Japp då var det gjort...

Medlem
Japp då var det gjort...

...Efter mer än 10 år som långhårigt drägg så är jag nu ett korthårigt drägg. Bara några mm kvar på skallen efter 10 år med, som längst, hår ner till midjan.

Om myten stämmer så borde jag nu få jobb inom några dar, annars ska jag faan stämma alla som nyttjar "klipp de o skaffa ett jobb".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

vänta nu, du gick alltså från hårdrockare till skinhead för att få jobb? lycka till


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Du ska pejja frisören 3-400 spänn i månaden för att få jobb.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

jag lovar att se ut som ett skinhead funkar inte

Inaktiv
Medlem

^-- mjo men tyvärr finns uppfattning kvar. bemöter det i princip varje gång man går ut, plus att jag har ett kriminellt utseende har jag fått förklarat för mig ha ha

Medlem

Rakar alltid skallen när det känns för långt.. Dom som har sina uppfattningar får ha det jag bryr mig inte så mycket om dom tror att jag är skin.. Jag har ju själv valt stilen så jag har mig själv att skylla isåfall.

Medlem

Själv håller jag på att jobba åt andra hållet... har varit helt kal i flera år nu men nu skall håret tillbaka igen - jag ser ut som en monchichi i huvudet, inte snyggt. Vet du inte vad en monchichi är så är du för ung för att surfa på internet btw.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

monchichi är läskiga. har själv 9mm men jag går på universitet så det är några år kvar tills jag behöver ett riktigt jobb


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

från femman till sexan (grundskolan) hade jag hästsvans, en bit nedanför skulderbladen (sparade från typ trean)

sedan sjuan och ända fram tills idag, och i fortsättningen, kör jag med trimmer varannan vecka (tar 5 min) ungefär utan sån där plastskit på den (2-3 mm tro?)
inte betalat ett öre till någon frisör på... 7-8 år

p.s första trimmen har gått sönder, kostade kanske 150 kr, min nuvarande kostade runt 200...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

hah, har fått stå ut med så mycket skit för mitt långa hår att vad folk än säger om min näst intill skinnskalle bryr jag mig föga om...
kan ju tillägga att jag inte klipper mig för att jag egentligen vill, utan mest pga dessa härliga gener min far överfört på mig, men jag kan ju inte neka till att det är jävligt skönt utan hår!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kör tvärtom, från att alltid ha haft kortklippt hår(se profilbild) till halvlångt. Har inte hunnit växa ut så mycket än bara, är snart ner över ögonen vilket för mig är jättelångt :P. Ska se hur länge jag kan låta det växa tills jag blir trött på skiten och rakar bort det. Siktar på ner till nacken. Har odlat skägg och mustach också som pricken över i´t. 8)


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

...Efter mer än 10 år som långhårigt drägg så är jag nu ett korthårigt drägg. Bara några mm kvar på skallen efter 10 år med, som längst, hår ner till midjan.

Om myten stämmer så borde jag nu få jobb inom några dar, annars ska jag faan stämma alla som nyttjar "klipp de o skaffa ett jobb".

Min tjej klagar på mitt långa hår;

- Är det inte dags att klippa av det snart. Du har haft långt hår så länge nu.
- Vadå länge? Knappt ett år ju.

Visar upp bilder sen tre år tillbaka där jag har långt hår.

- Oj vad tiden går...

Sist jag skulle klippa mig övertalade frisören mig till att behålla det eftersom hon tyckte det var så fint, men till Jul ska skiten av.

Medlem

Måste kännas "naket" efter så lång tid med långt hår. Blev själv less i somras och tog fram saxen och trimmern så åkte dreadsen, Nu efterhand så måste jag faktiskt säga att jag ångrar mig, det är lätt att vara efterklok!

Medlem

jag ångrar mig att jag aldrig testade att ha rastaflätor/dreads innan jag klippte av det...

tvingade förövrigt morsan att klippa av hästsvansen, var inte långt ifrån att hon grät när hon gjorde det :\


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av astie:

Måste kännas "naket" efter så lång tid med långt hår. Blev själv less i somras och tog fram saxen och trimmern så åkte dreadsen, Nu efterhand så måste jag faktiskt säga att jag ångrar mig, det är lätt att vara efterklok!

Jo känns lite ovant måste jag ju erkänna. T.ex. varje gång jag tar på mig en tröjja sträcker jag bak handen för att dra upp håret!

Det enda jag egentligen ångrar nu är att jag inte klippte en sån där kinesiskt frilla som jet li brukar stoltsera med, en lång fläta bak och kalt runtom.

Men nu vart det bara hederligt army style.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det enda jag egentligen ångrar nu är att jag inte klippte en sån där kinesiskt frilla som jet li brukar stoltsera med, en lång fläta bak och kalt runtom.

satan, det skulle du gjort. om inte annat för att ta några kort och sen klippa av det.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag hade långt hår i flera år men tröttnade till slut och klippte av allt. Det roligaste med det var att min son (som då var 2 år) inte riktigt kände igen mig.
Jag saknar det dock ibland, tex är det ju värdelöst att headbanga utan långt hår
Tyckte också det var kul att folk trodde man var dum i huvudet bara för att man var långhårig och så kunde man med några väl valda ord trycka till dem och deras fördomar.

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

jag ångrar mig att jag aldrig testade att ha rastaflätor/dreads innan jag klippte av det...

Jag hade flätor också i ungdommen... fy fan vad jag såg ut... skitful.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

okej men då säger vi bara dreads då


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

har funderat på att skaffa en klippmojäng och spara in ett par hundra i månaden, men med mitt toknordiska utseende är nog skinheadrisken lite för stor.:(


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

har funderat på att skaffa en klippmojäng och spara in ett par hundra i månaden, men med mitt toknordiska utseende är nog skinheadrisken lite för stor.:(

det har jag löst genom att ha bratigare kläder på mig. rosa pikét på ett skinhead, näe


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ska bli spännande att se hur länge man orkar ha långt hår. Har haft i 5 eller 6 år nu. Har jobb dessutom så det går att skaffa utan att klippa sig.


signatur
Medlem

Jag måste bara nämna att dagen efter jag klippt fick jag TVÅ telefonsamtal som båda kan sluta upp med jobb!

Nu är inget av dem säkert, men ett av dem lät väldigt intressant och det visar sig på måndag om det blir nått av eller ej!

Men det lustiga att det sker just dagen efter jag klippt mig haha!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nu kan vi med all rätt säkerställa att det var håret som orsakade jobberbjudanden, corelation IS causation!


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar