Kan vi inte klaga på Aftonbladet?

Medlem
Kan vi inte klaga på Aftonbladet?

Vad tråkiga ni är, alltid värsta frånfallet på fredagarna här i forumet - Vad är det ni pysslar med egentligen?

Nu till saken, jag tror att vi alla är överrens om att Aftonbladet mest är underhållande på ungefär samma sätt som en bilolycka... man vill inte men kan ändå inte låta bli att titta.

Är det någon som märkt en... förändring på aftonbladet.se vad gäller själva nyheterna - länkarna och referenserna är YouTube och en del av "nyheterna" har flera år på nacken...

Det känns lite som aftonbladet går ifrån nyhetsrapportering och vill bli mer underhållningssite typ break.com eller Youtube... mer penga där förmodligen.

Vad tror ni? (jävla fredagsskolkare)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ingen kommentar!

Medlem

Man går ju inte till Aftonbladet.se för att leta efter intressanta nyheter direkt. :>

Medlem

undrar varför de kallar sig för en kvällstidning, de borde ju sitta i samma gropp som Se&hör och En ding ding värld


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Måste nog ändå säga att dom är snäppet bättre än expressen iaf.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vad tråkiga ni är, alltid värsta frånfallet på fredagarna här i forumet - Vad är det ni pysslar med egentligen?

Måste be om ursäkt för min frånvaro

Men det är så att jag har totalt fastnat i Wurms värld, har inte ens tittat på tv på 5 veckor nu.

Inaktiv

Jag går dit för att kolla på nyheter... brukar börja med Aftonbladet > Expressen > DN och sist SVD.

Nyheterna på Aftonbladet är korta, ibland uppförstorade och ibland helt ointressanta. Men de är fortfarande nyheter, och självklart ska man inte tro på allt, men man får komma ihåg att det mesta är sant men helt enkelt uppförstorat. Om man inte gillar det - läs inte och kom inte till ett forum som alla gör och berätta hur mycket man hatar Aftonbladet men endå så läser man där varje dag.

Sen varför aldrig Expressen näms när ni går igång är ju också skumt. Om man går in nu på Expressen så stor det "CajsaStina mordhotad - terroriserades i tre år".
På Aftonbladet står det "?Ute är det full storm?". Som nästa rubrik på Expressen står det "Domare köpte sex - får jobbet tillbaka" och på Aftonbladet "Kan du snacka med
de döda?". Det jag vill säga bara är att man vet vad man kan förvänta sig, och om man vill ha nått annat läs Dagens Nyheter elelr Svenska Dagbladet, men då kommer man å andra sidan få nyliberala krönikor och notiser. Krönikörerna på Aftonbladet är bättre tycker jag, men inte alla såklart. Kulturen och debatten är mer åt vänster, men jag gillar verkligen kulturdelen hur som helst.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

svd är på väg in i samma träsk. mycket tack vare journalisten med konstig grimas på sin bild som bara skriver om snask från kändisvärden.

tacka vet jag DN. Enda nyhetssiten jag kollar på, och då är jag ändå prenumernat på pappersblaskan också.

Medlem
Skrivet av astie:

Ingen kommentar!

Då får du inget svar.

Skrivet av ReDog:

Man går ju inte till Aftonbladet.se för att leta efter intressanta nyheter direkt.

Vart "går" du då? När du vill läsa intressanta nyheter?

Skrivet av musenkishi:

Håller med dig Castor. Aftonbladet är mer underhållning än nyheter.

Skulle de inte starta tvkanaler och fan vad det var? Har ni sett alla "lokal"-alternativ? Vimmel i Malmö, stockholm och göteborg... kom igen liksom.

Skrivet av Iceman:

undrar varför de kallar sig för en kvällstidning, de borde ju sitta i samma gropp som Se&hör och En ding ding värld

Ja, de lurar folk genom att ha dagstidningsformat på sitt skvaller om illa sittande trosor och mystiska blåtiror på Paris Hiltons hund...

Skrivet av Rissan:

Måste nog ändå säga att dom är snäppet bättre än expressen iaf.

Jag gillade Expressens uppslag när nya ministrarna skulle gå på sina uppdrag... det var en "checklista" för Fredrik Reinfelt där de kunde kryssa i "JA" eller "NEJ" men frågorna var inte alls ställda i ja/nej-form... begåvat.
Hur betalar du din städhjälp? Eum..ja?

Skrivet av Robfox:

Måste be om ursäkt för min frånvaro

Men det är så att jag har totalt fastnat i Wurms värld, har inte ens tittat på tv på 5 veckor nu.

Ursäkten godtages. Vad är Wurms värld? Vilken sorts porr är det?

Skrivet av reset2:

Kulturen och debatten är mer åt vänster, men jag gillar verkligen kulturdelen hur som helst.

Satan vad du kör på med ditt vänsterkör... Snart spärrar du förmodligen styret på din cyckel så att det inte går att svänga åt höger. Om du bara svänger åt vänster kommer du tillbaka dit du började förr eller senare, begrunda det!

Skrivet av Lave:

svd är på väg in i samma träsk. mycket tack vare journalisten med konstig grimas på sin bild som bara skriver om snask från kändisvärden.

Hmm... kollar sällan/aldrig in svd. Kanske får passa på innan det blir dokusåpavaka av den med?
På tal om fula bilder så kollar jag ofta fyrans morgonnyheter och pga min parabol ligger min lokala station på plats 375 eller ngt så jag ser alltid sthlm's lokala nyheter istället och då kommer det alltid något tjej som skall kommentera trafiken och homn ser fan inte klok ut på sin bild de fäller in på henne... Samma bild i många år och hon ser ut som hon har en tandborste uppkörd i...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Varken Expressen eller Aftonbladet kan profilera sig som riktiga nyhetssajter så steget mot underhållning blir väl relatvit naturligt.

Nog om tidningar. Det är ett jävla slöande på fredagar, sitter och klickar på uppdatera men inget händer. Är det något fel på kakorna tänker jag, sen inser jag att det är fredag. Jag har kommit hem från universitetet - underhåll mig!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Jag har kommit hem från universitetet - underhåll mig!

Hahaha... kom att tänka på den där grisen med vingar som underhåller folk som står i kö... HAHA, kids in the hall var så attans roliga, vart tog de vägen? ...Just det ja... jag har inte ztv längre...

Någon som minns grisen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

är bara musik på ztv nuförtiden ändå, på 6:an finns alla program som gick där, och några till.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

är bara musik på ztv nuförtiden ändå, på 6:an finns alla program som gick där, och några till.

Hmm... sexan var en riktig skitkanal när jag hade den... Bättre nu alltså?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

ja, sexan är bra (sex också). om jag fick välja kanaler fritt skulle jag ta Discovery och TV6. nu får jag inte välja fritt, så jag avstår helt av principskäl :evil:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av lave:

svd är på väg in i samma träsk. mycket tack vare journalisten med konstig grimas på sin bild som bara skriver om snask från kändisvärden.

Andres Locko?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Rissan:

är bara musik på ztv nuförtiden ändå, på 6:an finns alla program som gick där, och några till.

Hmm... sexan var en riktig skitkanal när jag hade den... Bättre nu alltså?

Tv(viasat)6 är en gratiskanal..........


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Rissan:

är bara musik på ztv nuförtiden ändå, på 6:an finns alla program som gick där, och några till.

Hmm... sexan var en riktig skitkanal när jag hade den... Bättre nu alltså?

Tv(viasat)6 är en gratiskanal..........

Ja den är gratis om jag betalar UPC 170kr i månaden :crazy:

(vet inte hur det blir nu när de blivit uppköpta av ComHem men något får man betala iaf)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag har ett boxer kort men det går att kolla på 6:an även när kortet inte sitter i. Så det räcker med en digital låda för mig iaf om jag vill kolla på 6:an.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Satan vad du kör på med ditt vänsterkör... Snart spärrar du förmodligen styret på din cyckel så att det inte går att svänga åt höger. Om du bara svänger åt vänster kommer du tillbaka dit du började förr eller senare, begrunda det!

Satans jävla tönt. Vilket vänsterkör? Ja sa ju bara vad jag tyckte om med Aftonbladet.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:
Skrivet av CastorFiber:

Satan vad du kör på med ditt vänsterkör... Snart spärrar du förmodligen styret på din cyckel så att det inte går att svänga åt höger. Om du bara svänger åt vänster kommer du tillbaka dit du började förr eller senare, begrunda det!

Satans jävla tönt. Vilket vänsterkör? Ja sa ju bara vad jag tyckte om med Aftonbladet.

Du får en chans att be om ursäkt för vad du skrev.

Vilket vänsterkör?! Du är ju som en trasig skiva om vänstern det här och vänster det där och kommunismen och fan och hans moster. Antingen har du läst en bok, fått nya kompisar eller ramlat och slagit i huvudet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av blubb:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Rissan:

är bara musik på ztv nuförtiden ändå, på 6:an finns alla program som gick där, och några till.

Hmm... sexan var en riktig skitkanal när jag hade den... Bättre nu alltså?

Tv(viasat)6 är en gratiskanal..........

...inte för mig i alla fall. (CanalDigital)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vilket vänsterkör?! Du är ju som en trasig skiva om vänstern det här och vänster det där och kommunismen och fan och hans moster. Antingen har du läst en bok, fått nya kompisar eller ramlat och slagit i huvudet.

Inget ont menat reset2, men ovanstående var ju jävligt roligt formulerat . Håller mig dock utanför sakfrågan tills vidare


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Aftonbladet är en vänsterpopulistisk skittidning som borde försvinna! Man förstår ju varför Oscar den andre ville förbjuda skiten!

Nöjd?

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av reset2:
Skrivet av CastorFiber:

Satan vad du kör på med ditt vänsterkör... Snart spärrar du förmodligen styret på din cyckel så att det inte går att svänga åt höger. Om du bara svänger åt vänster kommer du tillbaka dit du började förr eller senare, begrunda det!

Satans jävla tönt. Vilket vänsterkör? Ja sa ju bara vad jag tyckte om med Aftonbladet.

Du får en chans att be om ursäkt för vad du skrev.

Vilket vänsterkör?! Du är ju som en trasig skiva om vänstern det här och vänster det där och kommunismen och fan och hans moster. Antingen har du läst en bok, fått nya kompisar eller ramlat och slagit i huvudet.

Be om ursäkt för vad? Tar du dig själv så jävla allvarligt att jag måste be om ursäkt för att jag kalla dig en tönt? I så fall...

---

Du pratar väl också politik i politik-trådarna?
Jag har bara gått igång där vad jag vet, och inte så mycket för den delen heller som när vissa andra snackar på...

Jag kan väl igentligen säga samma sak om dig eftersom du säger vad du tycker när det passar, precis som jag gör. Om du inte gillar vad jag skriver - okej, skit bara i det då.

Ahh, jag måste ha sagt nåt!!!

:\


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vad tråkiga ni är, alltid värsta frånfallet på fredagarna här i forumet - Vad är det ni pysslar med egentligen?

Var på någonting som kallas för jobb.

Sedan så är väl aftonbladet och dess likar same shit, different name? Tycker inte de står ut från någon annan kvällstidning. Samma skit med andra ord.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av reset2:

Be om ursäkt för vad? Tar du dig själv så jävla allvarligt att jag måste be om ursäkt för att jag kalla dig en tönt? I så fall...

Satans jävla tönt! är ok.

Satans jävla tönt! är det inte.

Skrivet av reset2:

Du pratar väl också politik i politik-trådarna?
Jag har bara gått igång där vad jag vet, och inte så mycket för den delen heller som när vissa andra snackar på...

DU får givetvis ha vilka åsikter du vill, jag har bara noterat att helt plötsligt som ur det blå är du "kapten kommunism" och jag tycker att du vinklar det mesta "vänster bra, höger dåligt". Det får du gärna göra, du behöver inte bli förnärmad när något frågar hur det är fatt...

Skrivet av reset2:

Jag kan väl igentligen säga samma sak om dig eftersom du säger vad du tycker när det passar, precis som jag gör. Om du inte gillar vad jag skriver - okej, skit bara i det då.

Samma sak om mig? Nej, jag är inte kommunist. Jag har gått klart grundskolan.

Skrivet av reset2:

Ahh, jag måste ha sagt nåt!!!

:\

?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

har reset2 sagt att han är kommunist nånstans, nazist-castorfiber?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

om jag inte missminner mig så brukar reset2 vara på vänsterfallangen under alla dessa förbannade politiktrådar, och sen så tycker jag hans bild är ganska "hej jag är kommunist"-aktig
Och du behöver inte hoppa på han bara för att han sa att reset2 kanske är kommunist?

Sen så är det inget fel på kommunister, inget fel på borgare heller för den delen


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs

Reset? är det du som är med i den nyhetsmorgon halland?

Castor, jag garvade som fan sist, och sedan dess har jag använt utrycket flitigt.

"fan och hans moster"

HAHA!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Castor, jag garvade som fan sist, och sedan dess har jag använt utrycket flitigt.

"fan och hans moster"

HAHA!

Skönt att ett uråldrigt uttryck finns kvar. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

123
Skriv svar