Låga systemkrav för Lich King

Medlem
Låga systemkrav för Lich King

Trevligt men känns som Lich King kommer vara som burning crusade efter bara några veckor när man har dingat 80 =(

Medlem

väldigt låga


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

jag kommer ihåg när grundspelet kom så pratade dom om prestige classes och att det skulle vara något dom skulle ha vid launch eller implentera vääääldigt snart... har dom lagt in det ännu (3 år senare) eller hur ser läget ut? dom kanske skrotade det helt vad vet jag.. (fastnade aldrig, men var många saker som dom lovade och sedan, ja... sket i att ge spelarna)

Medlem

Gott det. Då blir alla p12 som sitter på farsans gamla dator kvar i WoW, så slipper vi dem i AoC.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Vad trodde ni? Höga systemkrav? haha!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Bra med låga systemkrav, även om spelen blir fula som stryk är det såklart kul för folk att kunna lira.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Kanske ska nämnas att dom inte höjt minimum (förutom hårddisk utrymmet) utan har höjt recommended en anning, främst grafik kortet

Medlem

Ursh, varför ska man behöva levla igen, så jävla tråkigt. ://// Spelet börjar ju inte ens på riktigt förens man är maxlevel. Fler mmo borde kolla på modern UO. :((((

aja, ska duelwielda Corrupted Ashbringer och Frostmourn i Wotlk.. kekkkk
why ashbringer!?, det är legendary!

Inaktiv
Skrivet av SciiBione:

Trevligt men känns som Lich King kommer vara som burning crusade efter bara några veckor när man har dingat 80 =(

Det kommer vara samma som TBC vid 80, dvs... Skaffa 10 eller 25 polare, grinda raidgear eller skaffa 2, 3 eller 5 polare a grinda arenagear. Det är hela konceptet med WoW nu och det kommer vara hela konceptet med WoW tills spelet läggs ner långt in i framtiden.

mis
Medlem
Skrivet av Pettson87:

Ursh, varför ska man behöva levla igen, så jävla tråkigt. ://// Spelet börjar ju inte ens på riktigt förens man är maxlevel. Fler mmo borde kolla på modern UO. :((((

aja, ska duelwielda Corrupted Ashbringer och Frostmourn i Wotlk.. kekkkk
why ashbringer!?, det är legendary!

http://www.wowhead.com/?item=22691 legendary och höglevel!!!


signatur

etqw?

Medlem

Ta det där med en nypa salt, den datorn kanske fungerar i början, men när du börjar komma till ställen där det är folk, säg hej till krash/lagg.

Medlem
Skrivet av TeveT:

jag kommer ihåg när grundspelet kom så pratade dom om prestige classes och att det skulle vara något dom skulle ha vid launch eller implentera vääääldigt snart... har dom lagt in det ännu (3 år senare) eller hur ser läget ut? dom kanske skrotade det helt vad vet jag.. (fastnade aldrig, men var många saker som dom lovade och sedan, ja... sket i att ge spelarna)

prestigeklass? heroclass hette det väl iofs, det sa dom för länge sen att dom sköt upp och nu kom ju den första, deathknight (Dock har dom gått ifrån konceptet heroclass, men det var tänkt att vara det från början)

Skrivet av Harval:

Gott det. Då blir alla p12 som sitter på farsans gamla dator kvar i WoW, så slipper vi dem i AoC.

Har AoC fortfarande spelare asså?

Inaktiv

Windows XP (service pack 3) / Vista (service pack 1) = OK
Athlon XP 1500+ = Har Athlon 64 Dual Core 6000+
512 MB RAM = Har 3 GB (egentligen 4 men MS skiten (XP) tar bara 3)
Grafikkort med 32 MB minne (Geforce 2) = Har Geforce 8600, 512 MB minne
15 GB hårddiskutrymme = Hmm, 20GB, 57, 298 och 448 GB. Räcker det?

Är lite orolig ifall man dator klarar av det. Dock klarade den Crysis på 4/5 på grafik på allt


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Precis, för att FÅ IGÅNG det krävs en sån där maskin. Sedan för att hålla det på en acceptabel nivå pratar vi rätt rejält mycket bättre än sådär.

Men det visste ju alla redan.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Tror jag spolar WotLk , Warhammer Online är verkligen "grejen" nu känns det som.


signatur

War never changes.

Inaktiv

undrar hur mycket realtidsskuggorna kräver


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Funkar finfint till min burk, så jag är ganska nöjd.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

jkw
Medlem

Vad jag inte förstår är varför de har SP3 som krav till Windows XP? Jag kör betan nu med SP2 och allt fungerar felfritt.

Realtidsskuggorna suger rejält med prestanda måste jag säga. Jag kommer inte ha dem igång på min gamla amd64 2.1ghz, 7800gt 256mb och 1gb ram iaf.

Medlem
Skrivet av Harval:

Gott det. Då blir alla p12 som sitter på farsans gamla dator kvar i WoW, så slipper vi dem i AoC.

Word!

Medlem

Imponerad, det är som vanlig då med wow, 3 kr grafik 15 kr springa fram o tillbaka och ca: 20kr uppdrag och nya lvls och Ca: 150 kr snygg kartong.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Windows XP (service pack 3) / Vista (service pack 1) = OK
Athlon XP 1500+ = Har Athlon 64 Dual Core 6000+
512 MB RAM = Har 3 GB (egentligen 4 men MS skiten (XP) tar bara 3)
Grafikkort med 32 MB minne (Geforce 2) = Har Geforce 8600, 512 MB minne
15 GB hårddiskutrymme = Hmm, 20GB, 57, 298 och 448 GB. Räcker det?

Är lite orolig ifall man dator klarar av det. Dock klarade den Crysis på 4/5 på grafik på allt

Eh, försöker du skryta med din ganska medelmåttiga dator eller har jag missat något?

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Tpiom:

Windows XP (service pack 3) / Vista (service pack 1) = OK
Athlon XP 1500+ = Har Athlon 64 Dual Core 6000+
512 MB RAM = Har 3 GB (egentligen 4 men MS skiten (XP) tar bara 3)
Grafikkort med 32 MB minne (Geforce 2) = Har Geforce 8600, 512 MB minne
15 GB hårddiskutrymme = Hmm, 20GB, 57, 298 och 448 GB. Räcker det?

Är lite orolig ifall man dator klarar av det. Dock klarade den Crysis på 4/5 på grafik på allt

Eh, försöker du skryta med din ganska medelmåttiga dator eller har jag missat något?

Nää, bara checkade ifall min dator klarar det


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Låga krav, men grafik därefter.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av jkw:

Vad jag inte förstår är varför de har SP3 som krav till Windows XP? Jag kör betan nu med SP2 och allt fungerar felfritt.

Bra fråga, och till 64 bitars Win XP finns inte ens SP3 än så ja, de skriver väl säkert endast så bara för att ifall du vill ha support och säger att du kör SP2 så behöver de inte hjälpa dig eller nåt... Så länge de inte har nån installercheck som kollar om du har rätt SP så kommer det inte vara några problem skulle jag tro.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Vad trodde ni? Höga systemkrav? haha!

haha sant det är ju wow så:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

För övrigt så är det där ju typ minimum krav. Det handlar om skalbarhet, något som många spel saknar. En av anledningarna att WoW blev så populärt som det blev ju. Går ju fan att spela på allt i pincip.
Dock ser inte spelet så jävla pjåkigt ut om man maxxar allt tycker jag och ska du dra upp det i 1920x1200 så krävs det mer kraft än sådär

Medlem

25-manna raid med massa spells som flyger fram och tillbaka är rätt krävande, långt över dom där kraven för att ens ha en chans att få godkända frames.

Men dom flesta som testat PTR server vet hur det kommer flyta på så inte direkt nån nyhet det här men...


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

För er som inte Spelat WoW Tidigare och tjafsar på grafiken.
WoW kräver mer än vad ni tror! När ni springer runt i en stad eller raidar med 25-man där alla står och kastar spells och du drar igång full på spelldetails. Då kan jag garantera dig att din fps inte kommer vara den fps:n du får när du dödar några mobs!
WoW grafiken är speciell, och jag som beta testare, har märkt en skillnad! WoW Anpassar sig till de flesta datorerna. WoW Har också en mycket speciell grafik. Den är fin, den är färg glad. om man Jämför WAR eller AoC. Då är det grått och trist.
Grafiken spelar inte så stor roll så vidare man ser en bild utan pixlar och spelet är i sig mycket roligt och intressant!
Det vet ni spelare! Det vet jag också. Och så har det alltid varigt!

Medlem
Skrivet av CentraX:

Och så har det alltid varigt!

Vad äckligt.8)

12
Skriv svar