inte kan rösta utan att röra på sig så blir valdeltagandet därefter.

Permobilerna kanske inte fungerade för dagen.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av dosman:

Dömda brottslingar får inte rösta så då går en hel del potentiella röstare bort

Siffrorna som talar om valdeltagandet baseras på antalet röstberättigade och inte på hela befolkningen. Så dom dömda finns inte med i den statistiken, precis som invandrare som nyss har flyttat dit.

(Ok, jag vet att du skojjade men jag ville förtydliga iaf. Dumma mig.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

ett problem är att man har valet på en vardag, och med det arbetsklimat som råder i USA är det inte många som får ledigt...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

demokrater/republikaner/whatever


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Skulle bli förvånad ifall Bush vinner. Gör han det så då är det då garanterat röstfusk som ligger bakom.

Medlem

Amerikanarna visade ganska tydligt att dom vill ha ändring genom att välja en död demokrat istället för en republikan


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Fan demokraterna vann ju båda racen, ganska coolt. Lustigt var ju att i countyt där jag bor så röstade även folket häromkring för "proposition 933" som handlar om "property rights". I kort så handlar det om att ifall staten vill hindra dig från att starta eller bygga något för att tjäna stålar på din mark så måste de betala dig för alla pengar du går miste om :). Som tur var så blev förslaget nerröstat här, men hörde att skiten gick genom någonstans i oregon.

P.S. Ooh! tydligen så blev någon socialdemokrat inröstad, kommer inte ihåg om det var house eller inte dock.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar