Samsung SGH-X660

Medlem
Samsung SGH-X660

Bytte precis telefon med min käre mor och sitter nu på den mest avancerade mobiltelefon (även om den inte är ett dugg advance ^^ allt är relativt) jag någonsin haft och tänkte utnyttja detta till fullo!

Nån som kan nå shyssta sidor med trevliga java applikationer? teman? allmän moddning av mobilen på nåt sett?

några saker som vore extra najs att ha är:
ordböcker: (om det nu går att ha? :S) Engelska, Svenska och Japanska.

Ringsignaler: i teman spel, anime och flumm. lyckades luska fram att denna telefon tydligen klarar mp3 filer som ringsignal det vore ju ju jädra najs får pröva lägga in. Men annars så läste jag att det är poly40 som gäller

Spel: lirar ofta spel när jag sitter och utför nummer 2! skulle vara grymt med nåt lite mer avancerat klick&play spel (bör väl gå/funka? :S)

Jag är inte inne i mobilkruffset alls, kan i princip nada.

Jag litar på er fragglare :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Åhhh jösses, here we go. Varför kan man inte bara ha det en mobil är till för. Ringa & möjligtvis SMS. Alla dessa små spel, mp3 och skit.
3310 Där har vi en RIKTIG mobil


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Man behöver den ju bara för att ringa på och skicka sms, och spela någon enstaka gång då man har tråkigt och väntar på en buss...

WAP? för slött och inget man måste ha
MSN? Varför?
Musik? vist kan det vara bra, men då har man ju en mp3 spelare som rymmer mycket mer...

Medlem

Tycker ni ja!
nu när jag för första gången kan göra något mer med min mobil vill jag göra det

WAP intresserar mig inte, inte MSN på mobilen heller och mp3 har man som sagt i mp3spelaren.

Men nu var det ju inte riktigt dom punkterna jag var ute efter? eller hur?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

3310 is the shit...

Medlem

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Borde du inte kunna koppla telefonen till datorn och föra över låtar och Java spel t ex? då är det nog bara använda en sökmotor på en viss sida som varit uppe många gånger på detta forum med tvivelaktigt innehåll ur "stöld" synpunkt.

Medlem

jag brukar klippa mp3-låtar och skicka över till telefonen (SE K608i) för att ha som ringsignaler. ("brukar" betyder att jag orkade gjöra det när fånen var ny för ett halvår sedan ). har några spel, blackjack är det enda som roar mig dock. varifrån kommer spelen? hmm, det får jag inte säga på FZ


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Hittar inte ett smack med gratis grejer iaf. Sen verkar ir porten på skiten körd så jag får inte in nånting i mobilfanskapet!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

sa du IR? men du måste väl för bövelen ha USB-kabel eller Blåtand? jag har inte haft en telefon utan Blåtand på minst fem år


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

sa du IR? men du måste väl för bövelen ha USB-kabel eller Blåtand? jag har inte haft en telefon utan Blåtand på minst fem år

ingen kabel eller blåtand jag är faktiskt förvånad över det själv.
Det kanske i själva verket är en riktig budget telefon, men som ser okej ut.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Men har den IR? Imitatören som var uppe för ett tag sen har ett par hundra gratis signaler på sin sida.. men det är kanske bara för jänkare


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Men har den IR? Imitatören som var uppe för ett tag sen har ett par hundra gratis signaler på sin sida.. men det är kanske bara för jänkare

Jadå, den har IR, försöker få den att funka bara! grr.
Imitatören?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Fakk vet jag, sök


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]Man behöver den ju bara för att ringa på och skicka sms, och spela någon enstaka gång då man har tråkigt och väntar på en buss...

WAP? för slött och inget man måste ha
MSN? Varför?
Musik? vist kan det vara bra, men då har man ju en mp3 spelare som rymmer mycket mer...

det är väl upp till var och en vad man gör, but get ur facts right.

WAP - för slött??
EDGE ger dig över 200Kbits ner, teoretiskt mer än det dubbla.
Har du en UMTS/3G telefon så kan du under perfekt förhållanden prutta på i över 1,2Mbits ner, väldigt sällan du kan komma upp i den hastighetetn, men halva hastigheten är inga problem. Upload ska du utan problem kunna få upp i över 200Kbits. Det räcker iaf gott o väl för att surfa för mig, dock är det förbannat dyrt. Men har du WLAN på luren är det löst.

MSN - Kan väl tyckas löjligt, använder det väldigt sällan på min lur, men det finns nog de som gilar det.

Musik - Varför ha 2 enheter på dig när det räcker med en, de flest mobiler som inte är så gamla, upp till ett år. stödjer minneskort på 1GB och uppåt. Så det räcker väl till lite musik i din walkman.

Ledsen för OT så åter till tråden.
Tror inte din telefon stöder mp3 som ringsignal, men polyfoniska borde inte vara något problem.
Spel kan vara klurigare att få tag på, men har nog en eller ett par länkar hemma, ska kolla eftr jobbet.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Det kanske i själva verket är en riktig budget telefon, men som ser okej ut.

Ja, det är en lågbudget lur. Kostar runt 1600:- utan abb.


signatur
Inaktiv

Notumforce: omg du tipsar om jamba............... die!

asså om man inte köper en speciell mp3-mobil, som är till för att vara nån slags ninjawalkman.. så rekommenderar jag inte att använda telefonen som mp3-spelare..
tänkte göra det med min samsung SGH-D600
köpte ett billigt microSD på 512 meg
HELVETE asså... aldrig i hela mitt liv sett på maken vilken totalt värdelös mp3-spelare!
så fruktansvärt dålig så det var pinsamt..
fick skaffa mig en ipod istället.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

visst får du inte samma användingsbarhet som på en mobiltelefon som på en mp3 spelare om du inte köper en avancerad telefon eller en lur med walkman egenskaper. själv har jag användt några stycken det senare året.
den första var en qtek 9100, dock en dyr pocket pc, men den funkade utomordenligt bra som mp3 spelare, dock lite stor.
hade en samsung e-900 efter det, bra ljud och enkel musikspelare i den luren. dock sjukt dålig batteritid.
nu har jag en SE 610i. skaffade ett BT headset som fungerar riktigt bra. har det kopplat till min laptop samtidigt om jag är hemma, då kan jag spela mp3er från datorn och så kommer samtalen från mobilen ändå fram

mobiler is the shit

Medlem

Om telefonen klarar java: www.getjar.com

Medlem

Bytte precis upp mig, Har en "luck-kåt" polare som ville byta med mig så nu sitter jag på en K750i istället ^^

ska kika in vad man kan göra med denna nu då


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

bra byte, k750i är en riktigt vettig lur och i mina ögon mycket skönare än din gamla samsung

Medlem
Skrivet av jimmi:

bra byte, k750i är en riktigt vettig lur och i mina ögon mycket skönare än din gamla samsung

Jo jag gillar den mer och mer
Redan tryckt in ett fint engelskt lexikon! vem vet när man behöver det liksom!? ^^

Synd att varenda jäkla tema är grötigare än skiten man lämnar till tomten vid jul! Måste leta vidare, i need my stilrena tema.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

ska sägas att min D600... inte hade en "mp3-spelare med få funktioner"
den hade en mp3-spelare som var totalt jävla efterbliven

om den bara kunde spela låtarna jag lagt in på mitt 512mb-kort så hade jag vart nöjd, men nej, jag var tvungen att göra 5 seperata playlists (!) och välja låtarna en efter en (rätt många på 500 meg) för varje playlist...
anledningen till att jag var tvungen å göra 5 playlists.. hm.. det rymdes inte på 1 playlist, för många låtar.
allt som hade med mp3-spelaren var så otroligt otympligt att man bara fick angst av å försöka


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

SeniiL: Jag kan fixa nått skönt tema till dig om jag får tid i helgen, jobbar rätt mycket.

prikk: Hehe, jag förstår att du inte ville använda den telefonen nu. Det är konstigt att tillverkarna gör sådär.

Medlem
Skrivet av jimmi:

SeniiL: Jag kan fixa nått skönt tema till dig om jag får tid i helgen, jobbar rätt mycket.

Åfan, vore riktigt shysst.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av anon_389:

Eller så kan du göra ett eget ganska lätt! Googla på sony ericsson theme creator så hittar du programmet. har självt använt det till min T637 och min polare på sin k750i:)

Ser man man på! det visste jag inte, tack.:heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

1
Skriv svar