Första spelutvecklaren i rymden

Robot
Medlem
Första spelutvecklaren i rymden

AWESOME!
Önskar jag också hade så mycket pengar att jag kan spendera dem på en flygresa sådär.
(För övrigt, Ultima serien är helt klart underbart, önskar han fick chans att bygga vidare på serien någon gång )

Medlem

Behöver man inte flera års träning för rymdresor? Med tanke på all G-kraft och så.

Skulle va jävligt ballt att bara dra iväg till rymden sådär, men det saknas ju några kronor tyvärr.

Medlem

Vette fan om Tabula Rasa var en spec stor inkomst för honom, verkar ju ha sålt piss och finns överallt för runt 99 kr

Medlem

Tycker ändå att Tabula Rasa var riktigt kul.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Re Tesla: Richard Garriott har tränat i allafall ungefär ett år och drog inte iväg bara "sådär" som jag förstår
Re Artikeln: Tror inte han stog för dom 200 millena själv då NCsoft använde rymdresan som en marknadsföringkampanj för Tabula Rasa
Re Snowman: Även fast Tabula Rasa inte drog så mycket pengar fick nog richard garriott en grov slant av NCsoft till att börja med. Så han tjänade nog bra pengar på sitt namn varesej det vart flipp eller flopp.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tanken med den där resan var förövrigt inte bara för hans nöje heller, ett par spelares DNA, dess karaktärer i Tabula Rasa och en form av tidkapsel är med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

naa, jag väntar tills dom låter en hänga med till mars.

Medlem

Hade lätt betalat för en sådan resa om jag haft råd. Världens grej


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blev smått förvånad att jag hittade denna nyhet i NA (Nerikes Allehanda) igår, även om det bara var en kort notis. Spelguru kallade de honom

Medlem
Skrivet av Tesla7zap:

Behöver man inte flera års träning för rymdresor? Med tanke på all G-kraft och så.

Så speciellt vältränad tror ja inte man måste vara, självklart måste man vara i bra form och har en god hälsa och inte lida av övervikt eller undervikt. Många astronauter har förlorat medvetandet pga g-krafterna men dom piggnar till när dom når utanför atmosfären och stänger av motorerna.

Hade jag haft pengarna skulle jag lätt åka ut i rymden, lär utan tvekan vara de ultimata äventyret, och ett minne för livet, tom om man blir senil

Pansarknekt

Hehe, jag vill inte förstöra ert party här men hade jag haft 200miljoner och varit tvungen o välja att åka ut i rymden eller ge bort dom till forskning eller liknande hade jag valt det senare. Om det varit privata pengar dvs.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Bra för honom, det gäller att passa på nu innan soppan blir allt för dyr lol

Inaktiv
Skrivet av deftune:

Hehe, jag vill inte förstöra ert party här men hade jag haft 200miljoner och varit tvungen o välja att åka ut i rymden eller ge bort dom till forskning eller liknande hade jag valt det senare. Om det varit privata pengar dvs.

Det är väl iofs det han gör? Visst kostar det pengar att skjuta upp honom till ISS, men inte 200 miljoner. Det mesta av pengarna är ren "vinst" för ryska rymdprogrammet, dessutom så blir det ju så att att denna uppskjutning (där ju också två "riktiga" kosmonatuer finns med som ju ska jobba på ISS) så att säga inte kostar något för ryssarna.
Så det mesta av pengarna går faktiskt till rymdforskning.

Pansarknekt
Skrivet av toli:
Skrivet av deftune:

Hehe, jag vill inte förstöra ert party här men hade jag haft 200miljoner och varit tvungen o välja att åka ut i rymden eller ge bort dom till forskning eller liknande hade jag valt det senare. Om det varit privata pengar dvs.

Det är väl iofs det han gör? Visst kostar det pengar att skjuta upp honom till ISS, men inte 200 miljoner. Det mesta av pengarna är ren "vinst" för ryska rymdprogrammet, dessutom så blir det ju så att att denna uppskjutning (där ju också två "riktiga" kosmonatuer finns med som ju ska jobba på ISS) så att säga inte kostar något för ryssarna.
Så det mesta av pengarna går faktiskt till rymdforskning.

Jo sant det tänkte jag inte på. Det ryska rymdprogrammet som kommer tjäna bra mer pengar på rymdtransport mellan 2011-2015 då USA slutar använda sin nuvarande rymdfärja. Ett beslut som dock kanske rivs upp nu efter valet men ändå tveksamt om man ser till den ekonomiska statusen i USA.
Samtidigt hävdar Putin han ska bygga en kosmodrom i östra delarna av Ryssland.
För att underhålla kosmodromen kommer en ny stad med fabriker, transitvägar, logistik och infrastruktur att grundas i Amurs län. Tillsammans med detta kommer inte Ryssland att avstå från kosmodromen Baikonur som Ryssland har hyrt hos Kazakstan till 2050.
Förstår vad dom ska med pengarna till...


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar