Nu startar ABs kampanj

Medlem
Nu startar ABs kampanj

*SUCK*

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/3305_normal.html

Vad nobelt av aftonbladet att höja detta problem, verkligen imponerande. Har man slutat att skriva om Zlatan och de 7 mulattungarna, måhända?

Höstvädret/vintervädret har inte varit särskilt ovanligt. Vintern har kommit mer naturligt detta året faktiskt, om man inkluderar "Södern", mer naturligt än föregående år.

Att klimatet förändras råder det ingen tvivel om, det har det iofs gjort sedan planeten bildades.

Vad tror ni, skiter ni i byxorna när ni tänker på framtidens klimat?

Medlem

Skiter på mig gör jag inte men jag tror definitivt att nånting måste göras, en bra början skulle ju vara om oljekåta Usa skulle skriva på kyoto avtalet, likaså australien.

Och att alla länder måste satsa mer på att utveckla alternativa bränslen.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Aftonbladet borde dra sitt strå till stacken och avskaffa sin pappersupplaga.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Tycker faktiskt att det är ganska nobelt, fler medier borde följa efter.

Märks kanske inte så jättemycket nu men kommer nog märkas ordentligt om några år.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Så ..... populistiskt. Ledsen, men jag kan inte tro att Aftonbladet gör såna här kampanjer av andra skäl än att sälja fler lösnummer.

Medlem

Är väl lite "so what" av vilken anledning dom gör det? Så länge dom skriver om nåt viktigt som det här istället för paris hilton eller Zlatan.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tror vi får en asteroid innan detta händer, eller atombombs krig.

Vilket blir lika tråkigt som global uppvärmning, har en dyster syn på framtiden jag.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Tänker aldrig börja åka mer kollektivit, sänk priserna så kan jag överväga.

Medlem
Skrivet av klossen:

Vilket blir lika tråkigt som global uppvärmning, har en dyster syn på framtiden jag.

Om man får vara lite egoistisk så gynnas väl vi i norden? medan afrika osv drabbas?

Medlem

Gynnas? Har du kollat in sidan dom gjort?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Chief Red Cloud:

Höstvädret/vintervädret har inte varit särskilt ovanligt. Vintern har kommit mer naturligt detta året faktiskt, om man inkluderar "Södern", mer naturligt än föregående år.

Ja du, om man helt bortser från att det varit en av de varmaste höstarna på 100 år (sedan mätningarna började) så stämmer väl den uppfattningen...

Jag själv som bor i mellersta Norrland tog ett dopp i havet i mitten av september och åkte ut med båten till en sandstrand en och en halv vecka senare i över tjugo graders värme. Du får gärna inbilla dig vad du vill, men det är ett faktum att klimatet och vädret inte är normalt. Varken enligt det man själv ser och det typ samtliga forskare kommit fram till.

Skrivet av Chief Red Cloud:

Att klimatet förändras råder det ingen tvivel om, det har det iofs gjort sedan planeten bildades.

Skillnaden är att klimatet ändras betydligt fortare än tidigare och att det mesta av den forskning som gjorts tyder på att vårt utsläpp av växthusgaser är det största skälet till denna snabba klimatförändring.

Skrivet av Chief Red Cloud:

Vad tror ni, skiter ni i byxorna när ni tänker på framtidens klimat?

Näe, men det kommer bli en kostnad och den kostnaden blir mindre om det görs någonting nu.

Skrivet av peak_performance:

Så ..... populistiskt. Ledsen, men jag kan inte tro att Aftonbladet gör såna här kampanjer av andra skäl än att sälja fler lösnummer.

Sant.

Medlem

Det här har varit ett återkommande tema ungefär var tioende år sedan 60-talet. Som vanligt är det USAs fel.

Medlem

Verkar som att ni bara läser aftonbladet och ändå gnälls det. Hade ni läst ett par andra tidningar så hade ni lätt kunna konstatera att det har startat flera sådana här artikelserier denna vecka. Intressant läsning om inte annat.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Att klimatet blir sämre och att det är vi som försämrar det är ingen nyhet och tycker det är bra att det tas upp.

Att ab vill sälja lösnummer tja det tillhör en koncern som vill tjäna pengar inget nytt där.

Sen kan man alltid diskutera hur allvarligt det är.

Sen skulle alla säga att det inte är nåra propblem med miljöavgifter så skulle vi inte ha dom framsteg som faktiskt har utvecklats och används i samhället inom detta område.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Är inte detta bara en s.k köldknäpp? Har svårt att tro att det skulle vara ett bestående väderfenomen. Annars är det väl bara positivt att AB uppmanar folk till att spara på elen m.m. Sättet dom gör det på liknar dock mest en domedagsprofetia. Fina rubriker blir det.

Jajamen...

Medlem

Titta! En galen ko!! Kött är dödligt!! :crazy:
Titta!! En förkyld anka!! Dödlig influensa iiiiiiiiihh :dead:

Titta! Det snöar, i november!! Global uppvärmning!!! :baby:

Hysteriflugor...


signatur

yolo

Medlem

jo troligtvis att detta som har hänt är en enstaka händelse men om man ser till hela året och jämför samt dom mätningar som har gjorts blir inte klimtatet bättre.

Man kan ju ignorera dom feta rubrikerna och tänka framåt imo..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag blir bara trött när jag ser kampanjer av alla slag - har man sunt förnuft behöver man ingen flashig flash presentation som säger åt mig att inte bränna skogens djur eller mata fålarna med tuggummi...

Fast... media skapar ju nyheterna nu för tiden så när de väljer ett ämne som är nyttigt för oss alla skall man kanske vara tacksam... Har retat mig på termen "klimathotet" och alla påhittade artiklar från 2027 dock.

Jag kommer sluta som una-bombaren utan bomber... i en stuga i skogen, paranoid och avklippt från verkligheten.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag kommer sluta som una-bombaren utan bomber... i en stuga i skogen, paranoid och avklippt från verkligheten.

Bara en internetuppkoppling finns :D:heart:


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

visst ska vi vara rädda om miljön, av flera anledningar. men att ropa varg för att vi haft lite intressant väder är bland det dummaste jag hört denna vecka.

klimatförändringar kommer inte såhär snabbt. det finns inte en seriös forskare i världen som skulle skriva under på att detta verkligen är ett tecken på växthuseffekt. växthuseffekten TROR man sig kunna se genom att titta på smältande is vid polerna. det finns dock inga bevis för att detta har med växthuseffekten att göra. jordens klimat varierar, därför är det väldigt svårt att säga vad som är naturligt och inte. eller vad sägs om de istider vi haft undet årmiljonerna? vi hade en nyligen, vissa forskare tror att vi helt enkelt är påväg in i den varma delen av jordens naturliga cykel. (ordentlig underdrift, det är helt bekräftat. vissa tror dock att växthuseffekten är en bidragande faktor)

därmed inte sagt att vi inte ska vara försiktiga, det finns gott om andra anledningar till att skydda miljön...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Alla värsta följderna av detta händer ju när jag är död, efter man läst på om detta.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

...det finns gott om andra anledningar till att skydda miljön...

Naturen finns bara till av en anledning... Chuck Norris låter den finnas.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Är det inte lite väl hysteri kring den globala uppvärmningen? Det är skönt med värme! Skiter väl i om hela planeten kollapsar efter att jag dött.

Medlem
Skrivet av astie:

Är det inte lite väl hysteri kring den globala uppvärmningen? Det är skönt med värme! Skiter väl i om hela planeten kollapsar efter att jag dött.

...Sa han tills han gjorde flickvännen på smällen...


signatur

yolo

Medlem

Äh kolla in aftonbladet nu! Överdriv lagom..


signatur

yolo

Inaktiv

det kommer nån efter er också.. ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av astie:

Är det inte lite väl hysteri kring den globala uppvärmningen? Det är skönt med värme! Skiter väl i om hela planeten kollapsar efter att jag dött.

...Sa han tills han gjorde flickvännen på smällen...

Det är nog ganska lugnt de kommande tusen åren. Så jag tror att mina barnbarnsbarnbarnsbarnbarnbarnbarnblala klarar sig fint även om jag inte bryr mig om dom heller när jag är död.

Inaktiv

det när nog ganska lugnt the kommande tusen åren? och det baserar du på..?

för er som bor i storstad:
[http://planka.nu/]


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Hwergelmer:

...det finns gott om andra anledningar till att skydda miljön...

Naturen finns bara till av en anledning... Chuck Norris låter den finnas.

du har så rätt att det är obehagligt!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag tror nog inte att det kommer bli "lugnt" dom kommande tusen åren. Och om du verkligen tycker som du gör tycker jag synd om dina kommande barn.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

12
Skriv svar