Medlem

åh, nej nu vågar jag inte köpa...

Medlem

Har haft det här bokat ett tag, och jag tror på ideen Kan bli VÄLDIGT najs, älskar ideen som får hålla mig sällskap tills Alien: Colonial Marines kommer. Annars så får man väl spela klart det och utnyttja 10 dagars öpper köp på mitt lokala EB och skaffa något annat, men vi får vara optimistiska ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Har haft det här bokat ett tag, och jag tror på ideen Kan bli VÄLDIGT najs, älskar ideen som får hålla mig sällskap tills Alien: Colonial Marines kommer. Annars så får man väl spela klart det och utnyttja 10 dagars öpper köp på mitt lokala EB och skaffa något annat, men vi får vara optimistiska ^_^

nej! du måste ju boka från webhallen för att få en exklusiv dräkt med 5 extra inventory slots!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Tycker det låter ultimat om det inte är alltför blodisande. Gillar alltid idén skarpt med ordentlig survival horror. I verkligheten, dock, har jag svårigheter att spela igenom spel i min ensamhet om det är för mycket hög puls i spelet.

Väger om det blir detta eller Fallout 3 som final på oktober. I november blir det garanterat GoW2 i alla fall!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Dead Space, Fallout 3 och Gears of War 2, kommer bli intensivt spelande här i höstmörkret! EA och skräck låter ju lite konstigt ihop, men tror det kommer bli ett strålande spel.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av WildThing:

Har haft det här bokat ett tag, och jag tror på ideen Kan bli VÄLDIGT najs, älskar ideen som får hålla mig sällskap tills Alien: Colonial Marines kommer. Annars så får man väl spela klart det och utnyttja 10 dagars öpper köp på mitt lokala EB och skaffa något annat, men vi får vara optimistiska ^_^

nej! du måste ju boka från webhallen för att få en exklusiv dräkt med 5 extra inventory slots!

Pfft, så jäkla noga var det inte, jag behöver inte mer slots! Inte manligt nog! ;>


signatur

Videomupp

Medlem

Det har till sist hänt. FZ har drabbats av samma "humoristiska blidtextersjuka" som PC gamer.

"Isaac hade en känsla att han inte var helt ensam på rymdskeppet."

Klockrent.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

jag tillhör nog dem som kommer tycka det är läskigt som fan, så vette tusan om jag skall köpa eller ej.. för jag vet faktiskt inte om jag kommer palla att spela igenom det

men som någon skrev, finns ju en del, om inte många, som är såpass, jag vet inte vad, avtrubbade kanske? att de inte blir skrämda utav något alls i spel nu för tiden...

jag tror spelet kommer sälja bra, själv skall jag skaffa "prequel-filmen" som intresserar mig mer, då den berättar den story jag HELST hade velat spela igenom... alltså då saker och ting börjar gå åt fanders tills dess att det HAR gått åt fan.... varför kunde vi inte få spela den biten? varför alltid spela biten först efter saker gått åt pipan?

Medlem

vågar nog inte köpa detta... för hemskt för mig.

Medlem
Skrivet av marcusn:

vågar nog inte köpa detta... för hemskt för mig.

Du har redan sagt det! ^^,

RE i rymden var kanske en bra liknelse, men det behövs ju nåt nytt i den serien så... ^__-


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

"..eftersom mutanterna har en förkärlek för att veva frenetisk med armarna"

Haha underbart skrivet! Tack för en mycket underhållande artikel.

Dessvärre är nog spelet inget för mig, är alldeles för mätt på korridorkrypande vid det här laget. Känns tyvärr inte som det hänt mycket sedan man plöjde igenom Quake II.

Skrivet av Krigshot:

Chuck Beaver HAHAHA.

You think that's bad? His sister's name is Sandy! = )

Anyone?

Medlem

Hade inte så värst höga tankar om det här spelet men efter jag läst de här kanske man ska ge de en chans =)..


signatur

I have spoken..

Medlem

bra förhandstitt, kul läsning tänkte först inte köpa det men nu kommer man på lite andra tankar för det låter rätt skoj

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Krigshot:

Chuck Beaver HAHAHA.

You think that's bad? His sister's name is Sandy! = )

Anyone?

Roffel.

Längtar f.ö. till detta spel. Diggar atmosfären och designen.

Medlem

bra förhandstitt! blev definitivt intresserad av spelet nu, trots saknaden av skräck så är det ju alltid ballt med 0-g strider

Inaktiv

Det här spelet är så övereklamerat. Ger det hela 15 poäng av 100 möjliga och nu var på ett gott humör.


signatur

}{arry }{eck

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av zauii89:

verkar najs men ingen katastrof om det inte är skrämmande.

Fixat.

Finns förövrigt spel som varit skrämmande hittills så jag har väl inga högre förhoppningar om att Dead Space skulle vara mer skrämmande än något annat. Så länge spelet har en skön atmosfär, bra story och roligt gameplay så kvittar det.

Fixat

Spelat Shalebridge Cradle i Thief 3? Okej. visserligen bara en bana men ändå...AVP och Fear hade sina stunder också. I övrigt håller jag med dig.

Medlem
Skrivet av IceBallz:

Det här spelet är så övereklamerat. Ger det hela 15 poäng av 100 möjliga och nu var på ett gott humör.

Basserat på?

Jag tror det kommer bli riktigt bra! Rymd + skräck = win!


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Mycket bra och intressant förhandstitt, blir nog ett köp ändå.

Kom och tänkta på launch trailerns musik. Någon som vet vilken låt det är?

Medlem
Skrivet av Oliz:

Mycket bra och intressant förhandstitt, blir nog ett köp ändå.

Recensionen finns här på fz:
http://www.fz.se/artiklar/20081029/dead-space/
Mycket bra spel, enligt mig.
Musiken i trailern är Sigur Rós.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar