Portal: Prelude släppt

Inaktiv
Portal: Prelude släppt

Snajsigt, redan börjat tanka. Alltid kul med Portal. :>

Medlem

Nice detta måste man testa.

Medlem
Medlem

Woo, portal är så väldigt mysigt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Lite för hardcore för min del. Pusslen är inte speciellt svåra, bara jobbiga att genomföra, vilket gör dem frustrerande. Synd, såg faktiskt fram emot detta =/

Medlem

Bra svårt var det, satt fast i 9:an minst en halvtimme innan jag fick fason på det! Men helt klar spelvärt, känns inte som en mod utan som en uppföljare nästan. Lite för svårt ibland dock.


signatur

Nämen!

Medlem

Totalt kass map pack ifall ni frågar mig, de har totalt fokuserat fel.

det finns inga vidare pussel alls, vist finns en och annan bana som handlar om pussel, men oftast enbart att man behöver utföra dem snabbt i de fallen.

Nästan enbart fokusen denna map pack har är mer eller mindre att fokusera på trick hopp och annat bös liknande det. Vilket inte vad var som gjorde portals så bra till att börja med, utan pusslen.

Medlem

Hög frustrations-varning på det här.. Portal var mysigt pga GladOS och pussel som man fick tänka för att komma på hur man skulle göra, inte trail and error samma jobbiga hopp, som man måste tajma exakt rätt för att inte bli grillad..

Skulle inte detta bli till 360 endasT?


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Välkommen till förra veckan.

slowpoke.jpg


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Skulle inte detta bli till 360 endasT?

Detta är en modifikation som har utvecklats av "privatpersoner", inte någon officiell titel från Valve.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ahhh, har problem om jag ska köpa en ps3 eller en 360, vill köpa en ps3 för att den är en kraftfullare konsoll med bluray men 360 är halvapriset och har bättre spel -.-'


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av Sc00pii:

Ahhh, har problem om jag ska köpa en ps3 eller en 360, vill köpa en ps3 för att den är en kraftfullare konsoll med bluray men 360 är halvapriset och har bättre spel -.-'

köp en pc, mer kraft och de flesta bra spelen kommer till den.

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

Välkommen till förra veckan.

slowpoke.jpg

hahaha
samma tanke slog mig...

um....ja....
inte specielt kluriga pussel svåra att genomföra håller jag med om..

sen blir jag galen på "voice actingen" som inte existerar för det är den dära gratis dator röst saken....
först trodde jag att alla var datorer tills jag kom till slutet och såg att det var människor som faktiskt pratade så...

heh
FAIL


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

En dum fråga kanske, men jag antar att man behöver portal för detta spel?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Precis som många påpekat. Lite väl mycket fokus på att tajma hopp exakt rätt och träffa på exakt rätt sätt för att komma upp på en platform etc. Mer pussel och mindre trick/stress hopp...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

prelude är typ 500 % gånger svårare än vanliga portal btw. man måste vara snabb som fan.

blev ju tråkigt att när man måste vara så snabb och hålla på och tricksa.
Roligare att tänka ut svåra pussel så man får ta lite tid på sig.

Medlem

Yes, antligen folk som håller med mig, har skrivit samma sak på två olika sidor utan att folk har hängt på.

Dom har som sagt fokuserat svårigheten på helt fel ställe, istället för att göra kluriga pussel handlar allt om exakt tajming och perfekta hopp.

Finns en tråd på den officiella sidans forum om folk som har problem redan på andra banan (fastnade själv där) och när folk klagar på att det är för svårt och vill avinstallera det svarar en admin i stil med "du är för dålig, bara att avinstallera", man gör väl ändå en mod för att folk ska vilja spela den?

Medlem

Hehe. Jag måste säga att jag håller med folk om att det är inte kluriga pussel utan mer stressade hopp och "trix". Jag tyckte dock det var underhållande och man får ju ta och stänga ner och lugna sig emellanåt. Jag gillart!
edit: inte lika mkt som Portal dock...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kommer inte förbi chamber 9. Har t.om kollat på en "walkthrough" på youtube för att verkligen lära mig timingen. Han klarar det på under 30 sekunder, jag har provat i över 30 minuter utan framgång.

Btw, nån mer än jag som dog ett stort x antal gånger på bara första banan? Måste ju vara snabb som fan

Medlem

Rätt underhållande, men som många säger, fokusen ligger fel. Jag vill ha roliga och kluriga pussel mer än snabba och exakta hopp.

Och nudelsdesign, jag skulle tippa på att man måste ha portal 2007 filen, den på 1 gb ungefär, för den filen har alla textures osv. Så svaret på din fråga är väl ja, hehe. Jag lirar det på en pirat version av "HL2+Portal" då jag inte orkat installera originalen som står i hyllan! Funkar prima!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Rätt underhållande, men som många säger, fokusen ligger fel. Jag vill ha roliga och kluriga pussel mer än snabba och exakta hopp.

Och nudelsdesign, jag skulle tippa på att man måste ha portal 2007 filen, den på 1 gb ungefär, för den filen har alla textures osv. Så svaret på din fråga är väl ja, hehe. Jag lirar det på en pirat version av "HL2+Portal" då jag inte orkat installera originalen som står i hyllan! Funkar prima!

Varför inte bara låta Steam ladda hem det åt dig? Eller jaha, du kanske inte har giltig licens för det. Rawr!

Medlem
Skrivet av Velfolt:

Varför inte bara låta Steam ladda hem det åt dig? Eller jaha, du kanske inte har giltig licens för det. Rawr!

Mitt Steam konto blev hackat eller så glömde jag lösenordet eller något, kan iaf inte återställa det och jag har varit i kontakt med dom utan bättre resultat. Detta resulterar i att när jag med mitt nya steam konto skall registrera keyn till hl2 så tar den inte emot den för den finns reggad redan. Piratlösningen var smidig i detta ändamål.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

du behöver ju aldrig installera om cd-skivorna, eftersom du har ditt Steamkonto.

Tappar du lösen, kontakta hellre Steam att få nytt lösen, än att köra pirat. Du kommer ju ändå inte ut på Steam med knäckt konto och riskerar dessutom att bli blockad.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hoppas det blir nå kul dethär.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

du behöver ju aldrig installera om cd-skivorna, eftersom du har ditt Steamkonto.

Tappar du lösen, kontakta hellre Steam att få nytt lösen, än att köra pirat. Du kommer ju ändå inte ut på Steam med knäckt konto och riskerar dessutom att bli blockad.

Tror du missuppfattade lite :). Jag har ett nytt steam konto, ett legit, men kan inte registrera min cdkey till hl2, därav kan jag inte ladda hem det heller. Oh well, det får lösas i sinom tid.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar