Brothers in Arms: Hell's Highway

Robot
Brothers in Arms: Hell's Highway

Gearbox Software gör med Hell's Highway debut på PlayStation 3 och Xbox 360. Spelet visar på en tydlig utveckling av spelserien men det är knappast revolutionerande för FPS-genren. Spelar det någon roll?

#gearbox-software, #ubisoft, #tom-clancys-rainbow-six-vegas-2, #battlefield-bad-company


Medlem
Testat - Hell's Highway

Spelet var klart bättre en 3/5 enligt mig, jag tyckte det påminde starkt om Band of Brothers, och tyckte det var riktigt skoj att dom gjorde något nytt med WW2(inte bara Market Garden, utan hela story tellingen annat en "gå hit och döda x antal soldater").

Medlem

Verkar ändå kewl ska nog testas

Inaktiv

Ska ge det en chans innan jag dömer det

Inaktiv
Skrivet av FZ:

Med andra ord - Hell's Highway kommer inte att ta dig med storm

Inte? kolla länken nedan


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Grafiken och känslan var en stor besvikelse för mig. Kanske svårt att uppnå CODs perfektion, men bättre kunde dom ha lyckats. Allt känns stelt och ryckigt. För att inte tala om hur repitivt spelet är. Det har sina stunder dock, det kan jag inte neka.

Medlem

Har ju kommmit ett demo till XBL, PSN också kanske. Blev faktiskt ganska positivt överaskad av demot med tanke på att spelet fått ganska dålig kritik.

600 kronor är fortfarande för mycket nu när så många sköna spel kommer. Jag tar och väntar tills priset sjunker.

Medlem

Väl värt pengarna. Gillade man 1an och 2an så lär man få både svar och lite mer spel av denna del i serien. Gillar det skarpt och åter spelar singleplayer ännu en gång. MP delen var inget för mig i dem andra dock saknas ju skirmish men det är lovat i en addon eller patch snart. Betyg 4 av 5 av mig för bra skildring av serien och en spel stil som inte återfins i något annat spel i ww2 serien.

Medlem

Skulle inte detta spel ha coop? Det skulle ju göra det värt pengarna annars väntar jag nog på att det är billigare eller man kan fåtag i det begagnat


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Bra sammanfattat FZ. Är mer intressantare (story) om man har spelat de andra Brothers in Arms spelen.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Skulle inte detta spel ha coop?

Ja, eller det gamla multiplayer-spelläget från det första BiA där man hade en eller två grupper med soldater som man slogs med mot sin/sina motståndare. Det var ju skitkul i det första spelet och ett väldigt annorlunda spelläge.

Varför togs det bort?

Medlem

Singel player delen ägde i det här....Authentic är skit skoj XD

Medlem

Det går visst att skjuta sönder och spränga trä staket med bazooka. Fanns ju någon "attack - destroy cover" funktion med bazooka teamet. Men handgranater funkade lika bra.

Jag tycker spelet äger stenhårt storyn iaf.. Men jag rushspelar inte igenom det. Jag är på ett uppdrag i mitten av storyn ungefär.

Medlem

Alla kan inte tycka lika men jag måste säga mina åsikter om spelet.
Till och börja med så laddade jag faktiskt ner spelet och gör så med en del andra spel också och om spelet är bra så köper jag oftast det, iallafall jag laddade ner spelet och det första som oroar mig är det att man inte behöver en CD-Key för att installera spelet eller för att spela Multiplayer.
Beger mig på Multiplayer delen på en gång och skapar ett GameSpy konto och till min fasa märker jag att man inte kan skapa en dedicated server, aja får väll gå ändå tänkte jag.
Går in på en server med sisådär 40-50 ping och märker också att grafiken är så 2005 och att kontrollerna är värdelösa även fast jag ställt in dem enligt mina behov och får bekanta mig med den värdelösa "Sprint" stilen, vad jag menar med det är att man knappt kan röra sig när man sprintar.
Spelet känns stelt och väldigt ofärdigt (som en alpha ungefär) och ligger somsagt på runt 40-50 ping men känns som minst 150 vilket kan bero på den dåliga nätkoden.
Gameplayn är helt enkelt en skandal lägg då till att det inte går att hoppa eller prona som de flesta spel erbjuder idag.
Banorna har väldigt simpla upplägg, du kan inte öppna dörrar och det finns bara ett spelläge som kan liknas vid Capture the Flag.
Spelet har inget Anti-Cheat system och filtret är riktigt dåligt, det är också väldigt buggigt som att Scoreboard listan kan "fastna" och man måste starta om spelet för att få bort det, ibland kan man ha problem att komma in på servrar som inte är fulla men får ett meddelande om att så inte är fallet.
Det är heller inte lika blodigt som i SP läget där man i stortsett kan skjuta huvud/ben och armar av folk och nu när jag ändå är inne på SP delen så vill jag tillägga att man inte kan trycka sig förbi alla värdelösa Cut-Scenes som har en väldig B-känsla.
Tyvär så kommer detta spel dö ut ganska snabbt, i och med att man inte kan ha en dedicated server så är spelet så gott som dött speciellt nu när CoD:World at War är på ingång..synd jag hoppades verkligen på detta spel.

EDIT: En del andra konstiga saker man stöter på i spelet är dess såkallade realism, säg mig varför laddar man inte om vapnen på rätt sätt? och varför är vapen modellerna så fula?.
Och nej spelet hackar inte på min dator, jag ligger på stadiga 60 fps konstant och med ett Asus Geforce 8800 GTS på 640 mb och 3 gig ramminne.


signatur

<3

Medlem

Riktigt roligt spel och jag är glad att jag köpte det. MP delen är hemsk tyvärr, samt hade det varit kul med co-op. Mellansekvenserna är också de usla då de känns snabbt ihop gjorda. Men det är känslan av "realism" och enligt mig ganska snygga grafik som gör att jag tycker om det. 3+/5 är det nog värt så fz recension stämmer bra överrens med mitt tycke iaf Om inte SP delen hade varit så rolig som den är så hade detta spel blivit ett skämt. Tror gearbox får ta sig i kragen inför nästa spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Otroligt consoligt ... samt känns lite udda att man sla behöva välja dig in när det finns en "ducka" funktion ... som vad jag ser är mer eller mindre samma sak ...

det ska kännas autentiskt förstår jag lite mer reserch hade ju då inte skadat.

Medlem

Gillar det här spelet grymt!
Kanske man ska se Band of Brothers igen.

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Gillar det här spelet grymt!
Kanske man ska se Band of Brothers igen.

Ett steg före dig hehe.

Skribent

Realismmässigt är Brothers in Arms Hell's Highway ljusår från Red Orchestra.

Medlem

Ja mellansekvenserna är ju plågsamt stela och ointressanta. Krigskänslan är bra. Men som sagt, varför ska det vara så stor skillnad på ett trästaket och ett träskjul? Större interaktivitet på slagfältet hade vart ett plus!

Sen du som skrev att det var realistiskt... ja där kan jag verkligen inte hålla med. Inte efter att ha spelat RO.

+
Ordersystemet (som funkar bra oftast)
Känslan i striderna
Vapnen/ljuden

-
Enformiga strider (Ta skydd, skjut den som poppar fram, gör om.)
Storyn (Röstskådespeleri mest)
Onödiga begränsningar på slagfältet (förstörbarhet samt storlek)

Inaktiv

Jag tycker singel players är riktigt bra i detta spelet. det är skönt att spela lite FPS som inte är "run and gun". kul att någon vågar satsa på lite anorlunda spel.
jag gillar även vad dom försökte göra med multiplayer delen, synd bara att dom inte gjorde klart det. men jag antar att dom blev lite stressade när så många andra spel sprang om dom rent grafiskt.

Det vore guld om vi fick lite updateringar på multiplayer delen, för jag tycker att team play är så mycket roligare än "most kills win" principen.

Medlem
Skrivet av Exim:

Otroligt consoligt ... samt känns lite udda att man sla behöva välja dig in när det finns en "ducka" funktion ... som vad jag ser är mer eller mindre samma sak ...

I verkligheten är det ju i princip det. Men i vissa spel så tycker jag faktiskt att denna funktion kan vara väldigt skön. Jag kommer ihåg från de tidigare BiA-spelen att när man satt bakom skydd och bara ville sticka upp huvudet lite för att kika efter fiender så blev det antingen att man fick ducka vilket betydde att man fick stirra rakt in i en vägg, eller så kunde man resa sig stående och bli fylld med bly. Jävligt jobbigt. Skyddsmekaniken gör ju att man kan se vad som är framför skyddet utan att behöva resa sig rakt upp som en idiot.

Jag har aldrig tyckt att BiA har känts särskilt realistiskt så jag stör mig inte på de nya orealistiska detaljerna som skyddsmekaniken, slow-motion effekterna, det överdrivna blodet etc. Allt det där kan man ju ändå välja bort.

Medlem

+
Kvalitet på intron långt över average för FPS-spel
Vapenkänsla + ljud
Headshot slow-mo
Miljöerna
Portabel MG42

-
Bristande AI på medspelare
"Claire" Heal over time
Onödigt många kontroller (dig-in knappen framför allt)
Repetitivt
Röster vid ordergivning (för mycket upprepning)

Medlem

Tycker spelet är helt underbart trots en del brister, men säg de spel som INTE har några brister.


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av bastard:

Realismmässigt är Brothers in Arms Hell's Highway ljusår från Red Orchestra.

Och realismen i RO är = 0 när det gäller krigsföring, taktik, destruktiv miljö. Och framförallt användandet av Tracers.

Medlem
Skrivet av selver:
Skrivet av Aurahead:

Gillar det här spelet grymt!
Kanske man ska se Band of Brothers igen.

Ett steg före dig hehe.

hehe. jag kollade igenom band of brothers i sommras igen

bli nog till att testa spelet på ps3 =D


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Spelet är helt fantastiskt bra. 4\5

Medlem

Ännu ett spel som är drabbat av svår consolitis.
Att de aldrig lär sig.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Wardancer:

Skulle inte detta spel ha coop?

Ja, eller det gamla multiplayer-spelläget från det första BiA där man hade en eller två grupper med soldater som man slogs med mot sin/sina motståndare. Det var ju skitkul i det första spelet och ett väldigt annorlunda spelläge.

Varför togs det bort?

Hade spelet haft kvar dessa hade det varit intressant för min del - singleplayer delen är dock riktigt rolig, men längden på spelet känns kort med tanke på den mycket dåliga (och då menar jag verkligen DÅLIG) multiplayer delen.

Enda som finns är en form av Team Deathmatch där matchen börjar om direkt ena laget åkt ut (dvs, glöm roliga one on one matcher med polare).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Köpt det till Xbox och kan säga att det trots vissa brister är ett av årets bästa FPS enligt min mening! Atmosfären och realismkänslan slår mycket högre än ett halvdassigt onlineläge. Saknar dock co-op, men det kommer ju att komma med GoW2 snart så!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

12
Skriv svar