Inatt jag drömde något som...

Medlem
Inatt jag drömde något som...

...jag aldrig drömt förut.

Det var ett tag sedan men jag hade en sjuk dröm som folk brukar skratta hårt åt när jag berättar om den så jag testar på er - Kom gärna med en egen rolig drömberättelse, sanndröm kanske?

Hursomhelst... Jag drömde att jag gick i en lång korridor med en massa dörrar. Det är ljus omkring mig och flera dörrar åt varje håll men när jag går åt en eller andra hållet så fäljer ljuset med så ett par dörrar bort är det alltid becksvart... Jag ser att det är någonting gulaktigt som rör sig i mörkret på samma sätt som en fiskare skulle uppleva en lekande haj i ett nattsvart hav. När jag försöker undersöka närmare så försvinner den gulaktiga varelsen in i mörkret... Alla dörrar är låsta, jag kommer ingenstans och jag vill inte springa för man vill ju inte hamna i mörkret...

Helt plötsligt tänds lyset och jag ser att korridoren är i det närmaste oändlig och bakom mig hör jag ett ekande "Ba-KAAAA, BA-KAAA" - Där står en enorm gul kyckling, 2,5 meter hög sprätter han med bakbenen och tittar på mig med sina tomma fågelögon som om jag vore ett majskorn på marken... Jag backar, vänder mig om och börjar springa - Kycklingen hänger på och jag springer allt vad jag orkar... Det är ganska lungt att springa ifrån kycklingen men korridoren tar ju aldrig slut så jag bestämmer mig för att "slåss" med den... Jag stannar, intar försvarsställning och är beredd att tackla kycklingen som springer över mig likt ett godståg och liggandes på rygg står nu kycklingen över mig och försöker hacka mig i ansiktet - Jag håller i nackskinnet på kycklingen som man gör när man leker med en stor hund men kycklinge lyckas nästan träffa mig i nyllet flera gånger... Jag bestämmer mig för att försöka strypa kycklingen eller i princip slita sönder den - Jag tar några djupa andetag och tar i allt vad jag är värd och jag vaknar av att jag skriker högt.

På något vis har jag fått tag på mitt eget ben och har nu ett stadigt grepp, ett dubbelt "hästabett" om låret och sliter allt vad jag är värd - Det tog flera veckor för blåmärkena att försvinna jag tog i för kung och fosterland... Jisses vad jag skrattade när jag insåg vad jag gjort...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Haha riktigt roligt

Sällan jag kommer ihåg mina drömmar mer en enstaka fragment. Fast jag tror att jag drömmer rätt så vilda drömmar eftersom det ofta ligger kuddar på golvet, lakanet ligger åt helt fel håll, tydligen så sparkas jag också.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

De där, våta sexdrömmarna vill man ju helst komma ihåg!

Skämtosido, det är förmodligen något fel på mig, brukar oftast befinna mig i situationer där någon brutalt blir mördad, eller så sitter jag på en grön, midsommaräng och äter chips.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

...eller så sitter jag på en grön, midsommaräng och äter chips.

Haha, jag trodde jag var sjuk. HAHAHAHA. TAck för den. LOL


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hahaha.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Drömde en gång att jag såg en gigantisk spindel i mitt sovrum, sen när jag vaknade var jag osäker på om det var en dröm eller om jag faktiskt sett en stor spindel ,vilket inte var särskilt troligt med tanke på att jag har det kolsvart i mitt rum på natten pga att jag täckt för fönstren med skumgummi och dörren är stängd. Iaf letar jag efter lampan som är ovanför skallen, får lite panik eftersom jag frenetiskt letar efter den men hittar den inte, så jag försöker lugna ner mig lite och tänka lite logiskt, om jag hittar sängkanten blir det nog lättare att hitta lampan.

Nästa problem blir då att jag inte hittar sängkanten, trots att jag sträcker mig i alla håll och flyttar på mig, sängen står i ett hörn med en vägg vid huvudänden och till vänster. Då tänker jag att om jag bara följer väggen med handen så måste jag för eller senare komma till nån sängkant.

Men icke, börjar bli rejält rädd och börjar igen frenetiskt försöka hitta lampan, men nepp den verkar ha försvunnit. Då tänker jag att det bästa jag kan göra är att bara försöka somna om, det va troligtvis ingen spindel där, på morgonen kommer nån så småningom att komma in i mitt rum för att väcka mig. Så jag somnar helt eneklt om.

Har fortfarande inte kommit underfund med om det var en dröm eller om jag faktiskt var vaken, rejält rädd var jag iaf


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

För att vara fördjupa sig lite mer seriöst...

När jag var på Mallorca för 3 år sedan, vaknade jag av något ljud som kom ifrån balkongen/verandan. Vi bodde på bottenvåningen, så något lurt måste det vara tänkte jag. Trots att jag verkligen var kadavertrött, klev jag upp och kikade ut genom persiennerna. Inget kunde jag se, så jag gick och lade mig igen. Jag måste drömt tänkte jag.
Jag måste verkligen varit trött, för morgonen efter berättade min medresenär att någon hade försökt bryta sig in, då balkongdörren var förstörd. Förövaren fick med sig porslin och en limpa cigaretter, ingen större skada skedd egentligen, men otäckt var det.

Medlem

jag la mig runt 23.00 igår, låg vaken hur länge som helst, helt plötsligt smällde det till i hallen, jag kollar till på klockan och den är 02.28
antog att jag hade sovit ett tag då utan att veta om det. sedan somnade jag om och hade någon dröm där jag tillhörde en elitstyrka i någon halvt-bebyggd djungel (blev aldrig någon action, men vi såg FI och man vart jävligt rädd, inte lust att dö inte, otroligt verklighetskänsla var det)

p.s det var brevbäraren som kom och slängde in en tidning som jag vaknade av.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

På något vis har jag fått tag på mitt eget ben och har nu ett stadigt grepp, ett dubbelt "hästabett" om låret och sliter allt vad jag är värd - Det tog flera veckor för blåmärkena att försvinna jag tog i för kung och fosterland... Jisses vad jag skrattade när jag insåg vad jag gjort...

Tog mig friheten att berätta om din dröm på jobbet. Kollegan skrattade gott.

Det där med kroppsdelar som påverkar drömmen eller tvärtom har hänt mig också. En gång drömde jag om en haj som nafsade mig i fötterna. När jag vaknade hade jag bara korsat fötterna med varandra.

När jag var liten hade jag en riktigt kuslig dröm. I drömmen låg jag i sängen och tittade upp i taket som man gör när man inte kan sova. Plötsligt svävar det in två händer. En från vänster och en från höger. De möts i en ljudlig klapp och jag vaknar med ett ryck.

Medlem

haha, jag måste berätta om min också.
kommer inte ihåg så mkt var länge sen.

Men jalla fall, så var jag vid en stor sombasäng helt plötsligt, jag stog på kanten och skulle hoppa i, men jag vågade inte riktigt så jag kännde ner med benet i vattnet och när jag drog upp benet så var det vara köttslamser kvar av det. så jag förstod då att skulle jag hoppa i så dog jag, men jag hoppade i o dog. sen så började jag om på nytt vid samma ställe, jag bestämde mig för att gå o vissa mina polare som var en bitt bort vad som hände när jag stoppade ner någon kropps del. jag så vissade jag dem, o att jag dog om hela jag hoppade i, men så ville jag inte mer för det gjode skit ont, så jag gick till någon gammal gubbe som stog o sålde galss, så jag berättade vad som hände, han förstog genast vad som var problemet, så han tig en stor jävla pinne o tryckter ner den i min hals o börja röra om, efter en stund så drog han upp pinnen och på den så fanns där en bäver, så när han tog ut den så blev jag frisk o kunde bada igen.

Inatt så drömde jag att jag var mitt ute i öknen och slogs mott et par aliens men det gick ju inget vidare de slaktade mig flera gånger:P


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

wtf. oO trivs med att dö flera gånger om i dina drömmar?

Inaktiv

Av någon anledning så drömmer jag inte alternativt jag inte kommer ihåg dem. Har inte drömt på flera år om jag minns rätt

Medlem

vad jag vet så drömmar man alltid i "drömstadiet" i sömen eller vad man ska säga. man måste bara vakna under det stadiet för att komma ihåg vad man drömt.

Medlem

När jag var liten (4-5 år) drömde jag en dröm som konstant kom tillbaka under en lång tid.
Jag drömde att jag och hela min familj låg samlad i mina föräldrars säng och hade det tryggt och mysigt. Dock fanns där en hotbild i form av en man med en yxa som stod i dörröppningen till sovrummet. Han bara stod där och glodde på oss jättelänge utan att göra något eller säga ett ord.
Då jag drömde detta fick jag en överväldigande känsla att något ville skada mig och min familj, och hotet som jag kände hade tagit formen av mannen med yxan i drömmen.

Vad som hände sen eller hur drömmen slutade har jag glömt bort, men att han bara stod där med yxan kändes som om han ville ha sagt att något ont kommer hända din familj.

Samma dröm återkom hela tiden, gång på gång under en lång tid tills en natt då jag hade samma dröm igen. Dena gången var dock drömmen lite annorlunda, istället för att bara stirra tillbaka på mannen som jag gjort alla de tidigare gångerna så ställde jag mig upp i sängen (i drömmen) och skrek något åt mannen. Vad det exakta orden var vet jag inte då drömmen var helt ljudlös men jag fick en känsla av att jag skrek typ "du ska aldrig mer komma hit och hota mig eller min familj igen, förstått!", då vände han sig om och gick iväg.

Det lustiga är att efter det kom den drömmen aldrig mer igen, dock så hände det något irl i samma veva som förändrade hela min familj och mitt liv. Vad det var tänker jag inte gå in på då det är för personligt, men jag kan ju säga att min familj inte är hel längre.


signatur

<3

Inaktiv

när jag var 6-7 år drömde jag en väldigt konstig dröm 3-4 ggr. Jag drömde att det var en man som jag mötte på olika ställen, alla jag kände visste vem det var, eller snarare att han hade som en handske på handen som var som en fastväxt tummvante utan tumme, väldigt svårt att förklara. Iaf om han rörde någon person med handen så fick fick den personen samma sak på sin hand, det gick dock att hindra det genom att spola kallt vatten på händerna i 1 minut. I drömmarna gick jag förbi honom flera gånger och han stirrade bara på mig, inget minne av hur han såg ut. På kanske 3'e drömmen rörde han mig tillslut av nån anledning och det enda jag såg var en tant som satt och log medans han höll i min arm, jag sprang sedan och spolade vatten och det var då jag vaknade. Drömmde inte mer om det efter den drömmen.

Dock så har jag alltid hatat ett visst material sen jag var liten som jag vet användet på speciellt vantar, vet inte vad det kallas men det är som strävare silke. Vet inte om jag ogillar materialet från drömmen eller om jag drömmde för att jag ogillar materialet, vet bara att jag hatar båda.

Inaktiv

Hade återkommande drömmar under en tid där jag satt på kåken och dessa drömmar gav ett extremt verkligt intryck. Jag kom i kontakt med känslor i drömmen som jag aldrig haft tidigare. När jag vaknade var jag liksom inte riktigt samma person som gick och la sig kvällen innan.

Medlem

Hade en knäpp dröm imorse, slutade med halvnakna körgossar.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Hade en knäpp dröm imorse, slutade med halvnakna körgossar.

It wasnt a dream, i was there


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Crenshaw:

Hade en knäpp dröm imorse, slutade med halvnakna körgossar.

It wasnt a dream, i was there

Var det du som kramade mig då? :$

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Crenshaw:

Hade en knäpp dröm imorse, slutade med halvnakna körgossar.

It wasnt a dream, i was there

Var det du som kramade mig då? :$

THE HORROR! THE HORROR!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...jag aldrig drömt förut

Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut.........


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av CastorFiber:

...jag aldrig drömt förut

Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut.........

Jag drömde om en jättesal...

Medlem

Jag drömde det var strejk på Pripps, och alla öl var slut...

Medlem

Urken: det lät lite freaky :S

När jag var liten parvel drömde jag samma dröm i flera år. Den var så verklig att jag trodde på den till och från.

Drömmen gick ut på att jag gick ut ur mitt hus och bort till ett speciellt träd på gården, väl framme vid trädet gjorde jag någonting speciellt och sen kunde jag flyga.

Så varje natt åkte jag ut på en flygtur och det var en sån jädra skön känsla att bara softa runt i luften en fin sommardag (det var alltid en fin sommardag)


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av CastorFiber:

...jag aldrig drömt förut

Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut.........

Jag drömde om en jättesal...

Där statsmän satt på rad.....


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

och löd mig!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Alcr:

Av någon anledning så drömmer jag inte alternativt jag inte kommer ihåg dem. Har inte drömt på flera år om jag minns rätt

Alla drömmer varje natt, men inte alla som alltid kommer ihåg vad man drömde.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

kan berätta lite om min senaste dröm. den hade inget sammanhang what so ever.

det började med att jag var utanför min skola och rökte sen kom dom där flygande robotarna från hl2 och attackerade oss och dödade några okända gymnasister. nästa dag började vattenpölarna utanför skolan att skaka och helt plötsligt kom en flodvåg som drog med mig in i en tunnel och jag ploppade ut från Aq-va-kuls "dom insugen som finns under vattnet". där träffade jag min familj och då kom en till våg och alla dog förutom jag som färdades till south dakota. där gick jag in i en byggnad då en tornade drog upp huset och krashade in det i ett annat.
jag klarade mig åter igen och tog skydd under ett vindkraftverk. då kom en tom båt med en fläkt emot mig som jag stoppade. samtidigt kom en traktor med en shysst gubbe i och jag bad om hjälp. han fixade hjul till min båt så ja kunde ta mig till north dakota för jag pallade inte med alla katastrofer längre. innan jag begav mig tog jag ett känslosamt farväl av min bästa kompis och en som skulle spela min bästa kompis. sen vakna jag.

en grej jag har undrat över är att ibland som tex "den som skulle spela min bästa kompis" så är ansiktena så detaljerade att man kommer ihåg dom när man vaknar utan att veta vem det är.
det tycker jag är skumt..det kanske är folk som man har sett på gatan (som man inte kommer ihåg dagen efter) som etsar sig fast för att komma tillbaks i drömmar.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Den här tråden har potential att bli hur lång som helst om alla fyller på med nya drömmar!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Drömde en gång att jag skulle hoppa i bassängen, jag sjönk djupare o djupare, och jag var förstås tvungen att hålla andan i sömnen. Vaknade med hjärnvärk. Ouchie!

123
Skriv svar