Next Gen Frames per Second?

Inaktiv
Next Gen Frames per Second?

Tjaba!

Är det bara jag som rycker i ögonbrynen över det låga antalet frames per second i de nya next gen (konsoll) spelen? Hör nästan aldrig nån klaga över det i recensioner eller på forum, det känns som alla nästan accepterat det. Jag är ingen "grafiknörd" jag tar hellre ett skönt flyt än skuggor och annat shit. Såg t.ex. några in-game filmer på det senaste rainbow six spelet till 360 och det kändes som det kunde klanka ner till 5-10 fps vilket är sjukt. Man köper ju en konsoll för att slippa köpa nya grejer till datorn för att det ska flyta. Är de nya konsollerna tamare än vi trodde? Eller är det bara utvecklarna som inte dykt ner tillräckligt djupt i konsollernas kraft ännu?


signatur

Jah Atmosphere

Medlem

Jo jag har också märkt det när jag såg ett WW2 spel (tror det var Medal of honor2 eller nått) på en xbox360 i en affär. Skiten hade ap-låg fps.
känndes rätt sugit.

Kanske ska säga att jag inte har spelat eller sett nått annat xbox360 spel in action eftersom jag är en pc gamer.

Medlem

mm tänkt på det med, äger ej en xbox360, men kollat lite så i affärer och hoss kompis, ofta man ser grymt höga droppar med framen, ser ju hemskt ut, och inte kan man göra nått åt det(köpa uppgraderingar) det är välldigt kasst av dem faktist, man har ju en consoll för att slippa tänka på allt :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är inte konsollernas fel utan lata Devs som inte optimerar spelen. Så snälla sluta klaga på konsollerna i sig utan på tillverkarna av spelen.

Men Gears of war kommer snart, om det inte har framedrops så pekar allt på lata devs.

Medlem

nä det är ju inte konsollens fel i sig.
Men ändå. sugit av utvecklarna när du nu har specifik hårdvara att optimera det för

Medlem
Skrivet av c-row:

nä det är ju inte konsollens fel i sig.
Men ändå. sugit av utvecklarna när du nu har specifik hårdvara att optimera det för

För att försvara konsoller lite så slipper man ju alla barnsjukdomar och buggar som mesta PC releaserna har idag. T ex dark messiah och gothic 3 som kom nyligen

Inaktiv

kan vara för att konsoler idag är kopior av datorer?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Tror de försöker klämma in så mycket ögongodis och polygoner som möjligt för de vet att grafik säljer, sen om fps'en får lida för det tror inte jag de bryr sig så mycket om tyvärr. Generellt verkar det dock som att pc-spelen lider mer av lata programmerare/ooptimerad grafik än konsol spelen, iallafall på senare tid imo.


signatur

<3

Medlem

screenshots och fake* trailers säljer - sen att man upptäcker att spelet hackar när dom redan fått pengar för det är inte deras problem...

* mer eller mindre standard känns det som


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av c-row:

nä det är ju inte konsollens fel i sig.
Men ändå. sugit av utvecklarna när du nu har specifik hårdvara att optimera det för

För att försvara konsoller lite så slipper man ju alla barnsjukdomar och buggar som mesta PC releaserna har idag. T ex dark messiah och gothic 3 som kom nyligen

Ja usch ja.
Dark Messiah kan jag knappt spela för att det krashar stup i kvarten.

Inaktiv

Irriterar mig på den rådande kassa fpsen i nya konsolspel jag också. Det förstör tyvärr lite av charmen med konsol. Det ska flyta perfekt imo.
Jag har dock inte stött på några stora problem ännu mer än att det i vissa spel, i vissa situationer sker en rejäl dumpning av fpsen vilket tyder på "lata devs" som drunken monkey beskrev problemet ovan.

Medlem

Låter väl som Captain Obvious när jag säger: det beror på spelet.

30 FPS räcker för det mesta för ett RPG, i vilket miljön och grafiken på denna är viktiga. Snabbare spel bör dock köra i 60 FPS -- man står ändå inte still länge nog för att märka allt nam-nam ändå.

Att t ex låsa till 30 FPS i ett, öh, FPS är rätt dumt, ja.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

När kommer denna "Next Gen konsoll" man hör så mycket om? Hoppas den konkurrerar ut MS, Sony och Nintendo.

Någon som har hört min favoritgrupp "blandat" - har fått skitmycket kassetband med dem, de kan spela det mesta... för att inte tala om backupbandet "greatest hits", de har jobbat med de flesta artister...

(ni hajar skämtet nu va?)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar