750 000 registrerade WAR-krigare

Medlem
750 000 registrerade WAR-krigare

Hade provat det om jag haft råd. Måste spara inför alla andra toppspel som kommer i höst. Huzzah!

Inaktiv

Uppe sent Tompa?

Kul för Mythic ialla fall, tycker att det är tråkigt att GOA fick förnyat förtroende efter sitt faktiska misslyckande i Dark age of Camelot.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Frågan är hur många som kommer stanna kvar...
Tycker själv att det är väldigt kul men har nästan inga polare kvar som spelar.


signatur

osv.

Inaktiv

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av Lie|:

Frågan är hur många som kommer stanna kvar...
Tycker själv att det är väldigt kul men har nästan inga polare kvar som spelar.

Spelar ju ingen roll hur många konton det är som skapas... det viktiga är hur många aktiva det finns.

Medlem

Tycker att det är kul, helt klart bättre än WoW, men jag saknar ändå FFXI när jag spelar det. Aja, det duger väl tills Square Enix bestämmer sig för att släppa deras nästa mmorpg... Om de nu bara kunde ge mig lite mer info än en gammal tech demo trailer.

Anywho, hoppas att fler spelare väljer Order nu bara. Så obalanserat, och min orch behöver fler att klyva!

Medlem

kul ea skulle gärna testa men erfarenheterna med aoc har lärt mig att alltid testa innan man slår till med mmos
så jag väntar snällt tills ea lägger upp en "free trial"


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Det är ett bra spel helt klart. Har skapat en karaktär av varje klass på båda sidorna och lyckas ändå ha roligt tack vare scenarios och PQs.

Men, stort men, det har även brister tyvärr. Personligen lider jag VÄLDIG låg FPS i RvR strider. Har blivit lite bättre tack vare deras patchar men det kan fortfarande bli ospelbart ibland. Det är tyvärr många som har problemet vilket går att läsa på warhammeralliance forumet. Tror många kommer sluta spela efter gratismånaden är slut, jag inkluderat tack vare FPS droppsen.

Lider man inte av FPS Drop eller Lagg problem eller Crash-to-Desktop, så är det ett jäkligt bra spel rent ut sagt.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Klart det finns brister, och jag vet inte om jag kommer vakna och ha tröttnat en dag, men än så länge så tycker jag det är kul. Deras koncept med RvR är precis vad jag saknade i WoW, sen är frågan om det håller i end-game, för det var trots allt där WoW brast för mig och jag har inte testat WAR i end-game än.

Medlem

Man vet aldrig vart man spawnar, och det laggar som satan ibland - Men spelet är så jäkla nice i övrigt.

Stay strong!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag kommer helt klart att fortsätta spela, visst har det sina brister men jäkligt skoj med world rvr. Tyvärr har halva guildet slutat spela eller gått över till WoW igen men det känns inte som att dom gav det någon chans. FPS-drops lider jag inte så mycket av faktiskt, kan bli ibland.

Sen har köerna minskat rätt mycket på Eltharion också så nu är allt frid o fröjd :).

Medlem

I'm gonna be one of them.. nåndag

Inaktiv

Det kallas " Wow-dödaren"

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Det kallas " Wow-dödaren"

Precis som varenda annat MMORPG som släppts efter WoW?
MMORPGs dödar inte varandra, inte ens EverQuest 2 dödade EverQuest... Och dom borde väl vara såpass lika varandra ändå?

Medlem

Håller helt med robieneng, han har helt klart en poäng.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ett mycket trevligt spel. Ser fram emot en smärre uppgradering datorn sin så att man kan stryka ut de frame drops man upplever titt som tätt.

Nu när man spelat det själv förstår jag verkligen inte hur FZs recensent kan på fullt allvar säga att spelet är fult. Det är inte rikt på Post processing effekter, men texturerna är granna att titta på, och med lite kraft i burken kommer det bara se bättre ut.
...kanske alla spel måste se ut som gears?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Tror tyvärr att Warhammer kommer tappa väldigt många spelare så fort WotLK kommer. Warhammer är ju annars väldigt välpolerat för att vara så tidigt i sin karriär. PvPn är ju fantastisk och guilddelen likaså. Vissa klasser kanske skulle behöva sig några fixar men det är inte annat än väntat med tanke på hur länge spelet varit online. Ett annat problem är att spelets starka sida är ju storskaligt pvp, guilder mot guilder och allianser mot allianser. Återigen, tyvär så består spelarbasen av väldigt många som inte kan engelska, som inte har någon som helst koll på ett mmorpg och verkar hellra springa runt o lalla singleplayer. Så att få ihop folk till denna storskaliga pvp tror jag inte många kommer få uppleva. Detta problem har visserligen WoW också med PvE delen för de flesta, få får se endgame content. Time will tell vad War anbelangar. Men döda wow kommer det med 99% säkerhet inte att göra. WoW2 kanske kan döda WoW... kanske
Håller med många som sagt i tidigare trådar att det är lite av två olika världar.
War är hyffsat värdelöst om du vill åt PvE och PvE-Raiding.
Dess starka sida är trots all PvPn. Lite som guildwars... fast bra

Medlem

usch ja mmo.... mmo träsket är inte nådigt för dom som fassnar där i ^^

tur att jag är Viking och kom loss 8)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Änn så länge är det kanonbra..har bara lite svårt att hitta Tier 3 quests för tillfället.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

war!!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Palanor:

Men, stort men, det har även brister tyvärr. Personligen lider jag VÄLDIG låg FPS i RvR strider.

Tanka hem addonen BuffThrottle så löser det sig.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Jag tröttnade på WoW väldigt for men WAR känns bra mycke frächare och roligare. Mycke mycke mer innehåll än vad WoW hade på releasedagen.
Sen är raidande och PvE och bara en oängligt sökande efter gear i en värld där lvl 70 inte bytyder ett skit inte så roligt enligt mig. WAR hammnar väl där också antar jag när alla är 40 men...
WoW=PvE
WAR=PvP
PvP>PvE

Medlem

Jag delar inte uppfattningen att WotLK kommer att vara väldigt negativt för WAR. Snarare tror jag att Blizzards kommande förändringar när det gäller BGs och epic armor sets, kommer att få många casual players att leta nya jaltmarker.

En klar majoritet i WoW, föredrar BGs över Arena, och att då tvinga folk att spela Arena för att kunna få en vettig belöning för all sin honor, tror jag inte i längden är bra för Blizzard. Istället tror jag att det kommer att gynna Warhammer.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Går inte att jämföra wow och war. Kvalitetsmässigt är Wow ljusår före (även vid realesen). Efter wotlk och efter att gratistiden är slut i war komer det att droppa. Speciellt med tanke på vilka rötägg som håller i det på eu. GOA!!!!! Ve och fasa.

Jag spelade daoc i flera år och vet vad man kan räkna med när det gäller dem.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Tror tyvärr att Warhammer kommer tappa väldigt många spelare så fort WotLK kommer. Warhammer är ju annars väldigt välpolerat för att vara så tidigt i sin karriär. PvPn är ju fantastisk och guilddelen likaså. Vissa klasser kanske skulle behöva sig några fixar men det är inte annat än väntat med tanke på hur länge spelet varit online. Ett annat problem är att spelets starka sida är ju storskaligt pvp, guilder mot guilder och allianser mot allianser. Återigen, tyvär så består spelarbasen av väldigt många som inte kan engelska, som inte har någon som helst koll på ett mmorpg och verkar hellra springa runt o lalla singleplayer. Så att få ihop folk till denna storskaliga pvp tror jag inte många kommer få uppleva. Detta problem har visserligen WoW också med PvE delen för de flesta, få får se endgame content. Time will tell vad War anbelangar. Men döda wow kommer det med 99% säkerhet inte att göra. WoW2 kanske kan döda WoW... kanske
Håller med många som sagt i tidigare trådar att det är lite av två olika världar.
War är hyffsat värdelöst om du vill åt PvE och PvE-Raiding.
Dess starka sida är trots all PvPn. Lite som guildwars... fast bra

Ett tips är att du använder styckeindelning. Så där mycket text orkar få läsa. Vore ju synd om det stod nåt läsvärt.

Medlem

jag tror war kommer gå mkt bättre än wow Mkt bättre saker pvpn e ju klart bättre sen pve mässigt Älskar jag instancerna (mount gunbad) favorit men pq Löste mkt Slippa leta grupp Du ser ju när wow införde sök grupp systemet det var kasst rent ut sagt och nu tar wow storyn Slut om dom inte hittar på om arthas tvilling bror SOm gömmer sig på en gay bar i stormwind Så alla ska raida den

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Går inte att jämföra wow och war. Kvalitetsmässigt är Wow ljusår före (även vid realesen). Efter wotlk och efter att gratistiden är slut i war komer det att droppa. Speciellt med tanke på vilka rötägg som håller i det på eu. GOA!!!!! Ve och fasa.

Jag spelade daoc i flera år och vet vad man kan räkna med när det gäller dem.

Jag håller inte med överhuvudtaget faktiskt. (Och jag spelade också DaoC i flera år. typ 8000 timmar eller något).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

Inaktiv
Skrivet av Oneone:
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

Har du hört talas om personlig åsikt? Är det något som är "fail" så är det din post.

12
Skriv svar