Nyhet: Heavy Rain får Collectors Edition och extra spelmoment

Medlem
Nyhet: Heavy Rain får Collectors Edition och extra spelmoment

Att skapa samlarutgåvor till spel är ganska vanligt idag och inte minst för AAA titlar. Heavy Rain kommer inte undan och denna gång erbjuds det mer än det vanliga (läs, OST, behind the scene) Du kommer också få med första episoden av kommande DLC till spelet.
Men inte bara det, de har verkligen fixat till fodralet till spelet som lyckas återspegla regndroppar. Nedan beskriver Alex Pavey Europe Product Managaer vad samlingen inehåller samt vad dessa DLC episoder man får med handlar om.

The Collector´s Edition is packaged in a special "rain-effect- slipcase " thanks to special embossing and other manufacturing tricks, it gives the impression of being streaked with 3D rain-drops (something that has confused a lot of people when they´ve seen it lying on my desk recently!).

But cool as that is, that´s not all. The Collector´s Edition also contains a voucher to download the following additional content from the PlayStation Store:

* Heavy Rain: Chronicle 1 " The Taxidermist " Experience Madison´s dangerous investigation in full, before it´s available on the PlayStation Store
* The Heavy Rain Official Soundtrack - Recorded at the legendary Abbey Road studios, and filled with the powerful orchestral themes that form a key part of the experience of playing Heavy Rain
* Dynamic XMB theme - Lend a little Heavy Rain ambience to your XMB

The ways in which you can get your hands on the Collector´s Edition will vary across Europe, so keep a look out for more info on this soon.

Angående DLC till heavy Rain

The Heavy Rain Chronicles

First of all, I´m pleased to confirm that Heavy Rain will be supported by some very interesting downloadable content - The Heavy Rain Chronicles.

These are a series of additional, fully-playable scenes, where you´ll learn more about the backstory of some of the characters you´ll meet in Heavy Rain itself. The first episode will centre on Madison - and the setting will be familiar to those of you who have been following the progress of Heavy Rain closely?

Heavy Rain: Chronicle One - The Taxidermist sees Madison Paige investigating a suspicious and reclusive taxidermist, and finding herself unexpectedly in grave danger.

The episode is an expansion and update of the original "Taxidermist" demo that received such a positive response when shown at E3 and gamescom last year.

Chronicles One and Two will be available for download from the PlayStation Store after the launch of Heavy Rain early next year.

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Nyhet: Heavy Rain får Collectors Edition och extra spelmoment

Någon form av Dag 0 DLC medföljande på skivan är väl inte anmärkningsvärt? Se GoW3, SFIV, Dragon Age Origins(?) med fler. Ratchet & Clank höll iaf lite extramaterial exklusivt till samlarutgåvan.
Sen om boxen inte har något märkvärdigt på sig så ser jag faktiskt inte mening med att köpa samlarutgåva. Jag menar du köper något du kan visa upp också, eller?

Edit: För övrigt så verkar det neat och när jag tycker att PS3:an är värd att införskaffa så köper jag detta spel.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Det medföljer inte på skivan utan du tankar hem via PS store. Denna DLC har inget med huvudspelet att göra. Det är spelmomentet som visades på förra E3 där madison besöker en skum taxichaufförs lägenhet.

Att du får detta samt soundtrack, dynamiskt thema och en snyggare förpackning gör att jag tycker det är värt det. Speciellt om man är ett fan som bara längtar efter detta spel!

Att du anser dig tycka att PS3 fortfarande inte är värd pengarna när du kan köpa den för 2990:- på många ställen är VÄLDIGT anmärkningsvärt. Finns ingen mer prisvärd spelkonsol idag samt att den är den mest framtidssäkra enhet. Dessutom har den ett ordentligt stort förråd med exklusiva titlar. Men för vissa är det inte nog. Det hela handlar om hur snål man är.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag köpte krysslådan ny för 1000:- (Polare fick RRoD köpte Elite, sålda sin nygamla till mig.) och väldigt många titlar som jag var intresserad av var/är multiplatform.
Är i princip bara LBP och Heavy Rain(Last Guardian i framtiden) som är exlusive och skulle passa mig och på så sätt sälja konsolen. Det och Blu-Ray så klart.

Men stumblar jag in i ett exemplar som är under 2000:- blir det ett givet köp.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar