Spelrelaterad klädsel?

Medlem
Spelrelaterad klädsel?

Tjo alles! Nu när vintern börjar komma (bläh) så är det ju dags att utrusta garderoben med mössor och diverse andra nödvändiga tillhyggen.
Så min fråga till er är om ni vet ifall det finns nån schysst (helst svensk) sida som säljer spelrelaterade kläder? Jag försökte googla lite men hittade inget vettigt alls.
Helst av allt skulle det vara gött med lite retro känsla över det. Så space invaders och super mario, eller kanske zelda vore ju att föredra framför alla dessa WoW och CS-influerade kläder som finns lite här och var.

nj
Medlem

Vet att Webhallen har ett mindre utbud av spelrelaterade kläder.

Medlem

Eller menar du kasnke en riktig tunika alá link kanske?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

haha, nja. Så roligt ska vi inte ha. Nog för att jag pluggar informatik datorspelsteori men nån gräns får man nog sätta för hur nördig man är.

Najj grejen var det att jag träffade en kompis i skolan idag som hade en Space Invadersmössa som jag tyckte var grym. Så jag blev lite fundersam på om det finns med några andra spel också. Tyvärr verkar det mest vara sketfula grejer jag hittat än så länge. Eller kepsar, vilket inte skyddar mina små öron när det är 0 kelvin ute och man cyklar på Mårtenstorget i flera hundra kilometer i timmen.

Medlem

Jag skämdes när jag gick runt med ett Xbox 360-nyckelband. Bara jag som tycker att spel hör hemma på datorn och inte på festutstyrseln för krogen?

I och för sig så har jag en FZ-tshirt också, men är från mina skribentdagar.


signatur
Inaktiv
Medlem

Ge mig min FZ mugg nu. :heart:

Medlem
Skrivet av F3D:

http://www.jinx.com/

har jag beställt ifrån förut

Riktigt snygga grejjer, vad går frakten på ungefär? Säg att man beställer 2-3 t-shirts/skjortor.

Medlem

jag har lite spelrelaterad klädsel när jag kör bla Haerts of iron2, en sovjet uniform med mössa å medaljer, kan det bli mera härligt?! dock inga byxor än :< jag letar =D
www.tradera.se är en bra site om man söker både fantasi och irl kläder.
www.rodatjarnan.se är bra om man bara söker irl kläder/tillbehör.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

hrm
vilka kläder är inte irl-kläder?
hur ofta köper man bara, eh, kläder?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Iceman
Du kanske ska dra ner lite på spelandet...

Medlem

Jag diggar dina rysskläder Iceman :heart:


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

irl kläder inlägget borde få en egen tribute site. Det var det bästa på länge.

Medlem

[www.purepwnage.com]

Kanske inte svensk men ändå...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Haha, vart fick du tag på de där?

Det enda som fattades var röda fanans order.

EDIT: Påminner litegrand om Dolph Lundgren på den andra bilden...

Medlem

www.rodastjarnan.com och www.tradera är det köpt på, lite blandat Ska få tag i lite svenska å tyska prylar med, man är ju inte alltid sovjet när man spelar
har en liten offeciers mössa till Lea med, guu vad söt hon är i det
mm du har rätt, måste få tag i den med, är många man vill ha, de släppte gu så in i helvete med ordrar å medaljer

Jag är inte lik Dolph Lundgren, det är Dolph Lundgren som är lik mig. -its Pure Ice!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Haha, satt och tryckte mig igenom sidan...

De hade ju massvis med tyska reliker med. Förvånande ändå att någon köper en SS-hjälm, må så vara i ett förvarande syfte. Ofta att man går ut på gatan med den liksom.

Nej, även om jag avskyr kommunister så känns det lite mer pk att köpa sovjetsaker.

Funderar på att beställa en liten medalj faktiskt, tack för länken IceMan.

Medlem

ser inga problem med att köpa militaria oavsett vilket land den kommer ifrån. håller inte med om att nazistmilitaria skulle vara värre än sovjetmilitaria. sovjet lyckades ställa till med betydligt mer skada än nazityskland om man nu tvunget måste jämföra...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

ser inga problem med att köpa militaria oavsett vilket land den kommer ifrån. håller inte med om att nazistmilitaria skulle vara värre än sovjetmilitaria. sovjet lyckades ställa till med betydligt mer skada än nazityskland om man nu tvunget måste jämföra...

Absolut, Hwergelmer. Ingenstans i mitt inlägg bestrider jag dig.

Jag tänkte hypotetiskt och osannolikt. Om i teorin, två besmyckade militära fanatiker, uppklädda till tänderna, med grågröna och khakiklädda uniformer, kompletterade med diverse medaljer(KVK, Röda fanans orden, SS-hjälmar, etc), så är det enkelt att gissa vem som får mest uppmärksamhet.

Återigen, ingenstans har jag sagt att det är ett problem. Det jag däremot VET är att en "vanlig" människa, inte kan göra en likadan, dikotom slutsats.

Medlem

ok, jag missförstod dig helt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Det finns ingen sida eller affär i sverige som säljer traditionella japanska kläder?

hakama, kimono, tabi, zori, geta osv


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Nä precis, jag skulle gärna vilja ha en komplett äkta SS uniform, en KGB unifrom osv.. kul att ha/intresant att ha. bara för att man har nått så blir man inte den personen som en gång i tiden hadde den på sig, vidare måste minnet leva vidare och folk får inte glömma.
Vidare så är det grymt ballt att ha på sig en unifrom med feta axelvaddar, man känner att man är ett steg närmre att styra världen o/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Nä precis, jag skulle gärna vilja ha en komplett äkta SS uniform, en KGB unifrom osv.. kul att ha/intresant att ha. bara för att man har nått så blir man inte den personen som en gång i tiden hadde den på sig, vidare måste minnet leva vidare och folk får inte glömma.
Vidare så är det grymt ballt att ha på sig en unifrom med feta axelvaddar, man känner att man är ett steg närmre att styra världen o/

Så rätt IceMan.

Det hade varit ballt med svenska uniformer från 30-talet, de var om inte minnet sviker mig också Khakifärgade?

Medlem

Jag har iofs en hel m90 uniform med tillhörande saker, såsom mössa, kängor, 2 underställ, värmejacka, regnställ och en mycket tjock tröja, helt gratis från min tid i FBU (Frivillig BefälsUtbildning) som heter om jag inte missminner mig, FörsvarsUtbildarna nu


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av IceMan:

Nä precis, jag skulle gärna vilja ha en komplett äkta SS uniform, en KGB unifrom osv.. kul att ha/intresant att ha. bara för att man har nått så blir man inte den personen som en gång i tiden hadde den på sig, vidare måste minnet leva vidare och folk får inte glömma.
Vidare så är det grymt ballt att ha på sig en unifrom med feta axelvaddar, man känner att man är ett steg närmre att styra världen o/

Så rätt IceMan.

Det hade varit ballt med svenska uniformer från 30-talet, de var om inte minnet sviker mig också Khakifärgade?

jag har min morfars officershatt, skulle tro att den är från kriget, han var inte så aktiv efter det. den är nog mer mörkgrön än khaki skulle jag säga, men jag vet som sagt inte säkert vilken tid den kommer ifrån


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag spelar alltid naken för då, om jag förlorar eller om det går dåligt så kan jag ju säga:
"Det var ju inte så konstigt med tanke på att jag var naken"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Chief Red Cloud - om du menar grå så ja mm vill ha det med, dock brukar swe, imo vara tråkigare än andra länders, och då framförallts sovjets, tyskland, div öststater som har "lite" högre mössor, och mera pam pam på uniformen its self.

http://www.tradera.com/auction/Militara_Samlarsaker/aid_33665...

den är ju "lite" frän, men inte om man ska gämföra med tex
http://www.tradera.com/auction/Militara_Samlarsaker/aid_34525...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

länk nr1 är den jag har, men min är grön och med styvt brätte


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av IceMan:

Nä precis, jag skulle gärna vilja ha en komplett äkta SS uniform, en KGB unifrom osv.. kul att ha/intresant att ha. bara för att man har nått så blir man inte den personen som en gång i tiden hadde den på sig, vidare måste minnet leva vidare och folk får inte glömma.
Vidare så är det grymt ballt att ha på sig en unifrom med feta axelvaddar, man känner att man är ett steg närmre att styra världen o/

Så rätt IceMan.

Det hade varit ballt med svenska uniformer från 30-talet, de var om inte minnet sviker mig också Khakifärgade?

jag har min morfars officershatt, skulle tro att den är från kriget, han var inte så aktiv efter det. den är nog mer mörkgrön än khaki skulle jag säga, men jag vet som sagt inte säkert vilken tid den kommer ifrån

Ok. Har nämligen en privat fotosamling från min morfar som vaktade norska gränsen, där står de i beigeaktiga trasor.

Nåväl...

12
Skriv svar