Pirater försenar Endwar till dator

Medlem

Nu ska jag chippa min 360 och ladda hem spelet bara för sakens skull!

Medlem

Att dom orkar skylla på pirater än, när pc spel säljer som aldrig förr, och om det inte vore för alla jävla skydd som gör mer skada än nytta för alla som köpt och ev. ska köpa då kanske dom hade fått sålt fler spel jävla idioter. istället för att underlätta för oss som köper så ska vi dras med max antal installationer man får göra etc.

Medlem

Den dag då spel distribueras via internet utan att kosta dubbelt så mycket som dom gör i butik efter 2 månader blir jag glad. (Och jag som trodde att digital distribution skulle innebära billigare spel, inte tvärtom.)

Medlem

Riktigt larvigt.
Personligen köper jag alla spel, men känner massvis med människor som piratar, speciellt till 360n.

Att hålla tillbaks pc versionen enbart för att få folk att köpa konsolversionen är ju smart, men rejält girigt.

Tyvärr har det blivit så som alla säkerligen märkt, att man satsar mest på konsolspelen, sen portas dom till pc och inte tvärt om som förut.

Som tur är är ju pcn överlägsen när det gäller MMOS och riktigt strategi, tex Empire som kommer nästa år, inget skitspel med någon gimmick voice command interface som inte har något som helst med kvaliten på spelet att göra.

Har man sett filmen med tanken som exploderar som något från något B-igt Super nintendo spel förstår man vad jag menar haha.

Medlem
Skrivet av erge:

Nu ska jag chippa min 360 och ladda hem spelet bara för sakens skull!

Hahaha!

Kände likadant när jag läste det här...fast till pc ;P


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Blir ledsen när sånt här händer nu måste jag slösa en verbatim DL+ på de där spelen...

Medlem

kom på en sak till. Finns det verkligen inget skydd som skulle göra att det inte går att ladda ner spel?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det han säger stämmer nog med överhängande sannolikhet.

Pirata mindre nu grabbar...

EDIT: Hymer: Steam är det skydd som jag ser som bäst. Förresten, du är en plastkastare, right?

Medlem

Yes puddy det är jag Där har vi samma inriktning ochså


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Hur som helst så jävla bra sagt av han, det är ju helt sant att piratkopiering förstör både för PCn som platform men även för spel företagen. Bara massa pirater här dock som måste försvara piratkopieringen i var och varenda jävla tråd..

Medlem

Verkar som att ubisofts målgrupp är pirater med konsoler. Alltså, de ska tydligen köpa konsolversionen när de inte kan pirata PC verisonen. Borde inte målgruppen vara konsumenterna? Jag menar det är rätt stor skillnad på pirater och konsumenter, nämligen att man faktiskt tjänar pengar på konsumenterna. Det här kommer inte leda till mindre piratkopiering av EndWar, däremot lär det bli färre konsumenter som köper det. Antingen så har de köpt konsolversionen eller så har de gett upp på det.

För att nämna ett exempel på tidigare blunders av UBI: Assassins Creed
Hypat som tusan, men när det väl släpptes till konsol fick det ett ganska ljummet mottagande. Ett halvår senare släpptes PC versionen som sålde dåligt. Ubisoft skylle på piratkopiering. De verkar dock inte ha tänkt på konsumenterna, och varför de inte köpte spelet.

Assassins Creed visade sig som sagt inte vara särskilt bra på konsol, repetivt, lite innehåll mm. PC versionen var tydligen inte mycket bättre. Så varför skulle det sälja bra på PC när folk kände till hur dåligt det var på konsol, och när PC versionen dessutom hade skyhöga systemkrav?

Kan nog bli samma visa med EndWar. Om det visar sig vara dåligt och ha skyhöga systemkrav så kommer det inte precis boosta försäljningen av PC versionen.

Medlem

Om de slutar att göra halvkassa konsolkonverteringar som inte ens är värda lådan de säljs i så skulle jag köpa.

Medlem

Alla håller väll på med det? Piratkopiering <3<3


signatur

The King is Back

Medlem

helt rätt strategi, småkidsen måste lära sig någongång.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Inget nytt, detta gör dom ju med nästan alla spel nu för tiden!

Inaktiv

Tycker det luktar bullshit lång väg, inte för att jag är någon piratanhängare, men utgivarna har kört liknande resonemang tidigare och de låter alltid rätt krystade.

Någon som minns när UbiSoft skyllde Alone in the Dark-recensionerna på piratkopiering?

Jag gissar på att de inte hann med sin deadline eller något...

Medlem

men för helvete, här sitter en del och förklarar det som skitsnack, men faktum är att PC versionen kommer senare tack vare piratkopiering, vare sig detta handlande kommer ha någon effekt eller inte. Företag fungerar så här, fasst när folk sitter hemma i stugorna, laddar ner och verkar smarta.. Då får de ta såna här smällar

Redaktör

Skurmedel, det var Atari som bråkade om Alone in the Dark, inte Ubisoft. [n=25654 Mer om det här].


signatur
Medlem

Det roliga är att han antagligen inte har några siffror och därför ingen aning om hur mycket det egentligen piratkopieras. Känns som om att han bara sett att deras spel säljs mindre och mindre på PC och därför drar slutsatsen att det måste vara mycket piratkopiering.

Själv tror jag fortfarande att MMOs är anledningen till att många PC-spel inte säljer. Alla de som jag känner som spelar MMO har ofta inte tid till andra spel (MMO behöver mycket tid) och ännu mindre viljan att spela något annat.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Kanske dom skulle sluta släppa kassa konsollportningar och spel som knappt äns borde vara i beta stadiet när det gäller PC spel. Sen så kan man ju nämna att Spore (som fanns crackat före release och är singleplayer) låg väl 2a eller något sådant över försäljningen av spel till alla plattformar? Det borde väl om något visa att piratkopieringen inte tar död på PCn när det väl är BRA spel som släpps.

Till detta resonemang av Ubisoft säger jag bara: LOL Orka bry sig!
Hade inte tänkt köpa det ändå. Anledningen att det flyttas fram är snarare att de har svårt att göra en trovärdig konsolportning till PC. Om de fruktar pirater varför släppa till XBOX:en och PC över huvudtaget då.

Blää...:P


signatur
Inaktiv

Jag hoppas att ni alla förstår lösningen på det här problemet.

Piratkopieringen på PS3 och Xbox360 måste rampas upp rejält!

Medlem

Vilken dålig ursäkt. De har väl blivit försenade med PC-versionen och nu vill de skylla sin egen inkompetens på någon annan...

Pirater kommer koppa spelet oavsett om de släpper det senare. Folk som spelar det på PC istället för sin konsoll hade nog inte köpt det på konsoll ändå. Rätt rejäl skillnad i spelkänsla.
Vad hindrar folk från att vänta lite till och sedan ladda ner det gratis på PC isf? Löjligt.

Om det här hade varit sant så skulle det inte släppt spelet på PC alls. Lev som ni lär. Men ja visst ja, de kommer tjäna så mycket pengar på att släppa det på PC så det kan inte låta bli...
Hatar lögnare.

Medlem

Kan förstå resonemanget men det är ju idiotiskt att gå ut att säga "Jaha, du äger en PC. Då piratkopierar du allting så nu blir det inget alls till dig!"


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av bjosarn:

Kan förstå resonemanget men det är ju idiotiskt att gå ut att säga "Jaha, du äger en PC. Då piratkopierar du allting så nu blir det inget alls till dig!"

Exakt man känner sig ju inte smickrad som konsument iallafall.


signatur

&%x#!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av bjosarn:

Kan förstå resonemanget men det är ju idiotiskt att gå ut att säga "Jaha, du äger en PC. Då piratkopierar du allting så nu blir det inget alls till dig!"

Exakt man känner sig ju inte smickrad som konsument iallafall.

Japp, de drar alla över en kam.

Fokusera mer på konsumenterna och mindre på piraterna.

Medlem

Tycker de resonerar lite ogenomtänkt imho.
Om alla konsolägare köper spelet till sin konsol, varför ska de då köpa det till sin PC?
Alltså kommer de gå miste om pengarna till PC versionen för de som valde att köpa det till konsol istället.

Personligen kommer jag vänta en månad, för det här spelet vill jag hellre ha till datorn. Men samtidigt, får jag höra negativa saker om spelet från konsolanvändarna så låter jag nog bli att köpa det överhuvudtaget. (vilket är en risk från pruducentens sida det med, tänk om det bara är konsolversionen som suger, men vi PC spelare vågar inte köpa det då konsolspelarna spyr galla över produkten).

Jag önskar piratindustrin kunde tona ned sig lite, men de är så överkåta på att "vara först ut" med en produkt, så istället för att låta spelen komma ut på marknaden en vecka eller två och låta folk få chans att köpa det så låter de hellre sina små egon få gå först ^^
I-landsproblem som heter duga ^^

Inaktiv

Dom vill mao inte att folk skall köpa PC versionen, varför har dom ens gört en?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Att dom orkar skylla på pirater än, när pc spel säljer som aldrig förr, och om det inte vore för alla jävla skydd som gör mer skada än nytta för alla som köpt och ev.

Citat:

Wii, Playstation 3 och Xbox 360 ökade med 313, 296 respektive 157 procent, medan pc-spelförsäljningen minskade med 25 procent.

Sen vet jag iofs inte sifforna på digital försäljning.

Skriv svar