EA släpper mer innehåll till Spore

Medlem

Jag har alltid gillat Blizzard och jag är riktigt skeptisk till hur de tänkt med SC2. Måste få reda på fler detaljer dock, men det känns ju som om det vore en omöjlighet att storyn skulle vara så gigantisk att inte ett släpp räckte. Vi får se.

Spore, det är väl inte oväntat att det börjar komma sådant här då Sims-spelen har det. Spore är inget som interesserar mig dock, så jag hoppar över dessa.

Finns så många planeter så när jag kom till rymdfasen orkade jag bara inte spela det och har nu fått återfall till CoD4.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Detta tycker jag bevisar att de är Maxis som är "mjölkare" och inte EA, det är enbart Maxis produkter som de släpps i flera expansioner och prylpaket. Dock ser ja inget negativt med att dom erbjuder sina fans mer grejer.

Inaktiv

nej, jag har redan spenderat ca 420SEK på detta spel, jag skulle i det här fallet piratkopierat skiten först för att se hur värdelöst det är

Inaktiv

Det är konstigt också att folket köper skiten? :S

Känner flera brudar som köper Sims 2 nya expansioner.

Och snart kommer nya :

Sims 2 Expansion - Mansion & Garden

Medlem
Skrivet av anon_19389:

BTW, alternativet "Jag har inte Spore, men ska köpa det och INTE prylpaketet." saknades.

Jag saknar alternativet: Jag har piratkopierat Spore pga DRM, men spelet sög så jag kommer inte köpa vare sig Spore eller prylpaketet.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Frux:

När Blizzard gör flera releaser av Starcraft II så heter det att de "säkrar kvalitén" och "utökar innehållet".

Gäller nyheten EA heter det mjölkning, direkt.

Jag kan själv tycka att Sims-konceptet är uttjatat, men jag är minst lika trött på allt tjat om mjölkning när EA släpper grejer som folk uppenbarligen vill betala för.

Kanske för att blizzards spel faktisk innehåller en kvalites känsla och alltid gjort det? Till skillnad från EA som enbart publicerar massproducerat skit, när de väl tänker nytt så slutar det med ett skitspel som aldrig borde paserat QA avdelningen... sen faller de snabbt i samma bana o ska börja med expar.
Jag är ledsen men detta är tyvärr bara så jävla skadat...

The Sims 2: Studentliv
The Sims 2: Nattliv
The Sims 2: Arbetsliv
The Sims 2: Djurliv
The Sims 2: Året runt
The Sims 2: Jorden runt
The Sims 2: Fritid
The Sims 2: Livet i lägenhet
The Sims 2: Julpaketet
The Sims 2: Kul För Familjen
The Sims 2: Glitter & Glamour
The Sims 2: Klappat & Klart
The Sims 2: Fest & Bröllop!
The Sims 2: H&M Fashion
The Sims 2: Tonårsprylar
The Sims 2: Kök & Badrum Heminredning
The Sims 2: IKEA Heminredning
The Sims 2: Herrgård & trädgård
The Sims 2: Klappat & Klart Minipaket
The Sims 2: Julutgåva
The Sims 2: Deluxe
The Sims 2: Limited Edition
The Sims 2: Double Deluxe

......................................det är fan perverst, synd att folk är så rent ut sagt korkade att de går på denna företagsstrategi.

Så spel som Mass Effect, Rock Band, Command & Concquer, NHL, Fifa, Warhammer, Need for Speed, Battlefield, Medal of Honor m.m är skit?

Jag kan acceptera att folk inte gillar att det släpps expansioner med grejer som redan skulle finnas med i någon tidigare expansion, vilket jag också håller med om. Men att anklaga EA för att göra skitspel är bara löjligt och jävligt ointelligent och ignorant.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det var ju inte änns roligt att spela spelet.

En miljon har köp spelet.. hur många spelar det tro?

HAhhaha orka spore..

Smaksak.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Åh nej! Det kommer att släppas mer material, som är helt frivilligt att inhandla, till ett spel. Vart är världen på väg?

Inaktiv
Skrivet av Pettor:

Angående Spore, ett par nya planeter bland de redan äckligt många planeterna tillför inte så mycket enligt mig. Och ett prylpaket? Hade gärna sett att de la fokus på andra delar.

Jag tvivlar på att EA's målgrupp, de som köper alla dessa prylpaket och "expansioner" om de kan kallas det. Är typen av spelare som tänker "Hmm, den här delen saknar djup och intressant spelkänsla, jag hoppas att de uttökar den eller fördjupar upplevelsen", jag tror att målgruppen är den som tänker "Asså de här spelet e typ skitbra!! ja hoppas att dom släpper mer roliga smådelar så att ja kan skapa fler roliga söta djur".

Skrivet av Mahone:

Detta tycker jag bevisar att de är Maxis som är "mjölkare" och inte EA, det är enbart Maxis produkter som de släpps i flera expansioner och prylpaket.

Nja, EA kanske inte mjölkar sina icke-maxis releases med prylpaket etc, men de är de okrönta mästarna på att mjölka spelserier genom att släppa en ny del varje år utan att tillägga mycket men ändå sälja stort.

Skrivet av Mahone:

Dock ser ja inget negativt med att dom erbjuder sina fans mer grejer.

För mig så är inte det negativa att de släpper prylpaket och mjölkar spelserier, utan vad det säger om företaget. De har inget intresse i att skapa kvalitet eller utveckla intressanta spelupplevelser, utan bara pengar.

Medlem

hade bara köpt en "expansion" om det hette "Cheats and hacks", "Brutal dismemberment" eller "Finally-fully-balanced-and-optimized pack".

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av Mahone:

Dock ser ja inget negativt med att dom erbjuder sina fans mer grejer.

För mig så är inte det negativa att de släpper prylpaket och mjölkar spelserier, utan vad det säger om företaget. De har inget intresse i att skapa kvalitet eller utveckla intressanta spelupplevelser, utan bara pengar.

Kan på sätt och vis hålla med där, EA släpper mycke skärp, som t.ex. deras filmlicenser som dom äger, Harry Potter osv... Men EA drar in enorma pengar på dessa skitspel och med hjälp av dessa pengar kan dom släppa grymma spel. Tror folk glömmer bort dom bra spel EA släpper och tänker då endast på hur bra utvecklarna, men skitet får EA ta. Ett exempel kan väl t.ex. vara The Sims, EA får ta skiten men när de gäller bra nytänkande spel som Mirror's Edge så är de Dice som får berömmet och EA hamnar i skuggan, även om Dice numera är en EA studio.

Medlem
Skrivet av Frux:

När Blizzard gör flera releaser av Starcraft II så heter det att de "säkrar kvalitén" och "utökar innehållet".

Gäller nyheten EA heter det mjölkning, direkt.

Jag kan själv tycka att Sims-konceptet är uttjatat, men jag är minst lika trött på allt tjat om mjölkning när EA släpper grejer som folk uppenbarligen vill betala för.

Det är en stor skillnad på Blizzard och EA, när Blizzard släpper något så kan man räkna med att den produkten lever upp till deras sjukt höga krav men när EA släpper något kan man oftast räkna med det motsatta även om det finns undantag. Visst Blizzard släpper också expansioner men skillnaden ligger i att det verkligen ger spelet ett mervärde, jag kallar inte saker som från början borde ingått i spel för mervärde utan för just mjölkning.

Skrivet av Dashiva:

Alltså, jag fattar inte riktigt grejen som folk gnäller över. Jag jobbar själv på EA Games (i Madrid) som testare och känner att jag faktiskt måste försvara företaget jag jobbar för lite här.

För det första, om folk köper expansionerna och EA tjänar pengar på det, varför skulle EA sluta göra expansioner? Det vore ju fullständigt idiotiskt att sluta upp med något som genererar massvis med klirr i kassan, eller?

Och för det andra så är det så förbannat sorgligt att FZ som ska vara "professionella" (var det inte en nyhet tidigare idag angående annonser som alla "professionella" sajter hade) skriver så vinklat som "mjölka kossan".

Jag kan inte neka till att det är just vad EA gör, men som sagt, om EA tjänar på det och folk tydligen gillar deras spel, varför vinkla det till något som anses vara negativt? Jag tycker det är riktigt patetiskt.

Detta var anledningen till att jag signade mig för att kunna svara på varför folk är så Anti EA. Det fanns en tid då EA (eller mer korrekt Electronic Arts) stod för kvalitet och inte som idag för kvantitet men iom alla sportspel och speciellt The Sims såg EA sin chans att tjäna pengar på en produkt i absurdum. Du må jobba för ett företag som släpper bra produkter (ja EA har faktiskt bra spel som dom ger ut dock inte själva gör) men när dom kör med den typ av DRM som dom nu gör så finns det bara en sak att göra och det är att bojkotta dom. Det är med stor bedrövelse jag ser att dom köper upp företag efter företag som jag gillat från start. Nu senast var det Bioware och innan dess Dice företag som jag tveklöst hade köpt spel från men jag kan inte göra det när EA nu äger samtliga oavsett hur grymma spel dom än gör. Jag äger flertalet titlar som EA gett ut men en sak kan jag säga dig, hade jag vetat det jag vet idag då hade jag aldrig köpt dom ;).

Till sist när det gäller just denna DRM så finns det dom som inser den egentliga orsaken och hade EA fått som dom velat hade dom utan tvekan gjort det olagligt att sälja vidare sina spel. Sedan om folk inte fattar detta eller inte och går på det som EA går ut med är en annan femma. Anledningen till att jag överhuvudtaget bryr mig över att EA släpper spel som jag anser är samma spel i ny förpackning är att det påverkar de spel jag gillar och sättet de säljs på. Jag har redan sett detta hända med BF 2142 iom Northen Strike och den andra expansionen och jag tvivlar inte för fem öre att EA kommer fortsätta "mjölka" sina produkter även i fortsättningen...

Skrivet av Mahone:

Detta tycker jag bevisar att de är Maxis som är "mjölkare" och inte EA, det är enbart Maxis produkter som de släpps i flera expansioner och prylpaket. Dock ser ja inget negativt med att dom erbjuder sina fans mer grejer.

Knappast, om du inte visste det så äger EA dom och då The Sims har användare som inte verkar bry sig nämnvärt om att betala för samma spel flera gånger är det väl inte så konstigt att det är just The Sims som dom "mjölkar";)?. Skulle vilja se dom vara lika framgångsrika med C&C serien eller BF serien=)...

Skrivet av Dashiva:

Så spel som Mass Effect, Rock Band, Command & Concquer, NHL, Fifa, Warhammer, Need for Speed, Battlefield, Medal of Honor m.m är skit?

Jag kan acceptera att folk inte gillar att det släpps expansioner med grejer som redan skulle finnas med i någon tidigare expansion, vilket jag också håller med om. Men att anklaga EA för att göra skitspel är bara löjligt och jävligt ointelligent och ignorant.

Merparten av spelen du nämner är knappast gjorda av EA utan av studios dom äger. Mass Effect är ett spel jag tveklöst skulle köpt om inte EA var utgivare eller Red Alert 3 men iom deras kränkande DRM är det nu spel jag antagligen inte kommer spela. Den dagen EA tar tillbaks aktiverings begränsningarna är den dagen jag kanske köper spelen jag nämner ovan samt spel som Dead Space, Crysis Warhead, Warhammer Online med flera.

Skrivet av Mahone:

Kan på sätt och vis hålla med där, EA släpper mycke skärp, som t.ex. deras filmlicenser som dom äger, Harry Potter osv... Men EA drar in enorma pengar på dessa skitspel och med hjälp av dessa pengar kan dom släppa grymma spel. Tror folk glömmer bort dom bra spel EA släpper och tänker då endast på hur bra utvecklarna, men skitet får EA ta. Ett exempel kan väl t.ex. vara The Sims, EA får ta skiten men när de gäller bra nytänkande spel som Mirror's Edge så är de Dice som får berömmet och EA hamnar i skuggan, även om Dice numera är en EA studio.

Dessa bolag hade utan problem kunnat göra samma spel hos andra utvecklare och personligen hade jag hellre sett att dom hamnade hos andra bolag som släpper "hela" spel. Dom förtjänar att hamna i skuggan och dom har sig själva att skylla för detta eftersom dom använder sig av ett skydd som till och med Take 2 tog bort på fansens begäran.

Det är dags att på allvar visa EA att det är vi som bestämmer vad vi gör med vår produkt och inte de även om de "tror" att dom gör det. "Money talks bullshit walks". Så sluta köpa deras produkter om ni inte vill att andra spel som EA ger ut ska drabbas av samma öde som The Sims. Det enda som verkligen får dom att inse att köparen bestämmer är en fullskalig bojkott av deras produkter...

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dashiva:

Så spel som Mass Effect, Rock Band, Command & Concquer, NHL, Fifa, Warhammer, Need for Speed, Battlefield, Medal of Honor m.m är skit?

Jag kan acceptera att folk inte gillar att det släpps expansioner med grejer som redan skulle finnas med i någon tidigare expansion, vilket jag också håller med om. Men att anklaga EA för att göra skitspel är bara löjligt och jävligt ointelligent och ignorant.

Merparten av spelen du nämner är knappast gjorda av EA utan av studios dom äger. Mass Effect är ett spel jag tveklöst skulle köpt om inte EA var utgivare eller Red Alert 3 men iom deras kränkande DRM är det nu spel jag antagligen inte kommer spela. Den dagen EA tar tillbaks aktiverings begränsningarna är den dagen jag kanske köper spelen jag nämner ovan samt spel som Dead Space, Crysis Warhead, Warhammer Online med flera.

Får se om alla quotes blev korrekt nu.. det var en vägg av text och quotes så det blev lite krångligt...

I alla fall, nu tog jag iofs bort en massa av det du skrev, men vad jag förstod så gnäller du alltså på att det är EA som mjölkar spelen och det är EA som står för skiten. I nästa andetag så påpekar du att det minsann inte är EA som är utvecklare till dessa spel. Detta är jag fullständigt medveten om, men jag kan LOVA dig att vi på EA har en nära och daglig kontakt med utvecklarna, och vi har ett utvecklingsteam på plats som ger feedback till samtliga studios i en tidig utvecklingsfas i spelen. Med det sagt så säger jag inte att det är EA som utvecklar spelen.

Ändock, det jag ville ha sagt var att det känns lite som dubbelmoral att först klanka ner på EA för att de "mjölkar" sina produkter, och sedan säga att det inte är EA som utvecklar spelen. Det jag menar att du säger är att vad EA än gör, så är det fel. Jag kan lova dig att utvecklarna (i detta fall Maxis då) har _ganska_ mkt att säga till om de med, gällande expansioner och dylikt.

Och som flera ovanför mig har sagt. Vill ni inte ha spelet, köp det inte. Svårare än så är det inte. Av alla jävla saker det finns att gnälla på så tycker jag ju att detta inte är särskilt viktigt i dagens samhälle.

Medlem

Jag tycker det e synd att dom inte gör om stam fasen, för den var seg och inte så rolig att spela. och rymdfasen borde dom göra om helt! den e så fett seg att man inte orkar klara av den... och det e synd för jag vill se vad som händer då.

Medlem
Skrivet av toern:

Jag har alltid gillat Blizzard och jag är riktigt skeptisk till hur de tänkt med SC2. Måste få reda på fler detaljer dock, men det känns ju som om det vore en omöjlighet att storyn skulle vara så gigantisk att inte ett släpp räckte. Vi får se.

Spore, det är väl inte oväntat att det börjar komma sådant här då Sims-spelen har det. Spore är inget som interesserar mig dock, så jag hoppar över dessa.

Det känns väl ändå absolut inte omöjligt att storyn skulle vara såpass stor?

En ras för varje släpp, och orginal släppet på starcraft 2 skulle vara typ 20ish uppdrag?
Blir juh som Starcraft + Starcraft: Broodwar där varje kampanj var ungefär 9-11 uppdrag och det var 6 kampanjer och det tog juh inte slut då.

Så kan man juh ta en titt på Warcraft spelen, Warcraft 3, sen Frozen Throne, sen kom WoW+snart 2 expansioner.. Så Blizzard kan nog få till en grymt bra rymdhistoria om dom vill ska du se.

Sen hela EA-mjölkar grejen har jag inte mycket att säga om, men det kommer juh inte som en jätte chock med tanke på att Maxis har gjort både Sims och Spore, men borde man inte slänga lite skit på Will Wright också och inte bara EA? Eller är jag helt ute och cyklar?
Totally outside and taking a ride on my bike.. liksom..!

Medlem
Skrivet av Dashiva:

I alla fall, nu tog jag iofs bort en massa av det du skrev, men vad jag förstod så gnäller du alltså på att det är EA som mjölkar spelen och det är EA som står för skiten. I nästa andetag så påpekar du att det minsann inte är EA som är utvecklare till dessa spel. Detta är jag fullständigt medveten om, men jag kan LOVA dig att vi på EA har en nära och daglig kontakt med utvecklarna, och vi har ett utvecklingsteam på plats som ger feedback till samtliga studios i en tidig utvecklingsfas i spelen. Med det sagt så säger jag inte att det är EA som utvecklar spelen.

Ändock, det jag ville ha sagt var att det känns lite som dubbelmoral att först klanka ner på EA för att de "mjölkar" sina produkter, och sedan säga att det inte är EA som utvecklar spelen. Det jag menar att du säger är att vad EA än gör, så är det fel. Jag kan lova dig att utvecklarna (i detta fall Maxis då) har _ganska_ mkt att säga till om de med, gällande expansioner och dylikt.

Och som flera ovanför mig har sagt. Vill ni inte ha spelet, köp det inte. Svårare än så är det inte. Av alla jävla saker det finns att gnälla på så tycker jag ju att detta inte är särskilt viktigt i dagens samhälle.

Vad jag menar är att spelen lika gärna skulle kunna ges ut av andra utgivare och det skulle i stort sett vara samma spel. Om jag tar Bioware som ett exempel så har jag alltid gillat deras spel och att EA köpte upp dom påverkar knappast hur bra spel dom gör utan kanske snarare pengarna dom har att röra sig med. Men om detta ska var på bekostnad av DRM så är det helt enkelt inte värt det. Problemet är att EA idag är så stora att vi som verkligen bryr oss om kvaliteten på spelen vi köper och framför allt kränkande skydd som Securoms senaste är för få för att EA ska lyssna på oss. När Bioware fans hörde talas om detta skydd så överöste dom deras forum med anledningen till att DRM bara är av ondo. Lyssnade EA? Knappast och när samma sak hände med Spore upprepades detta, återigen lyssnade EA? In your dreams. Fast varför skulle dom när dom ändå kan göra precis vad dom vill med sina spel och folk köper dom ändå. Ja jag gillar spelen som EA ger ut men jag verkligen avskyr deras sätt att behandla dom som köper deras produkter;).

Som jag skrev innan så bojkottar jag EA spel och kommer så fortsätta göra tills dom insett sitt misstag med att begränsa antalet aktiveringar. Jag går inte på för fem öre att det skulle bero enbart på piratkopiering, nej anledningen är för att begränsa andrahandsmarknaden...

Inte viktigt i dagens samhälle? Vet inte om du hört det senaste men från och med nästa år så kommer kanske amatörer få leka poliser och det ser jag som väldigt skrämmande. Allt för att förhindra piratkopieringen som bolag som EA skyller på hela tiden. När lagar kan ändras för att stora bolag ska minimera risken att deras produkter sprids på olaglig väg så ser iaf jag en framtid som är skrämmande och ytterst viktig att försöka förhindra ;).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dashiva:

I alla fall, nu tog jag iofs bort en massa av det du skrev, men vad jag förstod så gnäller du alltså på att det är EA som mjölkar spelen och det är EA som står för skiten. I nästa andetag så påpekar du att det minsann inte är EA som är utvecklare till dessa spel. Detta är jag fullständigt medveten om, men jag kan LOVA dig att vi på EA har en nära och daglig kontakt med utvecklarna, och vi har ett utvecklingsteam på plats som ger feedback till samtliga studios i en tidig utvecklingsfas i spelen. Med det sagt så säger jag inte att det är EA som utvecklar spelen.

Ändock, det jag ville ha sagt var att det känns lite som dubbelmoral att först klanka ner på EA för att de "mjölkar" sina produkter, och sedan säga att det inte är EA som utvecklar spelen. Det jag menar att du säger är att vad EA än gör, så är det fel. Jag kan lova dig att utvecklarna (i detta fall Maxis då) har _ganska_ mkt att säga till om de med, gällande expansioner och dylikt.

Och som flera ovanför mig har sagt. Vill ni inte ha spelet, köp det inte. Svårare än så är det inte. Av alla jävla saker det finns att gnälla på så tycker jag ju att detta inte är särskilt viktigt i dagens samhälle.

Vad jag menar är att spelen lika gärna skulle kunna ges ut av andra utgivare och det skulle i stort sett vara samma spel. Om jag tar Bioware som ett exempel så har jag alltid gillat deras spel och att EA köpte upp dom påverkar knappast hur bra spel dom gör utan kanske snarare pengarna dom har att röra sig med. Men om detta ska var på bekostnad av DRM så är det helt enkelt inte värt det. Problemet är att EA idag är så stora att vi som verkligen bryr oss om kvaliteten på spelen vi köper och framför allt kränkande skydd som Securoms senaste är för få för att EA ska lyssna på oss. När Bioware fans hörde talas om detta skydd så överöste dom deras forum med anledningen till att DRM bara är av ondo. Lyssnade EA? Knappast och när samma sak hände med Spore upprepades detta, återigen lyssnade EA? In your dreams. Fast varför skulle dom när dom ändå kan göra precis vad dom vill med sina spel och folk köper dom ändå. Ja jag gillar spelen som EA ger ut men jag verkligen avskyr deras sätt att behandla dom som köper deras produkter;).

Som jag skrev innan så bojkottar jag EA spel och kommer så fortsätta göra tills dom insett sitt misstag med att begränsa antalet aktiveringar. Jag går inte på för fem öre att det skulle bero enbart på piratkopiering, nej anledningen är för att begränsa andrahandsmarknaden...

Inte viktigt i dagens samhälle? Vet inte om du hört det senaste men från och med nästa år så kommer kanske amatörer få leka poliser och det ser jag som väldigt skrämmande. Allt för att förhindra piratkopieringen som bolag som EA skyller på hela tiden. När lagar kan ändras för att stora bolag ska minimera risken att deras produkter sprids på olaglig väg så ser iaf jag en framtid som är skrämmande och ytterst viktig att försöka förhindra ;).

Just deras kopieringsskydd etc vill jag inte gärna uttala mig om, och kommer inte göra det heller av olika anledningar, men jag kan helt klart förstå irritationen runt om det. Att bojkotta spel bara för att det är EA som är utgivare/utvecklare tycker jag dock är synd, då du så korrekt menar på att det är riktigt bra spel som släpps. BioWare är exempelvis lite av min favoritstudio sen Baldur's Gate serien (och jag kan LOVA att jag ser fram emot kommande Dragon Age).

Kommer dock lite utanför ämnet med denna diskussion, fast jag gillar när det går att diskutera med folk som en vuxen människa. Men det jag ville få sagt var att det är upp till var och en huruvida de vill köpa en expansion eller inte. Om du skulle få en stadig inkomst ifrån något, varför då neka till det? Dessutom tycker jag fortfarande det är riktigt dåligt hur nyheten vinklas. Särskilt när FZ ska vara så duktiga och slå sig på bröstet och vara professionella, och så är det chefsredaktören själv som skriver artikeln. Om man ska vara lite rolig och snitsa till det, så tycker jag det är planktonnivå (om någon förstod referensen) på det hela, faktiskt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mahone:

Kan på sätt och vis hålla med där, EA släpper mycke skärp, som t.ex. deras filmlicenser som dom äger, Harry Potter osv... Men EA drar in enorma pengar på dessa skitspel och med hjälp av dessa pengar kan dom släppa grymma spel. Tror folk glömmer bort dom bra spel EA släpper och tänker då endast på hur bra utvecklarna, men skitet får EA ta. Ett exempel kan väl t.ex. vara The Sims, EA får ta skiten men när de gäller bra nytänkande spel som Mirror's Edge så är de Dice som får berömmet och EA hamnar i skuggan, även om Dice numera är en EA studio.

Dessa bolag hade utan problem kunnat göra samma spel hos andra utvecklare och personligen hade jag hellre sett att dom hamnade hos andra bolag som släpper "hela" spel.

Men nu är de inte så i de här fallet, spelen är gjorda under EA's namn, och ska man tänka som du gör så hade alla bra spel kunnat varit gjorda av EA, men även här är så inte fallet. Sen ang hela spel, vart har du varit dom senaste åren? Nu för tiden släpps de aldrig ett spel som är helt, allt patchas i efterhand, och i vissa fall tom innan spelet är släppt.

Vill du leva med ett hat mot EA och bojkotta deras spel så får du väl göra de, men i slutändan så är de bara du som går miste om bra spel.

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Just deras kopieringsskydd etc vill jag inte gärna uttala mig om, och kommer inte göra det heller av olika anledningar, men jag kan helt klart förstå irritationen runt om det. Att bojkotta spel bara för att det är EA som är utgivare/utvecklare tycker jag dock är synd, då du så korrekt menar på att det är riktigt bra spel som släpps. BioWare är exempelvis lite av min favoritstudio sen Baldur's Gate serien (och jag kan LOVA att jag ser fram emot kommande Dragon Age).

Kommer dock lite utanför ämnet med denna diskussion, fast jag gillar när det går att diskutera med folk som en vuxen människa. Men det jag ville få sagt var att det är upp till var och en huruvida de vill köpa en expansion eller inte. Om du skulle få en stadig inkomst ifrån något, varför då neka till det? Dessutom tycker jag fortfarande det är riktigt dåligt hur nyheten vinklas. Särskilt när FZ ska vara så duktiga och slå sig på bröstet och vara professionella, och så är det chefsredaktören själv som skriver artikeln. Om man ska vara lite rolig och snitsa till det, så tycker jag det är planktonnivå (om någon förstod referensen) på det hela, faktiskt.

Jo jag förstår att du inte kan uttala dig om det och inte heller dom som utvecklar spelen men jag är som sagt var inte ensam om att tycka så och jag tror stenhårt på att det är för att förhindra att folk köper sina spel begagnade.

Jag förstår till fullo varför EA satstar på spel som The Sims (och till och med ger det en egen genrer) det jag däremot inte förstår är de som köper dessa expansioner och är villiga att betala för (vad jag anser) samma spel. Problemet är dock att detta får konsekvenser för spel som jag själv gillar och som du kanske förstår är jag knappast villig att betala för någon som jag anser skulle ingått i spelet från början eller enklare typer av uppgraderingar (som Northern Strike för BF 2142). Epics stöd för Ut 2004 är ett ypperligt exempel på hur det borde vara när det kommer till just den typen av uppgraderingar som BF serien numera har. Tiden innan Dice blev uppköpta tyckte jag att deras expansioner var värda pengarna dom kostade vilket jag alltså inte tycker om de två paket som går att köpa till BF 2142.

Baldur´s Gate är anledningen till att jag idag gillar rpg spel och även jag är grymt sugen på Dragon Age så det är inte lätt att stå för sina principer det ska gudarna veta=).

Jag gillar också att diskutera med personer som kan göra detta på ett vuxet sätt ;).

Skrivet av Mahone:

Men nu är de inte så i de här fallet, spelen är gjorda under EA's namn, och ska man tänka som du gör så hade alla bra spel kunnat varit gjorda av EA, men även här är så inte fallet. Sen ang hela spel, vart har du varit dom senaste åren? Nu för tiden släpps de aldrig ett spel som är helt, allt patchas i efterhand, och i vissa fall tom innan spelet är släppt.

Vill du leva med ett hat mot EA och bojkotta deras spel så får du väl göra de, men i slutändan så är de bara du som går miste om bra spel.

Vilket också är en av anledningarna till att jag tycker som jag gör då dom köper upp företag jag gillat sedan jag köpte pc och varit med att stödja genom att köpa deras spel . Patchar är en helt annan femma då dessa är gratis och även om du inte verkar tro det så har jag full koll på pc sidan då jag ägt pc ett bra tag och spelat spel sedan barnsben ;).

Det är inget hat, jag hatar inte EA och förstår inte alls hur du kan få en bojkott eller att ogilla ett företags strategi till hat? Ja jag är väldigt emot EA´s DRM och att dom idag inte alls är samma företag som när jag spelade Populous, Syndicate, Archon, NHL 94, Desert Strike, Dungeon Keeper, Need for Speed, Road Rash för att bara nämna några av alla de spel dom givit ut sedan tiden dom kallade sig för Electronic Arts ;). Jag är fullt medveten om att jag går misste om grymma spel och ska jag vara ärlig trodde jag aldrig att jag skulle se så många bra spel ges ut av EA. Men jag kan inte och tänker inte bidra till att våra rättigheter som konsumenter kränks på det sätt som nu EA gör med den typ av skydd som både Mass Effect och Spore använder sig av och kommande Red Alert 3. Jag hade mer än gärna köpt Mass Effect på release dagen om det inte varit för detta faktum. Det jag tycker EA ska göra är iaf att upplysa de som köper produkten om vad som gäller på baksidan av kartongen för det är ta mig tusan det minsta man iaf kan begära från dom.

12
Skriv svar