Vart kan man slippa det svenska klimatet?

Inaktiv
Vart kan man slippa det svenska klimatet?

Alltid lika spännande varje gång det blir höst/vår då jag tänker, kan det verkligen bli sommar igen med tanke på hur kallt o jävlit det har varit.
Tänker samma sak just nu, kan det verkligen blir höst och vinter med -grader.
Svaret är ganske uppenbart iallafall.

Vad jag menar är, kolla ut genom fönstret och försök att inte drabbas av ångest..
Att det är sånt riktigt pissväder i sverige är fruktansvärt. Mycket som är väderberoende i det här landet. Kan bara som ett dåligt ex. inte åka hoj till jobbet snart som jag tidigare gjort i år p.g.a regn och bara allmänt pissväder. även snö snart.
Man sitter inne vid datorn hela dagarna för det är så rått att gå ut. Och då är det väl något som är fel.

Så om man av händelse vill slippa den här åkomman varje år, även fast man inte tror det, - inte kan det blir vinter igen när det har varit en bastu på rummet och oerhört varmt utomhus och kvavt i luften, men ack så blir det ju det.
Vilket land ska man bo i då som är lika civiliserat som Sve?
Tyskland är väl lika tråkit det, fransmänn är hemska, spanien är väl bara balobas land med locos. även jobbigt med nya språk.

Är nånstans i staterna det enda alternativet för att kanske ta ett typ 1år och åka iväg att plugga/jobba?
Så man kan gå utanför dörren utan att tänka fyfan och uch varje gång.
Behöver inte vara tropisk klimat, bara så man kan excistera normalt.

Medlem

bit ihop karl


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av ranz00:

Alltid lika spännande varje gång det blir höst/vår då jag tänker, kan det verkligen bli sommar igen med tanke på hur kallt o jävlit det har varit.
Tänker samma sak just nu, kan det verkligen blir höst och vinter med -grader.
Svaret är ganske uppenbart iallafall.

Vad jag menar är, kolla ut genom fönstret och försök att inte drabbas av ångest..
Att det är sånt riktigt pissväder i sverige är fruktansvärt. Mycket som är väderberoende i det här landet. Kan bara som ett dåligt ex. inte åka hoj till jobbet snart som jag tidigare gjort i år p.g.a regn och bara allmänt pissväder. även snö snart.
Man sitter inne vid datorn hela dagarna för det är så rått att gå ut. Och då är det väl något som är fel.

Så om man av händelse vill slippa den här åkomman varje år, även fast man inte tror det, - inte kan det blir vinter igen när det har varit en bastu på rummet och oerhört varmt utomhus och kvavt i luften, men ack så blir det ju det.
Vilket land ska man bo i då som är lika civiliserat som Sve?
Tyskland är väl lika tråkit det, fransmänn är hemska, spanien är väl bara balobas land med locos. även jobbigt med nya språk.

Är nånstans staterna det enda alternativet för att kanske ta ett typ 1år och åka iväg att plugga/jobba?
Så man kan gå utanför dörren utan att tänka fyfan och uch varje gång.
Behöver inte vara tropisk klimat, bara så man kan excistera normalt.

Haha, jag håller inte alls med. Jag blir deprimerad när jag ser sol. Det har varit så mycket överskott på sol denna sommar att det räcker för 10 år framöver.
Tjeckien rekommenderar jag starkt. Det beror väl iofs på att jag har mina egna rötter där, men det är ett väldigt fint land. Billigt, bästa ölet, och ett genuint, trevligt folk. Tjeckiska är inte heller svårt att lära sig, där har tex ord oftast en enda betydelse, och många ord påminner i viss grad om svenskan, även om det i grunden är ett slaviskt språk.

Medlem

Vafasen, vintern är den bästa årstiden, sommaren är ju bara pest o pina med all sol som blänker på skärmen


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Skulle de varma delarna av USA vara ett alternativ till ditt "balobas land" Spanien?? Då tar jag hellre Spanien 101 gånger av 100..

Medlem

jag säger såhär, vintern i Sverige är en paradis jämfört med vintern i södra Europa, med tanke på högre fuktighet så känns
-10 grader mycket kallare i söder än här i Sverige.

Fast vintern är längre i Sverige så det suger

Medlem

lite off topic men...

Skrivet av ranz00:

Man sitter inne vid datorn hela dagarna för det är så rått att gå ut. Och då är det väl något som är fel.

?????????

Vet tyvärr inget land du kan flytta till... så dåligt kan det väl inte vara... börja åka snowboard/slalom eller nått så kommer du nog längta till vintern lika mycket som mig. *undrar varför han flyttade ifrån norrland*
Iaf... se det positiva med vintern. Du får köpa en spark och ta till jobbet istället för cyklen om det nu finns nog mycket snö där du bor : >


signatur

osv.

Medlem

Mår mycket bättre på hösten o vintern, sommarn är överskattad.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Mår mycket bättre på hösten o vintern, sommarn är överskattad.

Agree, vinter ska det vara!


signatur

Videomupp

Medlem

vintern är underbar med all snö, finns nog inget mysigare än att vakna upp, kolla genom fönstret och se snö i mängder
Och snowboard kan man åka på vintern, helt underbart
Sommaren ogillar jag för då måste jag åka till min sommarstuga, som är verkligen tråkig då det inte finns nåt att göra


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

bara jag slipper blasket så är jag nöjd. bästa tiden är i februari när det är både kallt och ljust


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

ja ser de snöar ja ser de snöar nu tar vi självmord hurraa

EDIT: nu kommer vintern nu kommer vintern då tar vi repet fanfar


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag tycker om när tempen är runt 15 grader, ogillar värme och hatar snö och annat som ligger kvar på backen. Regna får det gärna göra, då rensas luften från pollen och annan skit som flyger runt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

vintern i skåne w00t

Inaktiv

jobba som larare i Thailand.. funkar, men arligt talat saknar lite kyla och sno. Kottbullar till jul, en brasa och titta pa film.


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag säger såhär, vintern i Sverige är en paradis jämfört med vintern i södra Europa, med tanke på högre fuktighet så känns
-10 grader mycket kallare i söder än här i Sverige.

Japp, fast tacka vet jag typ österrike. Var där i vintras. minus 20-30 grader hela tiden, men man behövde ju inte en jacka då (förutom då man åkte). fett slappt


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

'var' och 'vart' är det nya 'de' och 'dem'. :F

annars har ju sibirien ganska stabilt klimat.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Hösten & vintern suger, men det är mest mörkret som gör mej ledsen, kylan är väl skitsamma. Vakna när det är mörkt, lämna jobbet när det är mörkt. Och på dagen blir det inte ens riktigt ljust. I o m att man inte åker ståpulka eller bryr sej om vintersport överhuvudtaget så har vintern inget att erbjuda.

Södra halvklotet vore nog gött, dom har sommar på vår vinter. Skitsamma ifall tomten har solbryllor och julgranen är en palm


signatur

yolo

Medlem

älskar vinter o höst, då whinar inte mina föräldrar att ja spelar lika mycket ^^

Medlem

hahaha


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

"Var kan man slippa det svenska klimatet?"
- Utanför landets gränser?

Hösten har annars sina fördelar. Soppa och te t.ex går att njuta av igen.

Medlem

Barcelona. Levnadsstandard som i sverige, sjukt kul stad, varmt, relativt billigt boende och man klarar sig bra med engelska/svenska.

Eller så Thailand, bangkok alternativt phuket. Går att leva som en jäkla kung på småpengar i princip.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

'var' och 'vart' är det nya 'de' och 'dem'. :F

är inte var och vart mer regionalt?
i norrland säger man t ex vars medan man i göteborg säger vart (oftast)

australien är guld
sommaren (som är när vi har vinter) ska dock vara ganska saftig dock.. kanske är lite för mycket av det goda, så att säga


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

vart anger riktning. ex: vart ska du gå?
var efterfrågar plats. ex: var ligger göteborg?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

^-- ah, äntligen någon som håller med mig . verkar som att nästan alla sväljer fredrik lindströms tes om att ovanstående bara är mellansvenskt översitteri.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Hösten/Vintern pwnar. Då regnar det eller snöar HELA tiden och då har man en bortförklaring till att sitta inne heeela dagen


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Hösten & vintern suger, men det är mest mörkret som gör mej ledsen, kylan är väl skitsamma. Vakna när det är mörkt, lämna jobbet när det är mörkt. Och på dagen blir det inte ens riktigt ljust.
:

Håller med här.

Skrivet av Satan:

älskar vinter o höst, då whinar inte mina föräldrar att ja spelar lika mycket ^^

Även här

I övrigt älskar jag skiftande väder, det är mellansekvenserna som är värdelösa. När det skiftar från sommar till höst så har inte löven ändrat färg något särkilt än men mökret tränger på och gör det hela trist. När sen hösten är i full gång så är det visserligen mörkare men även mycket mer färgglatt runtomkring.

Från höst till vinter är det mest brunt och svart samt kylan tränger på, tills snön kommer i tillräckligt stora mängder för att förgylla det hela.

När det skiftar från vinter till vår är allt verkligen dassigt, förutom ljuset som börjar skifta till ljusare tider men inte mycket. Snön som är så fin är borta men även alla löv som sätter färg på omgivningen. Allt är till synen dött och trist.

Från vår till sommar är nog den bästa tiden, ljuset kommer och tar med sig t-shirt värme samt får allt att blomma och bli grönt.
Sommaren i sig är väldigt skön om man inte har totalbrist på ventilation. Det enda negativa är nog ovanstående quote, trots badandet även om inte så jädra ofta som de skulle vilja

Från sommar till höst är inte heller så farligt mest ljuset på morgonen som inte kommer förens jag sitter inne på skolan. Personligen är det en helvetisk tid då jag är kvalsterallergiker, och de små asen trivs bäst i mild värme och hög fuktighet.

De var lite från mig.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

vart anger riktning. ex: vart ska du gå?
var efterfrågar plats. ex: var ligger göteborg?

jag trodde folk blandade ihop vart med varit...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av nolimitsoya.:

vart anger riktning. ex: vart ska du gå?
var efterfrågar plats. ex: var ligger göteborg?

jag trodde folk blandade ihop vart med varit...

jo, det också. men det är ju snarare slang/uttal än en "äkta" felsägning


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Så man kan inte säga: Var ska du gå? För så har jag och alla i min omgivning sagt så långt tillbaks jag kan minnas.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

12
Skriv svar