När är Halloween?

Medlem
När är Halloween?

När är Halloween? och exakt när är allhelgona?

måste verkligen lära mej när dem är.. allt jag vet är att det är nångång den här veckan haha:D

mina nära o kära verkar inte ha någon aning när dem är.. eller så blandar dem alltid ihop datumen, skulle helst vilja ha ett exakt svar om någon här inne vet?

Medlem
Medlem

Halloween firas den 31:e oktober och Allhelgona på den lördag som infaller mellan den 31 oktober och den 6 november.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Bah jag vill inte ha några snorungar springa och ringa på och kräva godis. Ska låtsas att jag inte är hemma.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

öppnar aldrig dörren när småungar plingar på helloween eller påsk.
råkar man öppna säger jag att jag gav bort allt till ungarna som var före


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om jag vinklar persienerna rätt så kanske jag kan kolla ut utan att nån ser mig.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Idag kom första snön här, öser ner som bara den utanför. Kommer de några ungar och tigger får de smaka på snöboll direkt ur min hand muahahah 8).
Om det sen skulle komma ett par arga föräldrar skyller jag på att de såg läskiga ut ;).


signatur

<3

Medlem

Arg pappa: "Varför kastade du en snöboll på min son?"
Urken: "Vadå kunde ju ha varit en mordbenägen dvärg bakom masken, jag försvarade mig ju bara, se till att han har med sig id nästa gång."

Träligt med snö här är det sol just nu, även om det regnade lite imorse.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Typ så lär det låta ja, :P. Klart som fasen att man tar till krigställning när ett par maskerade olyckor (barn) knackar på dörren, alla spelar de ju våldspel och tittar på big brother nu för tiden så det är klart att man blir rädd ;).


signatur

<3

Medlem

Skulle det komma några snorungar till mig på Halloween får de en föreläsning om att de kan komma tillbaka till påsk eller flytta till USA om det inte passar...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Halloween i Sverige är ett importerat påhitt för att detaljhandeln ska ha ännu en dag att tjäna grova stålar på. Borde vara straffbart att klä ut sig


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Halloween i Sverige är ett importerat påhitt för att detaljhandeln ska ha ännu en dag att tjäna grova stålar på. Borde vara straffbart att klä ut sig

då är vi överens över blockgränserna för en gångs skull


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Dags att sätta upp "Inkräktare blir skjutna"-skylten och ha "Vi firar inte Halloween i våran judiska familj"-frasen redo :).

Medlem

Kanske ska låna grannens hundar och ställe dom utanför dörren, garanterat ingen som vågar komma nära dörren då.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Halloween i Sverige är ett importerat påhitt för att detaljhandeln ska ha ännu en dag att tjäna grova stålar på. Borde vara straffbart att klä ut sig

Instämmer. Känns som att Halloween inte är lika populärt längre eller så är det för att jag inte är ett dugg intreserad av det.

Medlem

Usch vad ni alla känns blasé. En helgdag, påhittad, importerad eller rent kommersiell som kretsar kring spöken, skräck och hokuspokus kring döden är precis vad man behöver i höstmörkret - Roliga halloweenpartyn, skräckfilmssittningar med sköna dekorationer vart man ser.

Hur kul är det för lille lasse att sjunga "staffan stalldräng" för lite akoholfri glögg? Vi har ingen påskhare och tomten är ju gay - klart kidsen gillar att skrämma gammla kärringar till att ge dem godis.

Utvecklas - fira halloween med allt vad det innebär.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Kommer inte fira halloween någonsin även om skräck är roligt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

Kommer inte fira halloween någonsin även om skräck är roligt.

Bromsklossen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av klossen:

Kommer inte fira halloween någonsin även om skräck är roligt.

Bromsklossen.

Dagens kommentar...

Tycker att "Halloween" är skit. Dia de los muertos i Mexico är mkt ballare. Dödskallar överallt


signatur

yolo

1
Skriv svar