Soulless filmtips!

Medlem
Soulless filmtips!

Efter att ha läst igenom skräckfilmstråden så kände jag att jag måste bara lista några filmer som alla borde se åtminståne några gånger.

Jävligt Jagad (A hell of a hunt)

Ett gäng från övik som kallar sig "övikskrakarna" ligger bakom detta mästerverk till action/skräck/drama som ger filmfantasten allt som behövs i en film! Blodigt våld, hårresande fasa, feta specialeffekter och en välskriven dialog. Detta toppas med skådespelartalanger långt över de vanliga produktionerna, och en handling så djup och övertygande att man inte kan sluta tänka på filmen många dagar efter.
Filmen har blivit en samlarfilm och kan vara svår att få tag i men om ni hittar den, se den!
Har ni tur hittar ni även versionen som innehåller trailern till deras, sorgligt nog övergivna, kommande storfilm Evil Hyvel.

Plan 9 from outer space

Gammal svartvit produktion som verkligen glänser! Här toppas endast den vältaliga dialogen av proffsiga skådespelare och det känslomässiga greppet varvas med hårdkokt action och mastiga specialeffekter (för att vara så gammal).
Strålande film och s...Nä jag kan inte ljuga mer, denna film är så jävla dålig att jag inte kan föreställa mig någon någonsin producera en sämre film.

Men däri ligger charmen...Plan 9 är så dålig, så OTROLIGT DÅLIG, att den förtjänar en plats i filmhyllan i varje hem och hus. Den är så dålig och det finns så mycket att berätta om den att det är bättre folk får se den själva!
Jag lovar, ni kommer inte ångra er. Och det bästa av allt är att ju mer man ser den, dessto roligare blir det när man inser hur precis ALLT med filmen är totalt värdelöst, precis ALLT!

Och före ni ser den, googla lite på filmen så kommer ni hitta så mycket roliga fakta, artiklar och rescensioner av den att ni kommer skratta varenda minut filmen igenom!

Så, där har ni 2 högkvalitativa filmer att se. Jag ska uppdatera med fler filmer här när jag orkar, men nu ska jag sova. (eller kanske se Plan 9 igen!) Gonatt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Glöm för all del inte heller det koreanska mästerverket Bichunmoo, vilken erbjuder upplevelser som Heroes 3-musik, förvirrad handling och sådan "pretentiöshet" att man nästan kan se hur regissören stilla gråter i slutscenen, sägandes "jag tror vi satte den nu grabbar. BEST LOVE STORY EVER!"

Men för all del, Plan 9 är väl också bra

Inaktiv

Haha ja just det, Bichunmoo!


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem

Det obehagliga är att jag faktiskt blev lite sugen på att se den där Plan 9. Kalkoner brukar bjuda på mycket glädje


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Det obehagliga är att jag faktiskt blev lite sugen på att se den där Plan 9. Kalkoner brukar bjuda på mycket glädje

Akta dig gosse, det är 90 minuter du aldrig får tillbaka! Ed Wood... brrrr.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Hwergelmer:

Det obehagliga är att jag faktiskt blev lite sugen på att se den där Plan 9. Kalkoner brukar bjuda på mycket glädje

Akta dig gosse, det är 90 minuter du aldrig får tillbaka! Ed Wood... brrrr.

Brukar känna så efter att jag sett någon amerikansk storfilm med temat "usa äger"

(verkar inte bara vara jag som postar helt desperat i alla trådar just nu )


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

(verkar inte bara vara jag som postar helt desperat i alla trådar just nu )

Vad gör man liksom? Stora massan sviker ju som vanligt på fredag.:evil:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

nj
Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Brukar känna så efter att jag sett någon amerikansk storfilm med temat "usa äger"

Ibland behöver de inte ens ha temat "usa äger", migränanfallet jag fick mitt under Troy var filmens höjdpunkt, eller alla de 4765746 gånger jag tittade på klockan under Alexander för att ha minsta aning om skiten inte var slut snart...
Ibland så måste man verkligen älska när kompisar släpar med en på bio... *host*

Medlem

haha, stämmer. har inte sett Alexander och kommer nog aldrig göra det heller. Troja var bland det värsta jag sett de senaste åren. King Arthur var väl ingen höjdare heller (underdrift), Stellan Skarsgård borde skämmas!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag gillar inte att gå på bio.
Om jag ser en film så vill jag kunna pausa och fixa nått snacks eller gå på huset eller nått.

Men filmer hemma hos farsan med hans projektor och trevliga ljudanläggning kan inte gå fel. (ok, förutom den gången hans mediadator gick sönder mitt när vi skulle kolla)

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Det obehagliga är att jag faktiskt blev lite sugen på att se den där Plan 9. Kalkoner brukar bjuda på mycket glädje

se den, du kommer inte ångra dig!

SPOILER VARNING!!!!!:

Plan 9 består i att väcka döda människor till liv igen (dessa tar helt slumpmässigt utseende och beteende som vampyr eller zombie, bra genomtänkt!?!?!?!)
Med tiden kommer dessa levande döda att ta över jorden och döda alla och sålunda stoppa mänskligheten från att förstöra universum..

Nu till min fundering...Om DETTA är plan 9, HUR JÄVLA DÅLIGA MÅSTE INTE PLAN 1-8 HA VARIT DÅ!?!?!?!?!?!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar