Robot
Dead Space

Årets mest skrämmande spel visades nyligen i London. Vår man på plats rapporerar om ett skräckmässigt misslyckande - men Dead Space imponerar på andra sätt.

#ea-redwood-shores, #system-shock, #bioshock, #half-life


Inaktiv
Tidiga intryck från Dead Space

Låter rätt skoj faktiskt, synd att det inte va läskigare dock

Inaktiv

Verkar grymt


signatur

a"C"RED -

Medlem

Låter riktigt nice, kommer lätt skaffa detta och RE5


signatur

P.L.U.R

Medlem

verkar najs men katastrof om det inte är skrämmande.

Medlem

EA games har fan lyckats iår. Mirrors Edge, Dead Space och Red Alert 3.

Medlem

Det är alltså Doom 3-skräck med fiender som hoppar fram bakom hörn? trodde spelutvecklarna hade kommit längre än så.

Medlem

Om det inte läskigare än Doom 3 så vet jag inte med horror-titeln:)
Verkar vara grymt annars! Noll-G är alltid välkommet:D

ptr
Medlem
Skrivet av hunden:

Det är alltså Doom 3-skräck med fiender som hoppar fram bakom hörn? trodde spelutvecklarna hade kommit längre än så.

duger för mig

Medlem
Skrivet av zauii89:

verkar najs men ingen katastrof om det inte är skrämmande.

Fixat.

Finns förövrigt inga spel som varit skrämmande hittills så jag har väl inga högre förhoppningar om att Dead Space skulle vara mer skrämmande än något annat. Så länge spelet har en skön atmosfär, bra story och roligt gameplay så kvittar det.

Inaktiv

Mycket bra skriven artikel.

innan ja läste denna så såg ja spelet som ännu ett skit spel som dem slängt ut på marknaden som inte finns någon attraktion till för fem öre.

Men nu efter ha läst igenom denna förhandstitt så blev ja riktigt sugen, spelet verkar välutvecklat och bra.

Jag älskar vapen uppgraderingar och kluriga spel som kräver skicklighet.

Så det blir nog att vänta på demo först.

Medlem

Solklart köp. Kan inte låta bli att älska storys som dessa.

KoP
Medlem
Skrivet av zauii89:

verkar najs men katastrof om det inte är skrämmande.

Hmm.. det där kan ju variera lite ifrån person till person. Finns säkert människor där ute som kommer finna Dead space väldigt skrämmande. Sen finns det ju folk som är något "avtrubbade" när det gäller sånt där. *visslar*

Bra skrivet.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Längtar! Det här spelet blandat många element som jag älskar! Lite skräck, lite smyga, lite pill med vapen/dräkt och lite action/gore!

Medlem

"Hans arbetsoverall ser ut som någonting en big daddy från Bioshock kryper in i när han vill vara lite fredagscasual."

Haha garva rätt gött åt den kommentaren, underbart skrivit hela förhandstitten!

En fråga bara, hur var kontrollerna? Kändes dom smidiga?

I övrigt verkar detta bli ett köp för min del


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Aggressiva_albert:

Låter rätt skoj faktiskt, synd att det inte va läskigare dock

mm.... behöver fler läskiga spel


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Star Wars i repris, nej tack.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tappade just allt intresse jag hade för detta spel hehe. Kanske blir ett köp när det finns för en tvåhundring i fyndlådan.


signatur
Medlem

Verkar mycket lovande, och ett självklart köp!
Jag är väldigt lättskrämd när jag spelar spel, så det är nog bra att det inte är läskigare! Tar så lång tid att spela igenom ett läskigt spel för jag måste stänga av och koppla av hela tiden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mycket intressant förhandstitt, rolig att läsa. Blev mer sugen på det här spelet nu, bara jag vågar spela igenom hela.

Inaktiv

Chuck Beaver HAHAHA.

Medlem

Rymdskepet? lol RÄTTSTAVNING!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

ptr
Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Star Wars i repris, nej tack.

haha va?

Medlem

Bra förhandstitt. Visste redan från första början att det här inte skulle vara skrämmande. Det är simpelt, även om många utvecklare inte har förstått det. Ju fler vapen man sätter i händerna på sin karaktär, desto mindre läskigt och mer shooter-igt, blir det.

För de som är lite mer intresserade av speldesign och skräckelement, hittade jag den här forumtråden imorse:

[http://www.gamemakergames.com/forum/index.php?topic=33125.0]

DÄR visste de vad de snackade om. Kunde inte göra annat än att sitta och nicka genom hela tråden.. förutom för snubben som hade spelat för mycket Doom III. xD

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Rymdskepet? lol RÄTTSTAVNING!

Åh nej, världen går under.

Jag misstänkte att det inte skulle vara så läskigt långt om länge. När det blir för mycket pangpang brukar det oftast bli mindre skrämmande.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Blir bara mer och mer besviken ju mer jag ser och läser om detta spel. Det hade ju potential att bli ett annorlunda och läskigt spel. Nu verkar det mer bli Resident Evil 4 i rymden.

Medlem

Inte många dagar kvar nu!


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Star Wars i repris, nej tack.

"ok"

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Blir bara mer och mer besviken ju mer jag ser och läser om detta spel. Det hade ju potential att bli ett annorlunda och läskigt spel. Nu verkar det mer bli Resident Evil 4 i rymden.

Och det e ju perfekt! älskade RE4

12
Skriv svar