750 000 registrerade WAR-krigare

Medlem

Väldigt kul att det går fint för War, jag själv sitter och lirar det. Men jag tycker att det finns ingen chans att War kommer upp i de siffror som WoW är i. Inte för att War inte kan det men just för att MMO branschen är så jäkla stor nu och det droppar in mmo överallt som är både gratis och som kostar och alla dessa som kommer snor lite folk både från war och wow.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Tycker även att det märks på servern att vi blir fler och fler. I början var man i princip ensam framåt natten men nu ser man folk lite överallt i buskarna.

För övrigt:

Skrivet av Oneone:
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

Knappt 1 månad vs. 3 år...

Medlem
Skrivet av Desmin:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

Har du hört talas om personlig åsikt? Är det något som är "fail" så är det din post.

FAIL...

Medlem
Skrivet av Oneone:

750k VS 10Milj = Fail...

Sedan är inte antalet accounts = antalet spelare. Iaf så länge det finns snubbar som han här.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jag lirade DAoC under GOA's "styre" ... lirade EU betan under samma /epicfail bolag ... försökte förgöves registrera min EU nyckel inför OB ...

Gav upp, 10min senare hade jag US OB nyckel, beställde en US nyckel online, fick mailet med min nyckel samma dagen som Headstarten började, kunde registrera den utan några som helst proble.. tog längre tid att skriva in själva nyckeln som det tog att registrera den totalt

Har lirat sen Headstart och det har aldrig varit några problem varken med kötider (längsta kö tid var ungefär 3min) eller med scenarios (TA/SP poppar konstant...) och finns alltid PQ grupper igång under min primetid (18-24 vardagar.. lite mer på helgerna ) .. inga problem med ping eller lag (mina polare flyttade precis över från EU till US och dom säger samma sak, ingen skillnad i ping som märks).

Lirar på Skullthrone som är en av high pop servrarna som blev clonade i början. Order har ett litet övertag just nu, men destro är på väg upp. Alltid massa ORVR i T4
Och dom alla pratar engelska iaf

Mitt enda råd till er är att ge upp GOA och flytta till Mythic, dom fibblade till DAOC , och dom kommer att fibbla till WAR ännu mer...

Jag personligen kommer ALDRIG ge en krona till GOA igen.. never ever ever..

(ja, jag betalar med svenskt visa, alt kan du köpa gamecards från ebay tex...)


signatur

Phrost helt enkelt.

Skrivet av conthox:
Skrivet av Oneone:

750k VS 10Milj = Fail...

Sedan är inte antalet accounts = antalet spelare. Iaf så länge det finns snubbar som han här.

Åh fy fasen, han kommer få hjärntumör.


signatur
Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Desmin:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

Har du hört talas om personlig åsikt? Är det något som är "fail" så är det din post.

FAIL...

Ska du belasta forumstrådar med dina inlägg så kan du åtminstonde debattera på en vettig nivå.

Inaktiv

Det är bara fanboys som sitter och försöker övertala folk om att WAR kommer döda WoW. Inte ens Mythic har uttalat sig om i tro att de ska slå WoW.
De håller sig till det dem kan, RvR, och det kan dem bra!
1 miljon nästa!!!

Medlem

schysst, tycker warhammer är ett trevligt spel

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

Ungefär som att 50 cents spel till ps2an, som sålde över 1 miljon ex, är bättre än fallout 2, som sålde ungefär 600000 ex. Oh wait...

Gen
Medlem

Det är fel att jämföra ett PvP spel med ett PvE spel. Vad jag förstått så har inte WAR speciellt mycket att erbjuda PvE mässigt. Lika lite som WoW har PvP mässigt vs WAR.

Medlem

Blir till att gå tebax till WoW när WotLK släpps iaf

Spelet är skoj, och ja kommer ha skit skoj i 2 mån så ja ser det som dom lyckats ordentligt

Medlem

Ni får ju ha i åtanke att Wow faktiskt funnits några år nu, War har knappt hunnit sätta sina rötter, inte undra på att wow har 10mille spelare. Sen har warhammer fått nästan en tiondel av vad Wow har i dagsläget på en månad, jag tycker det ser ljust ut för warhammer iaf.

Medlem

Jag kan erkänna att jag är en blizzard fanboi. Ingen annan speltillverkare har skänkt mig så mkt glädje.

Sedan så är det en innegrej och avsky wow. Samma var det med Counter Strike, men det neutraliseras snart.

Folk kan aldrig medge att de gillar det som är "mainstream". Alla vill vara speciella.

Medlem
Skrivet av djevulsk:

Ni får ju ha i åtanke att Wow faktiskt funnits några år nu, War har knappt hunnit sätta sina rötter, inte undra på att wow har 10mille spelare. Sen har warhammer fått nästan en tiondel av vad Wow har i dagsläget på en månad, jag tycker det ser ljust ut för warhammer iaf.

agreed.

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

WoW kanske är störst, men det är långt ifrån bäst.

Inaktiv
Medlem

Som sagt, WAR kommer inte att komma ikapp WoW, finns för många som sitter fast! (Har vart en av dem)....

Men när Darkfall kommer, då kommer jag sluta med båda två, om Darkfall klarar att leva upp till hypen så kommer det att slakta WoW och WAR utan att behöva ta i alls! Fast det är grekjävlar som gjort spelet..........

/grekhatare


signatur

Jag äger.

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

WoW kanske är störst, men det är långt ifrån bäst.

det är störst, bäst, roligast men inte vackrast

Medlem

Gillar själv inte WoW men föreslår att folk spelar det spel dom gillar mest och sluta använda det som penisförlängare på ett internetforum.


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem
Skrivet av Kompressor:

Tycker även att det märks på servern att vi blir fler och fler. I början var man i princip ensam framåt natten men nu ser man folk lite överallt i buskarna.

För övrigt:

Skrivet av Oneone:
Skrivet av zaphiren:

Tycker att WAR blir roligare för varje level. WoW är inte #1 längre....

750k VS 10Milj = Fail...

Knappt 1 månad vs. 3 år...

Precis - du kan inte påstå att wow skulle vara bättre enbart grundat på att den har 11-12ggr fler spelare. Den har ju som sagt var 3 år bakom sig. Tro inte att de 10 miljonerna joina första månaden.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Kul att det säljer. Hoppas att det fortsätter i samma takt.

Medlem

750 000 inte så svårt när man har 1 månad gratis utan registrering (kommer att droppa ganska snabbt snart ska ni veta, jag tror det kommer att stabiliseras runt 300 000 eller så...)

Medlem

En månad gratis - om du KÖPER spelet. Så det är precis lika "svårt" som för något annat spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av zdib:
Skrivet av Palanor:

Men, stort men, det har även brister tyvärr. Personligen lider jag VÄLDIG låg FPS i RvR strider.

Tanka hem addonen BuffThrottle så löser det sig.

Icke, har testat alla addons och fixar, löser inte problemet för mig.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Phrost:

jag lirade DAoC under GOA's "styre" ... lirade EU betan under samma /epicfail bolag ... försökte förgöves registrera min EU nyckel inför OB ...

Beta är trots allt beta.

Men tänk på att problemen inte gäller spelet, utan en överbelastad hemsida.

Kan ärligt säga att jag inte har någonting att klaga på av Goa - mer än skamligt dålig planering av OB och hemsidan. Betan var helt perfekt fram tills den öppna betan började...

Däremot borde alla Mytic fanbois fundera lite över ett dilemma. Före patch 1.1 hade jag i princip aldrig ett ända problem.

Nu har jag högre fps - med kostnad av krashar till windows varje gång jag går Altdorf, samt fps dropp till det ospelbara efter runt två timmar i spelet eller fler krashar.

Att de sen har lyckats ha sönder vissa guildfunktioner i patch 1.2 är ingen nyhet.

Men sen vet jag, att generelt att spelet blivigt bättre för många - men det är i mina ögon lite funcom över mytic just nu.

Goa däremot håller alla tider de går ut med - servrarna flyter perfekt - inget att klaga på där enligt mig.

Medlem

Lite OT:
PVP = Eve-online


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Skönt att se att det går frammåt för WAR.
Nu hoppas man bara på att fler ansluter sig till denna skala.
Tycker det har gått riktigt fint för WAR med tanke på hur länge det har vart ute.

Kul att läsa alla WoW-fanboys inlägg där de jämför WAR med ett spel som WoW som har haft X-antal år på sig att bli bättre och fixa buggar mm. Ge WAR samma tid så är det nog inte långt ifrån "WoW-dödaren" ska ni se.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

En månad gratis - om du KÖPER spelet. Så det är precis lika "svårt" som för något annat spel.

Sen undrar jag varför man lägger ca 400kr på något man menar spela i en månad, känns som det finns andra spel som vore mer värda att titta på istället om det bara är ett kortare tidsfördriv man vill ha.

Medlem
Skrivet av Ankh:

En månad gratis - om du KÖPER spelet. Så det är precis lika "svårt" som för något annat spel.

Det är aldrig 1 månad gratis... du säger ju det själv, du KÖPER spelet och 1 månad..

12
Skriv svar