Man dömd att bli "uthängd" som sexmissbrukare, hjälper det?

Medlem
Man dömd att bli "uthängd" som sexmissbrukare, hjälper det?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,923978,00....

Läs artikeln och häpnas. Jag är inte alls emot detta, självklart skulle det kunna hjälpa. MEN! I nuläget så är jagi nte säker på att det verkligen hjälper, anledningen är att mer och mer folk går med "skämt" t-shirtar eller spel t-shirtar. Jag menar, hade man gått med en sån t-shirt utomhus nu så hade folk bara skrattat åt en och tyckt det är roligt.

VAD TYCKER NI ÄLSKLINGAR ?:evil:

Medlem

lite cowboyvarning, även om jag inte tycker synd om honom...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Han är ju en blottare, borde han inte ta av sig denna tröja då?

Medlem

Alltså, idén i sig är väl lite halvfånig men vacker tanke bakom och sådär.
Men! Denna t-shirten är ju stenhård, ge mig en?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

passiv blottare är ju total ofarlig flickan kanske får hicka vid incidenten men lär inte dras med nåra större men.

Värre är ju om personen gör något fysiskt på flickan..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

jag vill ha en sån t-shirt!
verkar ju vara helt i klass med "I saw your mom on the internet" och den underbara "STFU" t-shirtsen

Medlem

Är det något som hindrar att han tar på sig en tröja över t-shirten?

Medlem

Påminner lite om det som nazisterna gjorde mot judarna/desertörerna.

Millers paradox?(Njae, inte riktigt)

Medlem

precis, hur många skulle egentligen ta budskapet som står på t-shirten på allvar?

"Oh shit, honom ska ni akta er för! Han är en riktig sexbrottsling!"

Skulle inte tro det.

Medlem

om tiden i fängelset eller vården inte är det tillräckliga straffen? när är då straffet avklarat?
vad skulle denna t-shirten hjälpa? förutom att förnedra och "knäcka" individen...

nee fan, löjligt! (minst lika löjligt och skumt som brottet)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Din rubrik är åt helvete.

Detta motsätter ju sig allt vad rehabilitering heter. Då kan dom ju lika gärna ge upp och bara ha dödsstraff och böter och skippa fängelset om dom inte tror på det.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

vad har det att göra med hans rubrik?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Sen förutom att 99% kommer ta det som en skämt t-shirt är texten rätt otydlig, hur många olika brott ligger inte inom "sex offender"

Vore ju lite fel om en blottare får stämpeln våldtäktsman t.ex.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SoniC:

Din rubrik är åt helvete.

Jag var riktigt stressad när jag skrev tråden eftersom jag skulle iväg, snälla SoniC, berätta du då vilken genialisk rubrik du kan komma upp med :).

Inaktiv

efterblivet


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

om tiden i fängelset eller vården inte är det tillräckliga straffen? när är då straffet avklarat?
vad skulle denna t-shirten hjälpa? förutom att förnedra och "knäcka" individen...

nee fan, löjligt! (minst lika löjligt och skumt som brottet)

Jag håller med. Har han redan avtjänat sitt straff så är detta riktigt löjligt, faktiskt på gränsen till otäckt. Andra brottslingar går ju inte runt med t-shirts med texter som "Bank Robber", "Murderer" mm.

Sen så är just t-shirt ett underligt val. Man kan ju inte kräva att någon ska gå ut mitt i vintern iklädd enbart en t-shirt utan han borde ju då få ta på sig en jacka. Då känns hela grejen snabbt ganska meningslös.

Medlem

Men det är ju Amerika vi snackar om. Naket är ju farligt tycker de. Trots (eller kanske därför) att de har världens största porr-industri.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Men det är ju Amerika vi snackar om. Naket är ju farligt tycker de. Trots (eller kanske därför) att de har världens största porr-industri.

den förbjudna frukten lockar.

Inaktiv

man får ju i många stater reda på om det bor nån dömd sexförbrytare osv i ens kvarter


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

efterblivet


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av Marv:

Jag håller med. Har han redan avtjänat sitt straff så är detta riktigt löjligt, faktiskt på gränsen till otäckt. Andra brottslingar går ju inte runt med t-shirts med texter som "Bank Robber", "Murderer" mm.

Sen så är just t-shirt ett underligt val. Man kan ju inte kräva att någon ska gå ut mitt i vintern iklädd enbart en t-shirt utan han borde ju då få ta på sig en jacka. Då känns hela grejen snabbt ganska meningslös.

Ja, detta låter inte genomtänkt för fem öre.

1
Skriv svar