Sierra stänger 21 spelservrar

Medlem
Inaktiv

AvP 2 spelas ju fortfarande...


signatur

a"C"RED -

Medlem

Synd på AvP2 och Tribes 2, de andra har jag inte spelat online.


signatur

.slanger

Medlem

Tribes 2 är juh grymt kul i multiplayer, inte lirat på grymt länge dock, men lite sorgligt är det juh allt :/

Nu ska jag bojkotta Blizzard för deras felaktiga beslut.


signatur
Avstängd

Så dåligt! Många av de där spelen är ju bra. Inte för att jag kör dem, men ändå.

Medlem

Undrar hur många som lirar dessa spel fortfarande online?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

:\

Hur dyrt kan det vara att ha uppe ett par servrar? -_-

Många (alla?) av dessa spel ska ju Sierra (läs: Activision Blizzard) sälja sina licenser för.

T.ex. Massive ska ju säljas, så man antar att de även vill sälja Ground Control licenserna och därför inte vill behålla servrarna uppe.

Medlem

Alltså - förr eller senare måste saker stängas ned , undrar om man inte kunnde få lite rabatt på ett valfritt spel då, om man nu ägde ett tidigare som stängdes ned.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Så dåligt! Många av de där spelen är ju bra. Inte för att jag kör dem, men ändå.

Precis därför dom stänger ner servrarna. För att INGEN KÖR SPELEN! Fan...jäkla tomtar härinne

Medlem

Förutom att bara ett fåtal spelar spelen, de är gamla, de skall säljas och what-not -- hur länge ska ett företag behöva stödja en produkt? Kör egna servrar, går alldeles utmärkt till bra precis vart och ett av spelen.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

älskar när företagen håller uppe gamlaspelservrar. det är kundservice det.

det här är ett ödesstigert beslut tycker jag

men men det har väll att göra med den nya finanskrisen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av darknshy:

AvP 2 spelas ju fortfarande...


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem

nej inte Avp2 servrarna

Medlem

Servrarna som dom ska stänga ner är väl bara till för att hitta andra spelare och mindre viktiga saker och inte några "riktiga" spel servrar ?
Såna här större företag, varför gör dom inte som Blizzard med battle.net samma servrar för allt ?

12
Skriv svar