Tim Cain pratar Fallout 3

Medlem

Att känna sig ensam i ett MMO är ju inga problem... det är ju bara att köra instanser...

Skrivet av MaXMC:

Att känna sig ensam i ett MMO är ju inga problem... det är ju bara att köra instanser...

Jo men själva poängen med utsatthet i en postapokalyptisk värld försvinner ju om det springer runt en massa bebisar och grindar hela tiden. Ehm "I sense fail"!


signatur
Inaktiv

TIm Cain har ju rätt.
Det kommer ju bli svårt att göra ett mmo ( och få in massor av spelare) samtidigt ha kvar känslan av att man tillhör de få kvarlevande i världen.

Medlem

Tror utvecklarna av MMO:t totalt skiter i känslan och utgår från vilken kassako spelet kan bli

Inaktiv

haha, de lyckades juh göra oblivion folktomt....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Tror Bethesda gör fler uppföljare och tjänar kosing medans, Interplay igen floppar fett med ett fallout mmo. och konkar återigen.

Skrivet av voicu:

Tror Bethesda gör fler uppföljare och tjänar kosing medans, Interplay igen floppar fett med ett fallout mmo. och konkar återigen.

Det blir snarare tvärtom Bethesda kommer att få mycket skit för sina framtida spel. Sen kommer nya Interplay och ger oss en riktigt bra Fallout framtid.


signatur

Ett onlinespel kan, och bör, inte en kopia av singelspelet. Ett spel där alla, tusentals, ska vara "en av de sista människorna" faller på sin egen orimilighet naturligtvis.
Fallout skulle dock däremot enligt mig fungera bra kompetetivt, små samhällen som tävlar mot varandra om knappa resurser (PVP/RVR).
Eller kanske ett stort där alla samarbetar och försöker förbättra livsvillkoren (PVE).

MMO:et har ju iaf Jason Andersson ombord. Tror inte det kommer bli särskilt lyckat som spel men ska bli intressant att se vad han kan göra.

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Tror utvecklarna av MMO:t totalt skiter i känslan och utgår från vilken kassako spelet kan bli

Precis, här har vi dagens sanning.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Tror utvecklarna av MMO:t totalt skiter i känslan och utgår från vilken kassako spelet kan bli

skiter dom i känslan så lär dom inte få många spelare, finns hur mycket misslyckade MMORPG's som helst, tillslut borde det väl gå upp ett ljus för dom vad dom inte gör rätt


signatur
Inaktiv
Skrivet av Snowman01:

Tror utvecklarna av MMO:t totalt skiter i känslan och utgår från vilken kassako spelet kan bli

Ett MMO handlar ju inte först o främst om att "sälja bra"... utan att hålla kvar spelarna.
Försälningen av spelet är ju bara en engångsinkomst. Prenumerationen för att få spela spelet däremot är den stora inkomsten.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av voicu:

Tror Bethesda gör fler uppföljare och tjänar kosing medans, Interplay igen floppar fett med ett fallout mmo. och konkar återigen.

Det blir snarare tvärtom Bethesda kommer att få mycket skit för sina framtida spel. Sen kommer nya Interplay och ger oss en riktigt bra Fallout framtid.

Då är vi överens om att vi inte är överens då

Medlem

alltså... vinkeln i MMO-spelet kan ju komma bli som så att det utspelar sig lite längre fram när flertalet "valv" eller bunkrar har tagit sig till ytan och börjat befolka jorden igen. och där börjar man spela...

jag är nyfiken på ett "Fallout-MMO" just för att jag älskar världen som de skapat och miljön...

jag välkomnar det varmt med ett öppet sinne...

AMEN!

Oblivion with guns... bara DET räcker som anledning till köp!

Skrivet av Scream112:

alltså... vinkeln i MMO-spelet kan ju komma bli som så att det utspelar sig lite längre fram när flertalet "valv" eller bunkrar har tagit sig till ytan och börjat befolka jorden igen. och där börjar man spela...

jag är nyfiken på ett "Fallout-MMO" just för att jag älskar världen som de skapat och miljön...

jag välkomnar det varmt med ett öppet sinne...

Kunde inte sagt det bättre själv.

1
Skriv svar