DHL tappar 21 000 Xbox 360-konsoler, stäms av MS

Robot
DHL tappar 21 000 Xbox 360-konsoler, stäms av MS
Medlem
DHL tappar 21 000 Xbox 360-konsoler, stäms av MS

Tror inte dom kommer nöja sig med "Shit happens"

Medlem

det här är ju bara sååå "USA"

Har inte företagen försäkringar som täcker när olyckor sker? DHL om NÅGON bör ju ha det... fast klart, det vore väl för simpelt för människorna borta i staterna...

Medlem

använder miljoner som förkortning.. någon nivå får det väl vara i en nyhet
21.000 var ju inte lite heller

Medlem

Ska DHL stå för nåt som tåget orsakat?

Medlem

Aj aj nu blir det billigt DHL...


signatur
Medlem

Betyder detta att en 360 kostar ungefär 100$?..../fniss


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Var inte försändelsen försäkrad???


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av FoxeN:

Ska DHL stå för nåt som tåget orsakat?

Borde bli så eftersom det är DHL som fortfarande har ansvar för konsolerna även om dom slänger de på ett tåg.


signatur
Medlem
Skrivet av ibib:

Var inte försändelsen försäkrad???

Ja, jag undrar det med. Måste ju finnas någon sorts försäkring. Desutom, hur kan DHL bli stämda om tåget spårar ur?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av ibib:

Var inte försändelsen försäkrad???

Ja, jag undrar det med. Måste ju finnas någon sorts försäkring. Desutom, hur kan DHL bli stämda om tåget spårar ur?

förmodligen för att det var DHLs ansvar att varan kommer fram, då de skickar med dom... men man kan ju tycka att det ska gå på försäkringen.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Var läser ni att DHL inte täcks av en försäkring i det här fallet?

Medlem

Brukar det inte vara force Majour eller vad det heter som gäller i dessa fall? Eller är det kanske bara i enorma katastrofer alt bara gäller i vissa fall?


signatur

Videomupp

Medlem

nä force majure är det inte tror jag, dhl ska ju ansvara för dom i vilket fall.

Medlem

tycker det verkar konstigt att DHL ska stå för nåt sånt...tåget spårade ju ur :/

Medlem

Tycker att snubben som körde tåget ska få betala.

Medlem
Medlem

På vilket sätt är det här DHLs fel?

Medlem

Om MS hade sålt varorna på direkten och DHL skulle sabbat leveransen så kunde inte MS stämt dem då äganderätten hade gått över till köparen.

MS:s stämningsansökan borde gå igenom på ett eller annat sätt om inte DHL kan bevisa annat iom att dem har presumtionsansvar.

Själv tycker jag det är det helt rätt iom att MS förlorar intäkter.

Nu vet ju inte vi exakt hur deras avtal ser ut så man kanske inte ska säga så mycket.

Medlem

hahahaha fan va kul

Medlem

92.6 Dollar som blir 642 kronor per konsol tycker jag trots allt är en rimlig ersättning för DHL att betala.

Och jag skulle bli förvånad om MS förlorar den här rättstvisten.

Medlem

Han som körde tåget var säkert PS3-fanboi.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hahaha vet inte varför jag skrattar men kul va det, synd på tåget dock

Medlem
Skrivet av ErroXer:

tycker det verkar konstigt att DHL ska stå för nåt sånt...tåget spårade ju ur :/

Vem ska stå för det då?

Microsoft ville ju att DHL skulle frakta grejerna så då har dom ju ansvar för dom.

DHL lär ju ha försäkringar mot sånt här.

Medlem

Vi som har köpt 360 borde väl stäma MS för att sälja en konsoll som har RROD.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Wait a sec, these consoles were headed TO Flextronics in Hong Kong? That's the OEM contractor that makes the XBox for Microsoft. One would expect XBoxes to be coming from Hong Kong, not going.

Methinks these consoles may have already been defective before the trainwreck and were being sent back for credit. If that's the case, then this trainwreck situation throws a massive monkey wrench into determining who should get credited for what because it'd be difficult to determine which defects were a result of the wreck and which defects were a result of workmanship errors by Flextronics." en kommentarerna från pc-world.

Kanske detta är anledningen till det "låga" stämningsbeloppet.

Inaktiv

Troligen kommer det bli en långdragen process.. men det är upp till avsändaren dvs Microsoft att köpa försäkring för sitt gods, DHL ersätter ju bara en viss summa per kilo annars och det lär inte bli höga summor. Troligen så har dom erbjudit en ersättning för godset baserat på det oxå men som inte godtagits. I vilket fall ska det bli intressant att följa detta lite.

Inaktiv

Ohh... kul att betala. Fast och andra sidan? Det kunde vara ännu värre, typ 100,000 konsoler med fraktbåt.

Först måste de betala för sin båt och sedan pengar till MS.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Haha! Antar att dom har försäkring som täcker sånt här dock, men men. Well played!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Betyder det här att vi inte får en DHL person knackande på dörren när konsolen blinkar röda lampor?

12
Skriv svar