Herr Pontén slår på djungeltrumman igen

Inaktiv
Herr Pontén slår på djungeltrumman igen

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,920174,00.h...

Han anklagar motståndarna att förenkla saker och ting och sen så skriver han detta

Medlem

Jag tyckte faktiskt att det var svårt att bemöta hans argument, möjligen för att han pratade om filmnedladdning. Där är det svårt att argumentera emot.
- Bra film kostar pengar att producera
- Det är billigt att hyra en film (25:- i stan), då får man dra av kostnaden för DVDn som går åt när man bränner.
-Man får bättre kvalitet/extramaterial.

Musik däremot är det annorlunda med:
- Audio-CDn är ett förlegat medium för musik när det finns mp3
-Musiken är alldeles för dyr, fastän det lätt hade gått att sänka kostnaderna (se nästa punkt)
-Nedladdningstjänsterna på Internet har för höga priser, för dålig kvalite (ska vara mp3 och inga andra skiftformat) och utbudet är dåligt.


signatur

yolo

Medlem

tyckte att han var relativt saklig, i punkt 5 var han ju faktiskt tom på gränsen till ärlig....


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

- Audio-CDn är ett förlegat medium för musik när det finns mp3

Jag tycker Mp3 är förlegat.. Rippa min Takida skivor i FLAC och j*vlar vilken skillnad det är.

Ontopic:

När fildelning av 3st mp3:or ger samma straff som misshandel, sexköp eller hets mot folkgrupp så ÄR det något fel på systemet.

http://www.borastidning.se/bt/btartikel.asp?version=295069

Medlem
Skrivet av Phreak:

När fildelning av 3st mp3:or ger samma straff som misshandel, sexköp eller hets mot folkgrupp så ÄR det något fel på systemet.

Så sant. Vad är FLAC?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Så sant. Vad är FLAC?

FLAC - Free Lossless Audio Codec
http://flac.sourceforge.net/

FLAC stands for Free Lossless Audio Codec. Grossly oversimplified, FLAC is similar to MP3, but lossless, meaning that audio is compressed in FLAC without any loss in quality. This is similar to how Zip works, except with FLAC you will get much better compression because it is designed specifically for audio, and you can play back compressed FLAC files in your favorite player (or your car or home stereo, see supported devices) just like you would an MP3 file.

Medlem
Skrivet av Phreak:
Skrivet av CastorFiber:

Så sant. Vad är FLAC?

FLAC - Free Lossless Audio Codec
http://flac.sourceforge.net/

FLAC stands for Free Lossless Audio Codec. Grossly oversimplified, FLAC is similar to MP3, but lossless, meaning that audio is compressed in FLAC without any loss in quality. This is similar to how Zip works, except with FLAC you will get much better compression because it is designed specifically for audio, and you can play back compressed FLAC files in your favorite player (or your car or home stereo, see supported devices) just like you would an MP3 file.

Coolt - skall kollas upp.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nästan så han får lite cred och respekt.

Medlem

Klart det är kul att få lite uppmärksamhet, det har han ju inte fått sedan servrarna i sthlm beslagtogs.

Inaktiv

tjafset hurivida skivindustrin går dåligt eller inte är i mina ögon helt irrelevant, då jag inte bryr mig ett dyft om den så kollapsar
fildelning och internet har tagit pengarna från några få artister och spridit ut dem till några miljoner andra, och det är dessa artister och deras skivbolag som inte hamnar i statistiken

håller med om att det är annorlunda med filmindustrin.. men jag hyr filmer då å då, går på bio då å då, inte mer sällan än innan jag tankade.. så har inte dåligt samvete. hälften av filmerna man ser är skitkassa ändå och borde inte gjorts från första början.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag kan iaf säga att min konsumtion av filmer, och musikskivor ökat pga att jag har <censur för att inte bli bannad eller annat>, hade aldrig hänt om jag inte gjort ovanstående.

Om man ser en bra film så köper man oftast filmen efteråt för att just den är bra, samma med musik.
Alltid roligare att ha en fysisk vara


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Inaktiv

Töntén: "Tekniken som används av Pirate Bay innebär att en användare både laddar upp och ned och därmed automatiskt bryter såväl den nya som den gamla lagen."

Apache webserver?.

Töntén: "Bara för att man inte kan övervaka varje brottslig handling betyder det inte att lagen är felaktig. .... I konsekvensens namn skulle vi då även ändra lagstiftningen kring fortkörning, användandet av svart arbetskraft och så vidare."

Skillnaden är att fortkörning är livsfarligt och att det sker på allmän plats?, medans data inhämtning kan ge inblick i privata saker som religion, sexuell läggning, åsikter och politisk tillhörighet?.

Edit:

Jag har varit halvpirat som blivit mer och mer pirat ända tills det sträckt sig längre än media, nu är jag också kommit på att om dom proppar/fyller igen/förpestar/tvingar det som politker kallar "det allmänna rummet" (lol) får dom skylla sig själva om jag tar vad jag vill ha. Det är deras självklara rätt att vilja åtala mig och sitta med dummerjöns hatten på sig, så länge dom blir medicinerade på en psykiatrisk instituiton om dom nu får för sig att det är ok att registrera eller kontrollera någons privata internet användande, barnporr och ofrivillig snuff undantaget.

1
Skriv svar