Varför kutar alltid folk iväg jättefort när dom plingar på?

Medlem
Varför kutar alltid folk iväg jättefort när dom plingar på?

Alltså idag när folk plingar på så kutar dom alltid iväg jättefort. Nästan jämt då man öppnar är det ingen där. Eller så är dom påväg därifrån precis då man öppnar. Bara för att man bor i lägenhet betyder inte det att man öppnar inom beloppet av fem sekunder...

För att man ska hinna öppna ska man ju rent slänga sig på dörren.

Fel och vänta ett litet tag iallafall innan man kutar iväg. För idag måste man öppna på stört då folk plingar på annars är dom alltid borta då man öppnar dörren... Och nej det är inte folk som busplingar...

Det är grymt irretersamt måste jag säga...

Hur länge väntar ni efter ni har plingat på hos någon? Själv så väntar jag en minut åtminstone innan jag går iväg.

Youtube-proffs

Jag aktiverar min superhörsel och hör om jag kan höra folk inne i lägenheten.. men jag visste inte att folk plingade nu för tiden.. finns la mobiler?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Har själv bort i lägenhet i ca 7 år men vad jag kan minnas har det där aldrig hänt mig.
Dok då jag bor i hus nu så har folk en tendens att både ringa och knacka på dörren tills man kommer och öppnar...och dom slutar inte heller >.<

Men prova nästa gång att öppna då det ringt på dörren och om ingen är där så ropa rakt ut i trapphuset


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Mitt problem är snarare tvärtom. Skulle vilja ha en ringklocka som låter som vanligt och sedan som någon laddar ett pumphagel bakom dörren...

*Ding, dong* Ka-chucka-da (Linda Hamilton i T2)

*SwoooOOOOOooch* <--- Ljudet av jehovas som ilar bort genom trädgården.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skrivet av Jühan:

Hur länge väntar ni efter ni har plingat på hos någon?

Jag springer iväg direkt. Annars kan ju någon se mig, hemska tider.

Nej, men säg 30 sek, sedan plingar jag igen. Kommer ingen på 30 sek efter det går jag.

Medlem

Hinner man knappast fram till dörren på 60sec om man inte är i närheten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag har då aldrig märkt det där, låter faktiskt mer som busplingare.
Att plinga beror helt på hos vem jag går till, när det är kompisar brukar jag/vi oftast bara plinga, för att visa att någon kommer, vänta 3 sekunder typ och gå in.

Annars väntar jag väl 30-60 sec


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Hinner man knappast fram till dörren på 60sec om man inte är i närheten.

Hur stor lägenhet har du egentligen? För mig tar det ca 3 sek att svara i telefon och ca 5-7 sek att öppna dörren. Är det jag som är ovanligt snabb?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Eftersom jag har dörren precis bredvid ytterdörren så går det väldigt fort för mig att öppna. Jag blir iof alltid så chockad när någon ringer på, jag får inte besök. Det brukar alltid vara Jehovas, jultidningar eller annat mög.

Jag väntar aslänge. Kommer ingen ringer jag igen efter ca 1 minut.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Mitt problem är snarare tvärtom. Skulle vilja ha en ringklocka som låter som vanligt och sedan som någon laddar ett pumphagel bakom dörren...

*Ding, dong* Ka-chucka-da (Linda Hamilton i T2)

*SwoooOOOOOooch* <--- Ljudet av jehovas som ilar bort genom trädgården.

Du kanske skulle söka för dina problem med detta och reklam


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Min dröm är att ha en Claymore bakom brevinkastet och ringklockan.

Inaktiv

ca 1 minut har jag kommit fram till

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Notumforce:

Hinner man knappast fram till dörren på 60sec om man inte är i närheten.

Hur stor lägenhet har du egentligen? För mig tar det ca 3 sek att svara i telefon och ca 5-7 sek att öppna dörren. Är det jag som är ovanligt snabb?

En etta. Men alltså jag har lägenheten fullproppad med möbler och en massa saker och så en avlång hall. Så när man ska gå nånstans måste man gå runt en massa saker. Och när det ringer snittar jag väl en 15-20sek innan jag svarar. Det är typ precis innan dom lägger på.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Eftersom jag har dörren precis bredvid ytterdörren så går det väldigt fort för mig att öppna. Jag blir iof alltid så chockad när någon ringer på, jag får inte besök. Det brukar alltid vara Jehovas, jultidningar eller annat mög.

Jag väntar aslänge. Kommer ingen ringer jag igen efter ca 1 minut.

Jehovas har kommit till mig också typ kl 11 på dan fast då låg jag och sov så då sa dom "oj då tog vi dig på sängen här har du lite intressant läsning" och så fick jag nån jävla skit broschyr.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Hinner man knappast fram till dörren på 60sec om man inte är i närheten.

Men det tar ju ett tag att reagera också efter det har plingat. Speciellt om man har tagit en tupplur eller ligger och sover då är man ganska vimsig då det är någon som plingar på dörren. Eller om man sitter med lurar framför datorn eller ligger i soffan. Eller om man är på toaletten.

Medlem
Skrivet av schassen:

Har själv bort i lägenhet i ca 7 år men vad jag kan minnas har det där aldrig hänt mig.
Dok då jag bor i hus nu så har folk en tendens att både ringa och knacka på dörren tills man kommer och öppnar...och dom slutar inte heller >.<

Men prova nästa gång att öppna då det ringt på dörren och om ingen är där så ropa rakt ut i trapphuset

Men jag bor på bottenvåningen och min lägenhetsdörr ligger alldeless brevid porten så alla hinner jämt kuta ut.

Medlem

JÜHAN VINNER PRISET FÖR MEST INLÄGG I RAD, NÅGONSIN!!!
GRATTIS JÜHAN

Jag föreslår att du börjar skrika saker i stil med "jaja förfan.. jag kommer" när de har plingat.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Notumforce:

Hinner man knappast fram till dörren på 60sec om man inte är i närheten.

Hur stor lägenhet har du egentligen? För mig tar det ca 3 sek att svara i telefon och ca 5-7 sek att öppna dörren. Är det jag som är ovanligt snabb?

Jepp

Sen iofs så vet folk att man ringer först, folk som kommer oanmälda ogillas starkt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag tyckte att J V alltid stod kvar i flera minuter å sen stannade dom på väg ner i en vinkel där man inte såg dom från titthålet i min gamla lägenhet. Jag smög alltid fram till titthålet för att kolla om de var dom el nån okänd (=radiotjänst el dammsugarförsäljare)

Lömska typer... :baby:


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Jühan:

Alltså idag när folk plingar på så kutar dom alltid iväg jättefort. Nästan jämt då man öppnar är det ingen där. Eller så är dom påväg därifrån precis då man öppnar. Bara för att man bor i lägenhet betyder inte det att man öppnar inom beloppet av fem sekunder...

För att man ska hinna öppna ska man ju rent slänga sig på dörren.

Fel och vänta ett litet tag iallafall innan man kutar iväg. För idag måste man öppna på stört då folk plingar på annars är dom alltid borta då man öppnar dörren... Och nej det är inte folk som busplingar...

Det är grymt irretersamt måste jag säga...

Hur länge väntar ni efter ni har plingat på hos någon? Själv så väntar jag en minut åtminstone innan jag går iväg.

Har du ens kompisar som besöker dig? Om ingen kommer efter 20 sekunder drar jag iaf.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Jühan:

Alltså idag när folk plingar på så kutar dom alltid iväg jättefort. Nästan jämt då man öppnar är det ingen där. Eller så är dom påväg därifrån precis då man öppnar. Bara för att man bor i lägenhet betyder inte det att man öppnar inom beloppet av fem sekunder...

För att man ska hinna öppna ska man ju rent slänga sig på dörren.

Fel och vänta ett litet tag iallafall innan man kutar iväg. För idag måste man öppna på stört då folk plingar på annars är dom alltid borta då man öppnar dörren... Och nej det är inte folk som busplingar...

Det är grymt irretersamt måste jag säga...

Hur länge väntar ni efter ni har plingat på hos någon? Själv så väntar jag en minut åtminstone innan jag går iväg.

Har du ens kompisar som besöker dig? Om ingen kommer efter 20 sekunder drar jag iaf.

Jodå lite då och då. Fast det är bara två stycken som har tålamod och vänta tills jag har tagit mig till dörren och öppnat resten kutar ju iväg skitfort då måste man öppna svinfort. Jag har sagt till dom men "du var ju inte hemma då jag plinga på" säger dom då bara. Och ingen verka ju nånsin fatta att dom ska vänta för jag är inte den snabbaste på att öppna dörrar.

Medlem

Var precis småungar som antagligen körde halloweens "trick or treat". De små jävlarna sprang minsann inte iväg i första taget. Stod där i en evighet.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Var precis småungar som antagligen körde halloweens "trick or treat". De små jävlarna sprang minsann inte iväg i första taget. Stod där i en evighet.

Jag fick en mindre hjärtattack när jag slängde upp dörren och det stod två dödskallar utanför och skrek "BUS ELLER GODIS?" - Jag skrek tillbaka:
-Vad i helv... jag höll på att skit... eum... jag kan ta godiset, tack!

Som tur var kunde grannen baila ut mig så jag inte hade godis hemma... har man nyss slutat snusa har man INGET ätbart hemma.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Sätt upp en lapp på dörren

"Kan ta lite tid innan jag öppnar, så gå inte!"

Hur länge tror ni folk väntar om man har en sådan lapp och inte är hemma? Jag hade nog väntat längre än vanligt iaf!

Medlem
Skrivet av ReDog:

Sätt upp en lapp på dörren

"Kan ta lite tid innan jag öppnar, så gå inte!"

Hur länge tror ni folk väntar om man har en sådan lapp och inte är hemma? Jag hade nog väntat längre än vanligt iaf!

Det lät inte som en dålig ide. Det ska jag pröva

Medlem

tänkte mig snarare en lapp i stil med: "Känner jag dig? Nej just det, åk hem!"


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

tänkte mig snarare en lapp i stil med: "Känner jag dig? Nej just det, åk hem!"

Haha då lär man ju aldrig hinna öppna

Medlem

jag kutar inte... jag plingar inte heller...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Hwergelmer:

tänkte mig snarare en lapp i stil med: "Känner jag dig? Nej just det, åk hem!"

Haha då lär man ju aldrig hinna öppna

nej, precis


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Mitt skylförslag:

VARNING! Högspänning i ringklockan pga felkoppling. STÅ EJ NÄRA!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar