Brothers in Arms: Hell's Highway

Medlem

Singelplayer-delen får klar 4/5 av mig. MP-delen har jag inte ens provat (totalt ointressant med MP, jag föredrar singleplayer och co-op).

Scenerna där man rattar runt en tank kunde de ha skippat helt - de höll inte alls samma klass som resten.

Extra stort plus för vapenljud och explosioner. Grymt tryck när man kör genom hemmastereon med subwoofer etc.

Skribent
Skrivet av corporaln0ll:
Skrivet av bastard:

Realismmässigt är Brothers in Arms Hell's Highway ljusår från Red Orchestra.

Och realismen i RO är = 0 när det gäller krigsföring, taktik, destruktiv miljö. Och framförallt användandet av Tracers.

Red Orchestra går att spela taktiskt så länge du inte spelar med noobs :). Vapenhanteringen, ljuden och mycket annat är så långt före det går inte att beskriva. Maskingevärens spårljus, som förövrigt används friskt i BiA av alla vapen, är redan bortmoddade.

I BiA kan du inte ens ladda MP40:in, och de andra vapnen, med 33 patroner, plus att de modellerat den helt fel.

Realismmässigt finns det inte mycket att hämta i BiA. Tyskarnas så kallade taktik går mest ut på att ducka för fiendeeld och bli ihjälskjutna. De rör sig knappt ur fläcken eller tar egna initiativ.

Inaktiv

Hm... många som tycker spelet är repetetivt... men finns det något sånt här spel eller ens nåt annat som inte är det? xD Handlar väl om typ samma 99% av tiden. ^^

Medlem

Att ni ger + för historien bekräftar ju att ni är galna.

Medlem

Ja historien är ju minst sagt cheesy. Utöver det tycker jag spelet är grymt och jag har väldigt svårt att se hur ni kan motivera ett minus med "delvis åldrad grafik". Var du full när du testspelade eller körde du på en dator från 2006?

Medlem

Jag hoppas och antar att ni inte menar den historiska delen förstås


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Riktigt roligt singel player men multiplayer delen var inge vidare.
3.5/5


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Jag blev lite besviken på mig själv då jag upptäckte hur grymt roligt jag tyckte att demot var. Om jag hade haft pengar hade jag köpt det direkt. Jag har precis kollat igenom Band of Brothers, kanske därför jag tycker om det så mycket.

Inaktiv
Skrivet av papper:

Att ni ger + för historien bekräftar ju att ni är galna.

Bara för att historien är totalt ointressant för dig?

Jag satt och myste ganska mycket genom storyn då man fick svar på många frågor osv.

Det ENDA jag störde mig på var att man blir träffad bara för att man inte är i dig in.. Dom behöver inte ens träffa dig, bara skjuta nära dig utan dig in så blir skärmen röd.

Medlem
Skrivet av 3degs:

Väl värt pengarna. Gillade man 1an och 2an så lär man få både svar och lite mer spel av denna del i serien. Gillar det skarpt och åter spelar singleplayer ännu en gång. MP delen var inget för mig i dem andra dock saknas ju skirmish men det är lovat i en addon eller patch snart. Betyg 4 av 5 av mig för bra skildring av serien och en spel stil som inte återfins i något annat spel i ww2 serien.

Patch utlovad??

Medlem

det jag stör mej på är att mina saves försvinner varje gång jag avslutar spelet vilket betyder att jag måste börja om varje gång jag startar det

Medlem

gillade inte multin, men jag tycker singel är helt okej.

Medlem

tycker spelet var väldigt roligt, men när de sa att det skulle vara det snyggaste ww2 spelet så hålller jag verkligen inte med!! Sen är det ju inte bara fullt ös medvetlös som gäller heller=)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

älskar alla brothers in arms denna inräknad kommer alltid att göra slut punkt
heart:

Inaktiv

Ofta du inte var nöjd med förstörelsen i bad company....

Inaktiv

Ofta du inte var nöjd med förstörelsen i bad company....

Medlem

Vad snackar du om Simön?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av notwist:

Utöver det tycker jag spelet är grymt och jag har väldigt svårt att se hur ni kan motivera ett minus med "delvis åldrad grafik"

Inte är det snyggt.

Medlem
Skrivet av jovviz:

Massa babbel

Grafiken 2005? Lägg ner med drogerna. Ser fint ut på min skärm iaf.

Ontopic: Bra recension, tycker det fångade det hela rätt så bra faktiskt.

GRiZZLYFiRE: Vad ville du ha sagt? Lär er svenska innan ni börjar skriva recensioner.

Medlem

var tveksam i början till mp men efter att ha spelat det en hel del ändrat min åsikt helt, tycker mp är bland det roligaste jag spelat. behöver en del patcher o nya banor bara

Medlem

sjukt bra story!! riktig känsla i den, inte bara att spela igenom för att skjuta tyskar


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Helskönt lir! 3/5 var ett rätt taskigt betyg.

Medlem

Håller med GooGeL, för lågt betyg! ett av de bättre spelen i år! Framförallt så imponerar det genom att flyta skitbra med högsta inställningarna! Grafiken är inte alls "delvis åldrad", fattar inte hur recensenten tänker då?! detaljerad och realistisk grafik hela vägen.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Spelet var kul så länge det varade enligt mig. Jag hade gett spelet 3.5/5, MAX 4/5.

Medlem

Om dom spela det till Xbox360 skulle dom ge 5/5 mist, men nu är det PS3 som gäller 3/5 !


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det lider som så många andra kontemporära spel av konsolisis.


signatur

"White Obama Wants You!"

Inaktiv

Det sög. Väldigt stelt spel där man är låst att följa en speciell linje.

Inaktiv

Mkt oseriös recension måste jag säga. INGEN bryr sig om multi player. Att döma ut ett SINGELPLAYER spel pga dess multiplayer läge är sjukt oseriöst och dåligt.

Hells highway är utan tvekan MINST en 4/5. Det bästa ww2 spelet hittills! Och jag har spelat alla!

Plus att alla ni som gnäller på hur kasst spelet är, F**k off, ni har inte köpt det i alla fall utan stulit det, jävla hycklare!

MVH
Liam

12
Skriv svar