Sony bloggar om nästa PS3-uppdatering

Robot
Sony bloggar om nästa PS3-uppdatering
Medlem
Sony bloggar om nästa PS3-uppdatering

såg det innan idag ser i framemot Headsetet som fan 8)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Intressant tycker jag, och det verkar som det försökt ta till sig lite kritik från olika håll. Får väl se hur det blir antar jag (smart sagt va?!)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Najsigt att dom har lagt till möjlighet att ta screenshots.. I NHL 09 kan du ju ta bilder i spelet och göra filmer som du kan ladda upp till easportsworld o dela med sig till vänner.

Citat:

och om konsolens ska stängas av efter avslutade nedladdningar eller ej

Det går iaf att välja nu när man laddar ned uppdateringar till själva PS3an. Men om det där gäller andra nedladdningar som spel o så vet ja inte. Men det föregående har man kunnat göra ett tag nu. Iaf jag kan välja det, när jag uppdaterar PS3an så frågar dom om jag vill stänga av maskinen automatiskt när uppdateringen är färdig.

ptr
Medlem
Citat:

...att specificera när handkontrollen ska stängas av efter en tids sysslolöshet...

PRECIS vad jag alltid velat ha

Flakmonkey
Skrivet av corporaln0ll:

Det går iaf att välja nu när man laddar ned uppdateringar till själva PS3an. Men om det där gäller andra nedladdningar som spel o så vet ja inte. Men det föregående har man kunnat göra ett tag nu. Iaf jag kan välja det, när jag uppdaterar PS3an så frågar dom om jag vill stänga av maskinen automatiskt när uppdateringen är färdig.

Det gäller vanliga nedladdningar... som när du sätter igång nedladdning av ett demo innan du går till skola/jobb å så vill du inte att den ska stå på hela tiden när du är borta... bara att ställa in å så har du demot nere när du kommer hem samtidigt som du sparar in pengar på elen

Medlem

Utmärkt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

"Power Save Settings – You can now set your PS3 and wireless controllers to turn off automatically after set periods of inactivity."

About F:ing time! Fattar inte varför de inte haft med det från första början, hur svårt kunde det varit och lägga till en "if (idle(controller) == minutes_30 { power_off(controller) };" -_-


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

hade för mig att sony skulle ha en tjänst så att om spelskaparen villa. så kunde de få upp youtube-filmer direkt från ps3an, var bara det rykten?

Medlem
Skrivet av MiLeS:

"Power Save Settings ? You can now set your PS3 and wireless controllers to turn off automatically after set periods of inactivity."

About F:ing time! Fattar inte varför de inte haft med det från första början, hur svårt kunde det varit och lägga till en "if (idle(controller) == minutes_30 { power_off(controller) };" -_-

Tydligen svårt nog, parantesfel där.

Flakmonkey
Skrivet av Zamuz:

hade för mig att sony skulle ha en tjänst så att om spelskaparen villa. så kunde de få upp youtube-filmer direkt från ps3an, var bara det rykten?

Den funktionen finns redan, bara utvecklarna som är sega med att implementera det... #Pixeljunk Eden har stödjer det tex.

Inaktiv

SLäpp updaten till 1000 stycken ps3 och kolla hur många som går sönder.

Går ingen sönder så släpper ni ut updaten offentligt, så man inte är tvungen att ominstallera hela konsolen.

Medlem

När ska dom släppa Home? Snart orkar man inte bry sig om det längre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kändes som om det var en del matnyttigt där. Power save och Background downloading funktionerna är riktigt bra.


signatur

.slanger

Medlem

Det jag verkligen skulle vilja se i XMB är möjligheten att sortera spel och demos efter eget huvud. Jag vill kunna göra "foldrar" under Games (och övriga kategorier också) och döpa dom till vad som helst. Sen sortera spelikonerna som jag själv vill. Dom sorteringsalternativ som dom erbjuder känns lite sparsmakat.


signatur
Medlem

PlayStation 3's upcoming 2.50 firmware includes support for Flash 9 via the console's web browser alongside various changes announced yesterday.

Eurogamer has also been told that you'll be able to see optional EXIF (exchangeable image file format) information while viewing photos.

And finally for the things that weren't mentioned yesterday, the Y and Z and Q and A keys have been remapped for the German on-screen keyboard. Gut.

Things we already knew about firmware 2.5:

* Pads and the PS3 itself now have tweakable power-save settings for turning off after a period of inactivity.
* You can tell the PS3 to power down once it's finished downloading or installing content.
* In-game screenshots can be taken in compatible games.
* It enables high-quality mode for the official PS3 Bluetooth headset.
* The Trophy interface has been improved, so you can see you and your friends' progress more easily.
* Friends now have their last login time listed.
* Videos now have a scene search feature.
* There's a button on the PlayStation Store frontpage for redeeming codes.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vadå troféer? Till vilka spela då? Jag läste i det officiella forumet för COD4 att de inte kommer att implementera något stöd för troféer till PS3:an. Kan någon bekräfta annorlunda?


signatur

Silkroad Online på svenska - http://srosverige.blogspot.com

Medlem
Skrivet av Gortie:

Det jag verkligen skulle vilja se i XMB är möjligheten att sortera spel och demos efter eget huvud. Jag vill kunna göra "foldrar" under Games (och övriga kategorier också) och döpa dom till vad som helst. Sen sortera spelikonerna som jag själv vill. Dom sorteringsalternativ som dom erbjuder känns lite sparsmakat.

gå in till det spel du vill.
klicka på information, där finns det nått med katograti eller namn eller nått sånt, som man kan fylla i. om man gör det skapas en ny mapp. om man sedan anger samma namn på ett annat spel, så kommer de under samma mapp =D

Medlem
Skrivet av Zamuz:

gå in till det spel du vill.
klicka på information, där finns det nått med katograti eller namn eller nått sånt, som man kan fylla i. om man gör det skapas en ny mapp. om man sedan anger samma namn på ett annat spel, så kommer de under samma mapp =D

Fan jag tycker jag har klickat runt som en galning där hehe. Jag får kolla lite mer. Tack för tipset.


signatur
1
Skriv svar