Pirater försenar Endwar till dator

Medlem
Pirater försenar Endwar till dator

Sååå? xD Istället för att folk piratkopierar skiten ur det den 6e november gör de det en månad senare. Kan någon upplysa mig om skillnaden?

Medlem

Förstår inte riktigt hur han tänker med det resonemanget - vad är det som gör att spelet piratkopieras mindre om det släpps senare än övriga på plattformar?

Medlem

Men skämtar ni eller? Är det verkligen så svårt att lista ut? Folk kanske sitter BÅDE på en konsol samt en PC och inte orkar/vill vänta på att spelet ska släppas till PC? Suck...

Redaktör

Han kanske resonerar i denna stil: om det släpps till konsol och pc samma dag kanske vissa väljer att tanka hem piratkopian till pc istället för att köpa det till konsol. Om det enbart finns till konsol köper de istället.


signatur
Inaktiv

Om företaget som gör spelet marknadsför det bra och gör ett bra spel så kommer folk att köpa spelet till PC. Visst är piratkopiering ett problem, men om folk verkligen vill ha spelet köper de det.

Medlem

exakt, och rätt har de. Tyvärr piratkopieras det mycket mer till PC än konsoller, visst går det chippa Wii och X360 men de flesta medelsvenssons är för rädda för att skruva i sina saker pga garantier och sånt.
Tänk själv vara 14 år och försöka övertyga pappa om att chippa din nya konsol för 5000kr när pappa förstår att då försvinner garantin

Rätt enkelt i slutändan, ALLA PC-ägare kan piratkopiera, medans bara en liten (stor? ingen aning procentuellt hur många som chippar) del av konsolägarna kan.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Han kanske resonerar i denna stil: om det släpps till konsol och pc samma dag kanske vissa väljer att tanka hem piratkopian till pc istället för att köpa det till konsol. Om det enbart finns till konsol köper de istället.

Om det enbart skulle komma till PS3 så vore folk TVUNGNA att köpa spelet ifall de vill spela det. Men nu betyder det ju att de kan ladda hem XBOX 360-versionen istället.

Och de som spelar piratkopierat eftersom de inte vill betala för spel lär nog inte köpa spelet iallafall trots fördröjd release.

EDIT: Ang. konsoler. Det är enklare... eftersom det finns konsoler att köpa som redan från början är chippade/modifierade. Ladda ner ett spel->packa upp->bränn->spela...

Inaktiv

Pirates won again!


signatur

a"C"RED -

Medlem

Heller tankar man 360 verran och ser om det är värt att köpa till PC, när det nu kommer

Medlem

Jag tror de vill slippa marknadsföra ett spel lika hårt som de behövt göra om de släppt det till PC samtidigt...

Jag tror mycket av piratkopieringen kan motarbetas genom att marknadsföra spelen bättre (till PC).

Klart bättre ekonomiskt att låta spelen marknadsföra sig själva på konsolerna... om ni förstår vart jag vill komma


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Zanshi:

Om företaget som gör spelet marknadsför det bra och gör ett bra spel så kommer folk att köpa spelet till PC. Visst är piratkopiering ett problem, men om folk verkligen vill ha spelet köper de det.

det är sant dom flesta brukar slita ner spelet testa det om det är bra brukar dom flesta köpa det, allefall om man vill kunna spela onli.ne


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Here we go again...


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Han kanske resonerar i denna stil: om det släpps till konsol och pc samma dag kanske vissa väljer att tanka hem piratkopian till pc istället för att köpa det till konsol. Om det enbart finns till konsol köper de istället.

Eller så piratkopierar folk det till konsol

Medlem

Tvekar på att alla som sitter på en konsol även sitter på en dyr dator som klarar spelet lika bra. Och de som har båda är nog oftast seriösa gamers som har vett nog att köpa spelet om det är bra. Om något så kan konsolägarna ladda ner spelet piratkopierat och spela med kass grafik till sin dator som ett "smakprov" för att se om det är värt pengarna.

Medlem

Det tycker jag bara är rätt, att de gör så då Piratkopierar är i farten, dock tror jag att piraterna kommer vara i farten va de gäller 360 med...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Nu är ni allt stolta pirater, eller...? Tycker alla spelföretag borde gå tillsammans för att stoppa detta, eller sänka det. Då arbetar de enbart på de titlar som ägs av företagen som hjälper till.

Annars får andra hjälp som inte gör ett skit.

Microsoft, Apple, Dell och HP och andra skulle ju kunna ta ner piratkopiering enormt genom att ta bort garantin på datorn om det är piratkopierat.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Sämsta ursäkten på länge.

Medlem

jag tycker att dom ska skjuta upp 360 versionen också! många kopierar där också ska ni veta gott folk! min kompis varvade saints row 2 för 1 vecka sen haha! spelet är väldigt bra kan ja lova

Medlem

Nån borde avliva de som kom med dessa beslut, samma gäller säkert mirror's edge när pc versionen kommer först 8 januari.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Nu är ni allt stolta pirater, eller...? Tycker alla spelföretag borde gå tillsammans för att stoppa detta, eller sänka det.

Antipiraterna måste vara överlyckliga att ha dig på deras sida.

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

jag tycker att dom ska skjuta upp 360 versionen också! många kopierar där också ska ni veta gott folk! min kompis varvade saints row 2 för 1 vecka sen haha! spelet är väldigt bra kan ja lova

skrämande vad folk har lite moral i det här landet.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tycker att de gör både rätt och fel med det här. Dom borde vara mer direkta med att försöka dra ner på piratkopieringen tycker man nästan... Men det är ju ett bra initiativ i alla fall.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Föga förvånande beslut, och ganska smart marknadsföringsmässigt skulle jag säga. Fler som blir tvungna att köpa om de vill testa. Piratas kommer det göras friskt i alla fall, men andelen personer som laddar ner piratkopierade 360-versionen är mig veterligen ansenligt mindre än de som laddar ner piratkopierade PC-versionen.

Medlem

Alltså kommer de ha ett drygt och krångligt kopieringsskydd vilket kommer att leda till att ännu fler piratkopierar spelet, de borde förstå att detta är helt fel väg att gå snart..

Nej Sins of a solar empire från Ironclad det är definitivt rätt väg att gå, annars så får de väl göra riktigt bra spel som folk köper för att de är riktigt bra som t.ex. TES - Oblivion vilket helt saknade kopieringsskydd och ändå sålde rekord artat.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

skrämande vad folk har lite moral i det här landet.

Antar att du aldrig någonsin har tankat hem nånting som du egentligen borde betala för.

On topic:
Det som förvånar mig är att det är så få som blir irriterade på att den där pajasen, i princip, anklagar alla PC spelare för att vara kriminella. Det är uttalanden som dessa som får mig att *vilja* kopiera. Fuck him - arroganta jävla mupp.


signatur
Inaktiv

eehhhh?


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Tycker att det låter som en dålig ursäkt, vill de att folk ska köpa spelet så får de se till att göra en bra produkt så att folket köper det. Igenom att skjuta upp PC versionen gör de förmodligen PC folket mer upprörda som i sin tur leder till att istället för att köpa spelet laddar de ner det.

Väldigt barnsligt men en hel del fungerar på det här sättet.

Grundidén med att skjuta upp det är förmodligen inte att få folk att piratkopiera mindre men om det är det så är det ett väldigt dåligt sätt att göra det på.

Tpiom: Att ta bort garantin skulle ju endast gälla de som köper färdigbyggda datorer och de flesta mer seriösa datoranvändare köper ju i delar och bygger själv. Sen tror jag att det skulle vara för mycket jobb med att återuppbygga materialet som varit på hårddisken för att se om det har funnits piratkopierade spel, filmer etc på hårddisken innan de lagar det som nu gått sönder.

Medlem

Sorligt. Men sant.
(syftar till ubi softs uttalande)

Medlem

Ladda ner alla mina spel förut men jag har fått dåligt samvete nu när man ser att det bara blir sämre och sämre för pc'n. Drog ett strå till säcken genom att beställa spel för 2000 från webhallen.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skriv svar