Secret Service - lågbudgetaction från Activision

Robot
Secret Service - lågbudgetaction från Activision
Medlem
Secret Service - lågbudgetaction från Activision

Fem spänn på att någon snart kommer posta "Ser tråkigt ut".

Medlem

Vore kul om de kunde släppa fler "lågbudgettitlar". Tycker spelen generellt är på tok för dyra när de släpps, i alla fall till konsollerna.


signatur

.slanger

Inaktiv

Ser tråkigt ut.

Lågbudget för att utvecklarna är kassa och de inte fick tillräckligt med pengar, eller lågbudget för att activision vill kika lite på alternativa utvecklingsmodeller?

Jag tycker att förkrympta budgetar är ganska intressant. Detta är kanske det enda sättet att gå tillbaka till den klassiska spelglädje som fanns förr i tiden, och samtidigt ta ett kliv framåt. Förläggarna vågar ju inte chansa på nyskapande titlar när budgetarna blir jättestora.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Lågbudget för att utvecklarna är kassa och de inte fick tillräckligt med pengar, eller lågbudget för att activision vill kika lite på alternativa utvecklingsmodeller?

Jag tycker att förkrympta budgetar är ganska intressant. Detta är kanske det enda sättet att gå tillbaka till den klassiska spelglädje som fanns förr i tiden, och samtidigt ta ett kliv framåt. Förläggarna vågar ju inte chansa på nyskapande titlar när budgetarna blir jättestora.

Hoppas att spelet blir bra så att det säljer, kanske får fler att haka på att satsa mer på spelglädjen än på att pumpa in massa pengar i ett spel som i slutet bara blir prestanda krävande och mkt tekniskt avancerat men rätt mediokert rent innehållsmässigt (hrm hrm Crysis )

Medlem

Ser inte särskilt budget ut i.a.f.

Inaktiv

Får se hur det går då, penumbra blev ju skitbra (har för mig att det var lågbudget?) så detta kan väl också bli bra i guess.

Medlem
Skrivet av Slanger:

Vore kul om de kunde släppa fler "lågbudgettitlar". Tycker spelen generellt är på tok för dyra när de släpps, i alla fall till konsollerna.

Jag tror inte du ska räkna med att en låg-budget produktion = billigare spel...

Medlem

Det finns en tydligt trend att budgetspel blir helt och hållet sämst

SoF3 någon?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av skribb:

SoF3 någon?

Usch vilken flashback jag gick

Kan säga att jag hellre spelar detta än Crysis iallafall.


signatur
ptr
Medlem
Skrivet av SnakeLogic:
Skrivet av slartibartfast:

Lågbudget för att utvecklarna är kassa och de inte fick tillräckligt med pengar, eller lågbudget för att activision vill kika lite på alternativa utvecklingsmodeller?

Jag tycker att förkrympta budgetar är ganska intressant. Detta är kanske det enda sättet att gå tillbaka till den klassiska spelglädje som fanns förr i tiden, och samtidigt ta ett kliv framåt. Förläggarna vågar ju inte chansa på nyskapande titlar när budgetarna blir jättestora.

Hoppas att spelet blir bra så att det säljer, kanske får fler att haka på att satsa mer på spelglädjen än på att pumpa in massa pengar i ett spel som i slutet bara blir prestanda krävande och mkt tekniskt avancerat men rätt mediokert rent innehållsmässigt (hrm hrm Crysis )

vad är spelglädje för er då? Och vilket spel hade det senast?

Skrivet av ptr:

vad är spelglädje för er då? Och vilket spel hade det senast?

a) Spänning, episkstämning, autentiskt.

b) TC2M


signatur
ptr
Medlem

och det finns inte i spel med stor budget?

Medlem

Dom borde släppa lågbudget spel till PSN tycker jag. Gissar på att dom tjänar mer på det och även konsumenterna.

Skrivet av ptr:

och det finns inte i spel med stor budget?

Jo, men stora budgetar är inte direkt kända för att leda till bra spel som bygger på nyskapande koncept.

Det är sjukt svårt att skapa ett nytt koncept, försöka ösa in jättemånga features och lyckas på första försöket. De flesta lyckade storspel med många features bygger på tidigare succéer.

Exempel på lyckat storspel med många features: GTA4. De har gjort så många iterationer av spelet, ingen särskilt nyskapande (sedan GTA3), att det inte är särskilt konstigt att det blir bra.

Exempel på storspel som inte riktigt håller ihop: Spore. Om de inte hade försökt gjöra fem spel i ett så kanske de hade lyckats fokusera tillräckligt mycket för att göra ett bra jobb. Bättre då att skära ner på budgeten och teamets storlek och köra fullt fokus på första evolutionsbiten, och skippa allt annat.

Exempel på bra lågbugdetspel: Portal. Hela spelet bygger på vädigt få, välgjorda features (humor + portalpussel). Liten budget betyder liten risk, man kan sväva ut och vara nyskapande. Litet team betyder mindre kommunikationsproblem och en produkt som fungerar bättre (fler kockar gör sämre soppa gäller verkligen när man pratar om spelutvecklare). Sen är det en fördel att om man gör ett billigt spel så behöver man inte tvinga in tjugo timmar speltid i det.

Nu vill jag ju inte påstå att spelet som nyheten handlar om är ett nytt portal, men faktum är att om man vill göra något nyskapande så är det bästa man kan göra att skära ner på teamets storlek och fokusera på få features och kort speltid.

Medlem

Första bilden påminner om "The Club"


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

Första bilden påminner om "The Club"

exakt, tänkte samma sak.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jaha ja. Deras förra spel, Soldier of fortune 3 var en budget titel och den var ju väldigt bra.. lol

Medlem

Detta verkar vara en "remake" eller något åt det hållet då dom för många år sedan släppte ett spel som hette just Secret service.
Även den gången var det ett budgetspel. Sp delen av spelet var hutlöst tråkig men mp delen har jag och mina polare spenderat massor av tid på.
Det hade den där enorma dragningskraften som gjorde att man inte ville sluta fragga sina polare. Man behövde inte heller vara nån toplirare för att klara av det.

http://www.gamespot.com/pc/action/secretserviceinharmsway/ind...

Edit: Sen att den hade nån ytterst skum fysik som fick kropparna att vrida sig till missfoster när man dog framkallade många skratt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar