Nya Xbox-gränssnittet daterat

Robot
Medlem
Nya Xbox-gränssnittet daterat

<3 Gruppchat och att installera spelen, får nog skaffa en 120gb nu, vad är det för nya upplösningar de kommer lägga till, några 16:10 format eller?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Hurra!
Jepp, minst ett 16:10 skulle klämmas med.

Medlem

Dom borde släppa en 200gb HDD för ca 700 kr med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Åh satan, installera spel på disk? NICE! Dock kommer de väl gå ännu varmare om disken ska snurra för fullt...
Oh well, dags att spara lite lön så man får tag i en X360. Kanske man ska vänta tills efter jul? Brukar ju vara lite billigare då

Medlem

Om man vill byta ut hårddisken till en större, går det att överföra den tidigare hårddiskens innehåll (profiler, nerladdat material, köpta spel osv)?

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Om man vill byta ut hårddisken till en större, går det att överföra den tidigare hårddiskens innehåll (profiler, nerladdat material, köpta spel osv)?

Jag har hört att om man ringer xbox kundtjänst i sverige. Så skickar de ut en kabel gratis till dem som vill överföra från en hårdisk till en annan.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Åh satan, installera spel på disk? NICE! Dock kommer de väl gå ännu varmare om disken ska snurra för fullt...
Oh well, dags att spara lite lön så man får tag i en X360. Kanske man ska vänta tills efter jul? Brukar ju vara lite billigare då

Disken har nog aldrig varit ett problem med xbox 360, och man vill ju hellre tysta ner DVD-läsaren.

Medlem

Installera spelen? Kommer man alltså att kunna lira utan DVD? Fan vad ballt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Tror man behöver skivan i när man spelar ändå iofs. Grejjen är väl att spelet laddar mindre och teoretiskt sett kommer maskinen att låta mindre än när DVDn måste snurra.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Man måste ha skivan i för att xboxen ska känna av att du har spelet först.. Så att man inte är 10 pers o köper ett spel tillsammans och installerar varsin kopia..:)

Man kan kopiera profil data me sitt minnes kort, tar iofs tid men funkar..

Finns guider på nätet hur man kopierar sin data från disk till ny disk på datorn me en emulator.

Medlem

Dags att uppgradera HDn (har 20 gig)

Medlem
Skrivet av Nolite:

Tror man behöver skivan i när man spelar ändå iofs. Grejjen är väl att spelet laddar mindre och teoretiskt sett kommer maskinen att låta mindre än när DVDn måste snurra.

Som med PS3 då? Den installerar dom flesta spel och laddar väldigt lite.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av Gamblor:

Om man vill byta ut hårddisken till en större, går det att överföra den tidigare hårddiskens innehåll (profiler, nerladdat material, köpta spel osv)?

Jag har hört att om man ringer xbox kundtjänst i sverige. Så skickar de ut en kabel gratis till dem som vill överföra från en hårdisk till en annan.

Har för mig att de följer med en överföringskabel när man köper en 120gigs hårddisk.

Skrivet av WaltX:

Installera spelen? Kommer man alltså att kunna lira utan DVD? Fan vad ballt!

Skivan måste fortfarande vara i spelaren, precis som med PC-spel, men de kommer gå grymt mycket snabbare att ladda spelen och förmodligen kommer även xboxen bli tystare.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av Gamblor:

Om man vill byta ut hårddisken till en större, går det att överföra den tidigare hårddiskens innehåll (profiler, nerladdat material, köpta spel osv)?

Jag har hört att om man ringer xbox kundtjänst i sverige. Så skickar de ut en kabel gratis till dem som vill överföra från en hårdisk till en annan.

Har för mig att de följer med en överföringskabel när man köper en 120gigs hårddisk.

Skrivet av WaltX:

Installera spelen? Kommer man alltså att kunna lira utan DVD? Fan vad ballt!

Skivan måste fortfarande vara i spelaren, precis som med PC-spel, men de kommer gå grymt mycket snabbare att ladda spelen och förmodligen kommer även xboxen bli tystare.

Yep, kabeln medföljer när man köper 120gbs-disken.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

signatur

If you want to infrigment on my life, please leave a message.
Intel Q6600, 4GB RAM, Asus 9600GT, 1.5 TB HDD, Xilence 600W PSU, Antec 182p.

Inaktiv

Känns som "lägg spelet på hårddisken" bjuder in till en hel ny aveny av piratkopierande.

Inaktiv

Fett nice med gruppchat.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Mahone:

Skivan måste fortfarande vara i spelaren, precis som med PC-spel, men de kommer gå grymt mycket snabbare att ladda spelen och förmodligen kommer även xboxen bli tystare.

Tyvärr verkar det inte vara fallet då dagens spel är redan optimerade för snabba laddningstider, spelen som vinner på det är dom gamla.
http://www.gamersglobal.com/news/1279

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av WaltX:

Installera spelen? Kommer man alltså att kunna lira utan DVD? Fan vad ballt!

Skivan måste fortfarande vara i spelaren, precis som med PC-spel, men de kommer gå grymt mycket snabbare att ladda spelen och förmodligen kommer även xboxen bli tystare.

Jaha okej, men det blir väl lika bra det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

"Nya Xbox-gränssnittet daterat" Hah, så kan man väl inte skriva? Eller?
Jag antar att engelskans "dated" inte översätts till "daterat" på det viset iofs, men jag läser verkligen meningen som att ni tycker att Xbox nya gränssnitt redan är föråldrat.

Medlem
Medlem

Undrar vad detta innebär för de dårar som har chippat sina lådor. Jaja, kanske får se en skjuts i försäljningen någonstans i november.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Undrar vad detta innebär för de dårar som har chippat sina lådor. Jaja, kanske får se en skjuts i försäljningen någonstans i november.

Jag antar väl att Firmware-uppdateringen kommer crackas inom ett par dagar och sedan läggs ut på valfri torrent-tracker.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Ravenknight:

Undrar vad detta innebär för de dårar som har chippat sina lådor. Jaja, kanske får se en skjuts i försäljningen någonstans i november.

Jag antar väl att Firmware-uppdateringen kommer crackas inom ett par dagar och sedan läggs ut på valfri torrent-tracker.

Vad det spelar för roll för piratkopieringen förstår jag inte, lär inte hända ett shit. Är ju i dvd spelarn flashningen sitter inte i konsolens firmware..

så tyvär lär piratandet fortsätta, vill dom ha slut på piratandet. Sänk priset på spelen med 50%.. Så dom kostar som förut, på sega master tiden kosta spelen 150-200kr..:)

Medlem

Bra grejer det där. Nog för att jag är nöjd med xboxen som den är.

Medlem

Trevligt med nytt GUI och nya features. Ser särskilt fram emot stödet för att ladda spel helt från HDD.
DVD-läsaren låter som ett jetplan och gör att man måste ha dubbelt så hög volym på TVn för att kompensera. Men man hör ändå inte alla ljud.

Första gången jag spelade GTA IV med hörlurar så blev jag lite förvånad över alla "nya" ljud man hörde. Råttor som tassade i trapphusen, Nikos andedräkt, flugor som surrade på Happiness Island, avlägsna "city ambient sounds" i bakgrunden m.m.

Är det förresten bara jag som har problem med att MSN-klienten i XBOXen fryser?
Varje gång jag kopplar upp mig på XBOX Live så funkar det fint och ta hem trailers och speldemos, ända tills jag startar MSN-klienten, då fryser boxen i 10-60 sekunder, till synes helt på random, flera gånger under tiden MSN är igång.
Det händer ALDRIG annars.

Boxen är en XBOX Arcade helt i originalutförande, med 256 MB minneskort och ingen hårddisk.
Trodde först det var min sunkiga ISP, men nu har jag bytt både leverantör och hastighet till Telia Fiber 10/10 och problemet kvarstår.

Men jag störs inte så mycket av det iofs. Använder aldrig MSN-klienten på XBOXen, eftersom det tar 100 år att skriva något med on-screen-keyboard.
Men man kan ju hoppas det blir bättre nu med den stora dashboard-uppdateringen iaf.

Medlem

Trevligt, väntar med spänning på denna update.
Tycker nuvarande gränssnitt är långsamt.

1
Skriv svar