"Wii HD är rykten och spekulationer"

Robot
"Wii HD är rykten och spekulationer"
Medlem
"Wii HD är rykten och spekulationer"

Kanske nästa Nintendo. Hoppas den inte är lika mycket casual.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Nintendo har ju dalat neråt sedan N64 enligt mig. Vilket är väldigt, väldigt synd.

edit: Kanske är att man växt ifrån deras barsnliga nivå?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Nintendo har ju dalat neråt sedan N64 enligt mig. Vilket är väldigt, väldigt synd.

edit: Kanske är att man växt ifrån deras barsnliga nivå?

Japp, och sen växer man lite till och så blir det skoj igen

Inaktiv
Skrivet av noxi:
Skrivet av bjosarn:

Nintendo har ju dalat neråt sedan N64 enligt mig. Vilket är väldigt, väldigt synd.

edit: Kanske är att man växt ifrån deras barsnliga nivå?

Japp, och sen växer man lite till och så blir det skoj igen

Dagens sanning!

Medlem

Nja, jag vet i tusan. Tycker det är lite för simpelt helt enkelt. Men man kanske ska säga att jag har inte själv ägt ett Wii. Av det jag spelat och sett så ligger det inte högt upp på önskelistan till tomten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Växa ifrån Nintendo? Dummaste jag hört. Spelar SNES relativt frekvent.
Snarare kvalitén som sjunkit, känns mest som ett ont måste att köpa alla dessa korkade plasttillbehör.

Var bättre förr med endast picka och bazooka.

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av noxi:
Skrivet av bjosarn:

Nintendo har ju dalat neråt sedan N64 enligt mig. Vilket är väldigt, väldigt synd.

edit: Kanske är att man växt ifrån deras barsnliga nivå?

Japp, och sen växer man lite till och så blir det skoj igen

Dagens sanning!

Haha självklart ! alla har vi en period i våra liv då vi *tror att vi är seriösa och mogna* Den passerar =P

Medlem
Skrivet av voicu:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av noxi:
Skrivet av bjosarn:

Nintendo har ju dalat neråt sedan N64 enligt mig. Vilket är väldigt, väldigt synd.

edit: Kanske är att man växt ifrån deras barsnliga nivå?

Japp, och sen växer man lite till och så blir det skoj igen

Dagens sanning!

Haha självklart ! alla har vi en period i våra liv då vi *tror att vi är seriösa och mogna* Den passerar =P

Precis! Som då man spelar över alla gamla tecknade filmer och serie för att senare i livet ångra det rejält och tvingas
köpa de igen.

Medlem

SNES kan jag hålla med om, eller 8bit. Min poäng är att jag tycker nintendo har inriktat sig på den yngre publiken. Och ja, jag kanske "mognar" och börjar gilla att spela Wii-sports, who knows. Eller så fortsätter jag att vara barnslig och spela sportspel på en i genren bättre konsoll (som 360 t.ex.) eller shooters och MMO's på PC.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Varför ska de uppgradera när den säljer så bra som den gör?

Medlem

Dom kanske inte gör ett Wii HD men nått har dom i görningen iallafall

Medlem

Kanske inte behöver göra en kraftigare Wii... Bara en version med en inbyggd HDD på kanske 20GB skulle väl skapa köpfrossa

Inaktiv
Skrivet av Snowman01:

Varför ska de uppgradera när den säljer så bra som den gör?

På sätt och vis så har de ju ingen anledning att förbättra den redan bäst säljande konsolen.

Men samtidigt så kan vi väl alla hålla med om att det vore hemskt trevligt o ha en Wii med lite mer prestanda under skalet?

Inaktiv

Mja... de har en ny DS på väg. Vet inte om den är mycket bättre än den förra. Men typ: bättre skärm (större), en 3 MP kamera, SD slot för bilder etc istället för GA slot och sen en egen app store för att kunna ladda ner saker.

Release verkar vara första november i Japan. Vilket typ är samma tid nästa år för oss då, med antagandet att den kommer hit...

http://crave.cnet.co.uk/gamesgear/0,39029441,49299169,00.htm

Medlem

Det behöver inte komma en ny Wii med inbyggd HDD, lägg till support för externa hårddiskar via USB istället i firmware:n vilken inte är nå svårt och jag förstår fortfarande varför dom inte hade det med från första början när dom lanserade maskinen.


signatur
Medlem

Det är väl bara positivt egentligen. Det är självklart att de håller på med en ny maskin som ska ersätta Wii inom några år men förhoppningsvis blir det inte bara en "Wii HD" utan en helt ny maskin. 2011 kommer hårdvara av 360 och PS3-kaliber vara mycket billig att tillverka så en grafik-boost lär vi få se hur som helst. Förhoppningsvis hittar Nintendo på ännu nåt udda som kan revolutionera branschen igen. Förändring är alltid välkommen i den stela spelvärlden.

Medlem

kassa skitar som inte kan stå vad dom sagt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

kassa skitar som inte kan stå vad dom sagt

Har dom sagt att dom skall lansera en Wii HD?

_Läs_ innan du postar så blir forumet trevligare för alla...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vadå.
Nintendo har ju aldrig varit bra så vad skulle en HD upgrade göra för skillnad?

Botten ner för nintendo.

Medlem
Skrivet av Ramrod:

Det behöver inte komma en ny Wii med inbyggd HDD, lägg till support för externa hårddiskar via USB istället i firmware:n vilken inte är nå svårt och jag förstår fortfarande varför dom inte hade det med från första början när dom lanserade maskinen.

Varför i hela friden behöver man en HDD till Wii?
Går utmärkt med det inbyggda minnet samt SD kort. så mycket plats tar inte spel och saves..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av voicu:

Dom kanske inte gör ett Wii HD men nått har dom i görningen iallafall

Kanske med optiskt utgång? Skulle jag gilla iaf.

1
Skriv svar