ZTV sänder eSport ikväll

Medlem
ZTV sänder eSport ikväll

Pl4y verkar vara en ny TV-serie som fokuserar på World Cyber Games nordiska kval och finaler.

Äntligen ett spelprogram som inte fokuserar på casual gamers, utan eSport.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

e"Sport"


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

tack för infon, kan nog vara något att se.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Jee
Medlem

Skulle det inte komma en helt ny kanal om bara spel nästa år? Eller la dem ner det?

Aja, detta kanske man skulle kika på.


signatur

Eller inte?

JB
Medlem

Coolt. Dock finns det ju cupper etc man kan kolla på som spectator i ditt spel. Som här tex till Enemy Territory. http://www.gamestv.org/

Medlem
Skrivet av Fanta:

Coolt. Dock finns det ju cupper etc man kan kolla på som spectator i ditt spel. Som här tex till Enemy Territory. http://www.gamestv.org/

Jo, fast de sänds ju inte på en svensk TV-kanal.

Pl4y gör nog där betydligt mer för att öka TV-svenssons allmänintresse för eSport-scenen.
Även om de inte följer TV-serien, så ser de ju nu att det finns ett eget program för det.

Sverige har rent allmänt varit jävligt dåligt på att följa eSporten med mediabevakning, och att stödja den i form av sponsorpengar, så det behövs verkligen egna program för att bygga upp en reklammarknad för gamers först.

Men om det kommer en helt egen kanal dedikerad till gaming, så vore det ju så klart ännu bättre. Pl4y är iaf ett steg i rätt riktning.
Ser betydligt hellre på det här än följer en italiensk ligamatch eller ser på en pokermatch (som hypats bortom alla proportioner just nu)


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Oh, undrar om jag är med i någon bakrund någonstans ^_^ Kan ju hoppas


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Ser betydligt hellre på det här än följer en italiensk ligamatch eller ser på en pokermatch (som hypats bortom alla proportioner just nu)

Håller med. Och anledningen till att e-sport inte får något utrymme i media är att moralpaniken och dess moraltanter får mycket utrymme. Folkets allmänna inställning till e-sport är väl lika med heroin vid det här laget, typ...

Medlem

eSport är inte på några sett intressant så länge man sitter framför en dator och knappar utan fysik ansträngning.
Sitta å glo på TV några ungdomar spela counter strike är inte lockande för dom icke intresserade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

att på TV'n glo på någon i spectator-mode i t.ex. CS eller Q3 (FPS-spel) ser jag inget nöje i...

spel där mer tänkande krävs, typ Defcon, få se hur två eller fler människor placerar ut sina "fordon", baser m.m och lägger upp strategier mot varandra skulle jag se lite nöje i... men inte så det skulle hålla för 13 episoder... hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

I princip skulle det vara kul. Krävs ganska mycket av en kommentator eller programledare dock... Svenska medier skulle välja typ Hans Crispin och Hoa-hoa Dahlgren, de skulle sända 16:15 och kalla programmet kåmpjuter!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]eSport är inte på några sett intressant så länge man sitter framför en dator och knappar utan fysik ansträngning.
Sitta å glo på TV några ungdomar spela counter strike är inte lockande för dom icke intresserade.

Kom du fram till att saker som inte intresserar folk inte lockar sagda människor? Alldeles själv?
Och var kom den fysiska aspekten in? Finns ju massor av sport som visas på TV som inte har någon större inblandning av fysisk ansträngning.

De som spelat i lite större sammanhang vet att det finns kommentatorer, bra som dåliga, och att förstapersons spectator mode bara är en del av hur man visar matchen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

eSport är inte på några sett intressant så länge man sitter framför en dator och knappar utan fysik ansträngning.
Sitta å glo på TV några ungdomar spela counter strike är inte lockande för dom icke intresserade.

Menar du allvar eller försöker du bara flamea?

I mitt tycke är det en självklarhet att välregisserad (flera olika observerkameror man klipper mellan), entusiastiskt kommenterad match från tex Counter Strike eller Dawn of War, slår vilken annan sport med hästlängder ur underhållningssynvinkel.

Är ju inte för intet som det blivit så populärt i Korea, där man vågat prova det på stor skala med sexsiffriga vinstbelopp.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

synd att ZTV har försvunnit ur min kanal samling då


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

synd att ZTV har försvunnit ur min kanal samling då

Streamas också gratis online på www.ztv.se

Plus att Tele2-kunder kan få in ZTV i mobilen


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av SeniiL:

synd att ZTV har försvunnit ur min kanal samling då

Streamas också gratis online på www.ztv.se

Plus att Tele2-kunder kan få in ZTV i mobilen

"Vi är hemskt ledsna, men du kan endast se ZTV live om du befinner dig i Sverige."

Redan postat, men nyhetstråden...

Medlem

noterade precis att inte jag heller har kvar ZTV... jaja, tror inte det blir någon större förlust för min del


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Jee
Medlem

Ska kolla lite iaf. Se vad det hela handlar om. Om det endast är CS lär jag ju stänga av.


signatur

Eller inte?

Medlem

Jo, drabbades av samma problem eftersom min ISP använder .com istället för .se troligtvis.
(brutalt kasst sätt att se om man har svensk ISP eller inte)

Men fanns det inga nya svenska cloak-IP-sidor som var gratis, och där man kan "låtsas" ha en .se ISP?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

"Vi är hemskt ledsna, men du kan endast se ZTV live om du befinner dig i Sverige."

Redan postat, men nyhetstråden...

Samma felmeddelande för mig tidigare, men nu verkar de ha gjort om sidan;
http://dev.ztv.se/main.php


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

kollar på det just nu, det är då fan inte så spännande
Man får ju inte så något av matcherna, och kommentatorerna är inte heller så bra :/
CS turnering nu
Ganska bra introduktion till det

Edit : Nej det där var fan inte så mycket att hänga i granen, relativt duglig underhållning då gametime på wow har slutat


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det var faktiskt kul att titta på eftersom man känner igen sig och granskar deras taktiker etc.

Medlem

meh, de måste skaffa mer entusiastiska kommentatorer som man inte somnar åt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

- halvkassa kommentatorer.

- den där bruden som intervjuade snubbarna, visst hon var snygg, men intervjuera var totalt värdelösa.

- för lite bilder från matcherna

- matcherna var ibland röriga, de bytte snabbt mellan de olika spelarna och man fick se för lite action

+ enda plusset är väl att de har börjat sända matcher i TV, hoppas på mer - och andra spel


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar