Medlem

Alla som lirat riktig fotboll vet att med FIFA 09 och den ubersköna pro har vi här det överlägset bästa fotbollsspelet som släppts. Äntligen närmar dem sig the real thing.
FIFA 09 är outstanding

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Håller ju dessvärre inte med recensenten alls, i mitt tycke var FIFA 08 ett riktigt bottennapp medan 09 är helt suveränt. Om ni funderar på spelet tycker jag nog att ni ska kika på lite andra recensioner!

Håller verkligen med dig Fifa08 var skräp men Fifa09 är grymt bra de har äntligen fixat allt som gjorde mig galen i föregångaren.

Medlem

Körde det hos en polare igår. Dock inte med 720p upplösning men annars var det cooolt.

Inaktiv

Jag förstår verkligen inte vad recensenten menar med att "fotbollsspel har blivit för bra för PC". Hårdvaran i den bästa pc:n slår ju redan PS3! Det här handlar ju bara om att utvecklaren struntar i att lägga något krut på pc-versionen. Ryktena säger ju att de portar PS2-versionen och det ser nästan så ut.

Vill gärna ha en förklaring av recensenten! Ska vi acceptera sämre spel till pc än vad hårdvaran klarar och i så fall varför???

Mvh / Calle

Medlem

Håller inte heller med recensenten här. Jag gillar FIFA 09 skarpt. Känns som en mycket bättre förbättring än FIFA 08...

Medlem

Jag har alltid hållt mig till FIFA serien, PES/Winning 11 spelade jag bara hos vänner som hade gått över till den serien.

Har hört FIFA 09 resas till skyarna, det ska vara så mycket som har blivit bättre från 08 och sätta PES i skuggan.

Har nu testat båda spelens demo ex. Måste medge att jag förmodligen kommer spendera mina pengar på PES 09.

Mycket p.g.a. att jag får den känslan att spelarna uppträder mer likt riktiga människor i deras kroppsspråk. Visst jag är inte 100% nöjd med hur de ser ut när de löper, för varje meter de löper ser det ut som de tar tio steg, men annars är det mycket bättre än FIFA enligt mig.

Uppenbart blir spelarnas "härvarande" när man kommer i läge, spelarn tittar snabbt upp och väljer jag att skjuta eller driva fram med bollen för att sedan skjuta så fokuserar spelaren blicket mot mål vid skottögonblicket.

I FIFA, du kommer i läge, spelaren tittar upp, du väljer att driva med bollen eller skjuta direkt, blicken är inte mot målet. Ansiktet ska envisas att titta ner åt sidan...

neee jag vet inte, stör mig oerhört mycket!!!

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:

Alla som lirat riktig fotboll vet att med FIFA 09 och den ubersköna pro har vi här det överlägset bästa fotbollsspelet som släppts. Äntligen närmar dem sig the real thing.
FIFA 09 är outstanding

Vad svamlar farbror i?
Jag började spela fotboll när jag var 7 idag är jag 19 under dom 12 åren har jag spelat non-stop.
Och jag mådde dåligt när jag satt och spelade fifa09 .. var iofs till pc. Men så katastrofalt dåligt!

Första matchen körde jag Brasilien mot Argentina jag körde som Argentina matchen slutade 2-9 till mig på medelsvår nivå.. Så sjukt dåliga målvakter och backingripanden så man blev ju rädd, bara vandra in med Messi mellan två backar så gör dom ingenting och placera den i bortre hörnet.

Nej tacka vet jag PES ..

Medlem

Tycker det var ett nerköp i förhållande till FIFA 08 (som enligt mig är/var the KING). Hoppas på nya PES nu (som jag itne testat än), de har ju en del att bevisa i och med, enligt mig, floppen PES 2008.

Medlem

"men ändå ganska långt ifrån stjärnglansen hos Cristiano Ronaldo, Lionel Messi och vår egen ZLATAN IBRAHIMOVIC?!?!?!"

Seriöst. Vem vill se Zlatans fula ansikte på ett spelomslag?

Medlem

mkt bra skrivet! jag bara älskar er på FZ, ingen bullshit inga fanboys skit utan rak på sak o när ni väl recenserar och sågar ett spel som man själv gillar (ja menar inte fifa i de här fallet) så lyckas ni ändå inte göra mig arg o besviken. BRA FZ! bevis på hur proffetionella ni är!

Seb
Medlem

Tycker FIFA 09 är ett riktigt bra fotbollsspel. En klar förbättring mot 08, Och det enda jag stör mig på är att som recensenten peka ut att spelaren helt plöstligt slutar springa när en boll kommer mot han och istället börjar sidohoppa på nåt sätt.

Sen satt ja o körde PES09 demon, Fy fan vilket ruttet spel. Tycker inte alls om realismen i det, Känns alldeles för arkadigt.

Inaktiv

Hur är det med licenser i årets spel? Har dem licenserna till samtliga allsvenska lagen? Eller heter IFK Göteborg fortfarande Göteborg, det samma gäller ju AIK, Djurgården och Helsingborg. Någon som vet?

Inaktiv

Jag tycker att de lyckats förbättre de flesta delarna, man slipper i detta lika många irriterande fall då spelaren exempelvis gör en helt obegriplig nick istället för att rensa bollen med fötterna. Detta förekommer dock ändå men inte i samma grad. Något som stör mig fruktansvärt är när spelaren som man styr fastnar i en viss riktning när man tillsammans med motspelaren jagar en boll. Men jag gillar fifaserien mycket bättre än pes. Bättre känsla? Det har jag aldrig förstått. Det är ju annars riktigt härligt på det pes09 att man gör ett snabbt och härligt ryck så fort man får bollen och ska speinga iväg innan man uppnår en naturlig hastighet.

Inaktiv

Ang. de tre allsvenska lagen du nämner swedie är de fortfarande lika tråkiga. Något annat som jag undrar är varför det är så många fler tröjor som saknar sin respektive reklam. Liverpool och Köpenhamn saknar Carlsberg loggan och Real Madrid BWin osv. Har EA missat de licenserna också eller?

Medlem
Skrivet av Krokarmajja:

"men ändå ganska långt ifrån stjärnglansen hos Cristiano Ronaldo, Lionel Messi och vår egen ZLATAN IBRAHIMOVIC?!?!?!"

Seriöst. Vem vill se Zlatans fula ansikte på ett spelomslag?

Nä, för Rooney är ju en stilig karl som har utseendet med sig...

(Onödig kommentar besväras med onödigt svar).


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av sk8dude:

Jag förstår verkligen inte vad recensenten menar med att "fotbollsspel har blivit för bra för PC". Hårdvaran i den bästa pc:n slår ju redan PS3! Det här handlar ju bara om att utvecklaren struntar i att lägga något krut på pc-versionen. Ryktena säger ju att de portar PS2-versionen och det ser nästan så ut.

Vill gärna ha en förklaring av recensenten! Ska vi acceptera sämre spel till pc än vad hårdvaran klarar och i så fall varför???

Mvh / Calle

Själv har jag redan gett upp hoppet om EA Sports och deras spel till pc, för det satsas helt enkelt inget på pc-sidan längre.
Riktigt varför kan man ju undra, för jag hade inte tvekat en sekund att inhandla både fifa och nhl om det såg lika bra ut som på konsol (vilket inte heller är svårt att få till med dagens pc- hårdvara.) Så hockey och fotboll blir numera att lira hos polare som har konsol.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

nästan lite genant att läsa den här "recensionen". Det är lite som att ge en bok om c# till någon som aldrig programmerat men är "expert" på att läsa böcker och sedan ska denna "expert" såga hur språket är uppbyggt......

Klart som Tusan att spelarna har slut stamina när du mest troligen tömmer de på kraft med sprint nonstop. Hur vet jag det? För jag gjorde PRECIS likadant. Sen släppte jag knappen och började använda spelarna såsom riktiga lag gör och titta... va hände... jooo de orkar med en hel match nu. Har du någonsin sett en match där alla spelar 100% hela tiden? Nej, för ingen orkar såvida inte man är hög som ett hus.

Att spelaren gör lustiga rörelser ibland... supercancel, hört talas om det? Samma "problem" finns i pes och på samma sätt botar man det här.

Fifa är det närmaste fotboll man kan komma idag och om du nu är en sådan "expert" på fotboll borde du verkligen inse det. Att klaga på passningarna och tempot visar bara vilken arkadkille du är och hur lite du kan om fotboll egentligen. Att titta mycket på fotboll behöver inte betyda att du kan ett skit om det.

Kass recension, riktigt dåligt. Du får en etta av tio för din löjliga insats.

Medlem

Jag måste hålla med lusse3.

Flakmonkey

Alltid lika lustigt att höra debatten om vad som är "riktig fotboll". Vad vet egentligen någon här om hur det är att spela i ett Milano-derby eller i Champions League. Jag vågar nog säga att vi alla bara kan utgå från det vi ser på TV. Kanske finns det någon här som spelat på hyggligt hög nivå, men det är nog ändå inte samma sak. Precis samma sak som när folk ska säga sitt om hur verkliga bilspel är, vi har nog hemskt lite koll på hur det verkligen är att köra en F1-bil eller en Subaru genom värmlandsskogarna i hundra knyck...

Vad gäller FIFA 09 så kan jag bara säga att jag gillade det jag spelade av det, men att jag störde mig något enormt på fantastiskt korkade målvakter och att till synes hälften av skotten träffade virket... visst är det spännande med ribb och stolpskott men det blir lite löjligt när varannat anfall slutar i det ^^ Jag måste dock erkänna att valet mellan PES och FIFA blir allt svärare och frågan är vilket jag väljer i år - har inte testat PES tillräckligt mycket ännu för att kunna göra ett val.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Vad gäller FIFA 09 så kan jag bara säga att jag gillade det jag spelade av det, men att jag störde mig något enormt på fantastiskt korkade målvakter och att till synes hälften av skotten träffade virket... visst är det spännande med ribb och stolpskott men det blir lite löjligt när varannat anfall slutar i det ^^

Du kanske borde sätta dig och köra igenom någon fifa tutorial, för där får du lära dig att du kan placera skotten i stort sett hur du vill. Jag har inte i närheten samma problem som du har. Och jag vet inte om du lirat tigare fifa spel men målvakterna i 09 är överlägset bästa hittils, även om dom är långt ifrån perfekta.

Även jag måste hålla med Lusse. Jag ska inte säga att jag är besviken, för det skulle antyda att jag föväntar mig något bra till o börja med. Jag får intrycket att ni bara slängde spelet framför någon random snubbe som aldrig lirat fifa förut.

Jag säger inte att FIFA 09 är ett mästerverk men kollar ni runt på internet så ska ni se att ni kommer få det otroligt svårt att hitta en lika dålig review som denna, scoremässigt.

Inaktiv

Riktigt pinsamt dålig recension!Funderade på att skriva o racka ner på allt du säger som inte stämmer ,men då du är ute o cyklar angående det mesta hade det blivit allt för långt!
Men tror absolut du var helt fel kille för att skriva denna recension.
Lägg 10-15 timmar på detta så ska du se att det är helt klart det bästa fotbollsspel som släppts..ung, nä 35 år så varit med ett tag!
O visst finns det nån bugg här o där, men shit, säg det spel som till 100% saknar det, tror Ni gav Gta 4 en 10a, saknar det buggar?

Off u go....

Medlem

roundeers:

En 35-åring borde vara kapabel till att skriva konstruktiv kritik, eller kritik överlag, på ett mer moget sätt än att gorma ut hur dålig recensenten är för att han har en egen åsikt.

Medlem

Hahahaha vilken fruktansvärt värdelös recension.

Allsvenskan spelare trötta? Vafan tror du det är ALLSVENSKAN...
Passningstempot segt? Rent skitsnack, det är helt suveränt. Spela en tutorial....Trippa baklänges? Rent skitsnack. Spela en tutorial... Ansér dig själv som en fotbollsexpert? Den kommentaren är bara för jävlar rolig

Jag har spelat Pro Evo sedan absolut första släpptes och det har alltid varit överlägset. I år har dock Fifa 09 gått om. Sorligt men sant. Dom har snott precis allt det bästa från Pro Evolution Soccer och utvecklat det vidare till ett fruktansvärt bra fotbollspel. Jag har verkligen hatat Fifa i alla år och ansett att det enbart är för folk som inte kan med fotboll utan vill lira en enklare "arkad variant".

Konami har besvikit fansen år efter år sedan Pro Evo 06 och oavsätt vad man tycker ska man fan inte spela skiten förns dom får tummen ur röven och gör spelserien rättvisa.

Fifa 09 är faktiskt sjukt bra. Ni som gnäller över gå igenom försvaret och dylikt har inte spelat 09. Så är det bara. I PES kan du ta snestegs varianten genom varenda försvarare medans i fifa 09 får du kämpa som en galning. Det är svårare, bollfysiken är otrolig och som multiplayer slår det allt...

Tillägg: Kolla YouTube.
Det finns inte ETT trick i världen som inte går att göra i Fifa 09. Helt sjukt. Omöjligt att använda i en match om man inte tränar som en utvecklingsstörd japan. Men dock sjukt coolt!

Medlem

Jag är så trött på att alltid köpa dessa spel varje år och bli besviken på nåt litet fel som dom har missat! Att de allsvenska spelarna inte kan spela en halvlek utan att deras energimätare visar rött eller att tillexempel Patrik Ingelsten inte kan förvalta ett friläge är väl inga fel eller bugg i sig, det är bara saker som dom gjort utan att ha en aning om hur det egentligen ligger till! Jag spelade till exempel en karriär med Kalmar FF och märkte att jag inte kunde vinna en match med mer än udda målet! Så fort man hade friläge och man ledde med 1-0 så var det praktiskt taget omöjligt att göra mål, sen kunde det andra laget i nästa anfall göra mål för att sedan släppa in ett direkt efteråt! En sak som också är irriterande är att om man leder matchen och spelar med ett allsvenskt lag så blir passningarna betydligt mer slarviga och man ger bort bollen direkt, något som självklart inte skulle hänt om det hade stått 1-1! Bara för att exempelvis Premier League den bästa ligan som finns i världen så betyder det ju inte att de allsvenska spelarna inte är proffs för det!
Jag skulle rekomendera starkt till dessa utvecklare att faktiskt titta på en fotbollsmatch för en gångs skull!

12
Skriv svar