Inaktiv
Medlem

Meh!

Enkelt. Förklara att brandväggen strular och att ditt MSN därför inte fungerar. Eller har du någon annan familjemedlem på MSN eller?

Medlem

ehmm... maila tillbaka (om TIDIGAST fyra dagar) att du sällan är online...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

säg att du sitter och polerar biskopen, och helt enkelt inte vill råka cam:a henne av misstag?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Ungefär som man själv känner varje gång "darinlover_girl_89@hotmail.com" (notera att denna e-mail är påhittad men kan utan tvekan finnas till) skriver till en och man har inte jäkla susning om vem det är eller varför denna person ens skriver till en, bara att man haft personen på msn en gång i tiden men sedan tagit bort denna av förstårliga skäl. Ja. jag är nog för snäll för att blocka folk men tror det är på tiden att man börjar göra det.

Skit i att svara. Skulle du träffa henne IRL så säg bara att hennes mail säkert hamnat bland all skräppost pga filtret eller liknande och skyll på att du så sällan är online så du inte sett det.

Medlem
Skrivet av anon_389:

Ack o ve. För någon månad sen var jag dum nog att ge min msn-adress till min systerdotter som är runt 10-12 år om jag minns rätt. Enda sen dess har jag blockat henne för jag har ingen lust att sitta och snacka om dockor eller darin eller liknande.
Och just nu fick jag ett mail från henne där hon skriver "Hej Musenkishi! Är du online ofta? För det är jag och jag ser aldrig dig!!" (notera antalet utropstecken.)
*GASP* tänkte jag. vad ska jag svara? "hej du. jo, jag blockade dig för jag vill inte chatta med dig alls." Svarar jag på det viset så kan jag kyssa hejdå till mina syskon på mors sida av familjen.

Jag förstår att ni kan tänka att mitt beteende är barnsligt men vafan... jag super och jag har så jävla skoj under helgerna. jag vill inte vara den som välkomnar henne till den världen (och jag har ingen lust att byta till ett "halleluja nickname").
Vad jag ser möjligt är att jag svarar att någon av mina kompisar haft kul med mitt msn när jag inte kollat och blockat en del på min lista.. men det skulle betyda att jag får lov att välkomna henne till mitt msn.
What to do?!:crazy:

haha låter som du behöver lära dig att hantera människor som är yngre än dig själv

Medlem

What they dont know, dosent hurt them.
Du har inte varit online på msn så mycket på länge.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Svara så kort och opersonligt du kan så kanske hon tröttnar.

Hon: "Hej, vad gör du?"
Du: "Hej, inget"
Hon: "Läget?"
Du: "Bra"
Hon: "Vad tycket du om (någon sak)?"
Du: "Vet inte"


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Annars, kan du säga att din mail blivit haxxad och övertagen av onda aliens som dödar alla som inte tar bort dig från sin lista. Alltså tar hon bort dig. Problemet löst.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

eh, "chatta" lite med henne?! när nyhetens behag släppt kommer allt bli betydligt lugnare. annar tycker jag att soyas tips om biskopen borde utnämnas till veckans inlägg


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Svara så kort och opersonligt du kan så kanske hon tröttnar.

Hon: "Hej, vad gör du?"
Du: "Hej, inget"
Hon: "Läget?"
Du: "Bra"
Hon: "Vad tycket du om (någon sak)?"
Du: "Vet inte"

Det där använder jag i Wow, finns en hel del ungar där med

Funkar skitbra!

Medlem

Fy f-n va skönt att man inte ens har MSN!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Det är bara att vara online men inte svara så lär hon sig till slut att det inte är någon idé...

Du spelade,hade inte tid, var inte där osv, osv, osv...

MSN är döden dock... jag hatar dessa program, värst är IRC.... *plonk*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Du ska självklart svara "VA!? Jag är ju online ofta, vad konstigt? måste vara nåt fel?"

Skrivet av anon_389:

Ack o ve. För någon månad sen var jag dum nog att ge min msn-adress till min systerdotter som är runt 10-12 år om jag minns rätt.

Lite skumt att du inte vet hur gammal din systerdotter är dock, du är ju hennes morbror


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Tja, jag vet ju inte till 100% hur gammal min syster är


signatur

Videomupp

Inaktiv

DwG*Vidis tips funkar nog bäst. Den funkar för mig i de flesta lägen iaf...

Inaktiv

Säg att du inte är online ofta?


signatur

FZ rehab

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Svara så kort och opersonligt du kan så kanske hon tröttnar.

Hon: "Hej, vad gör du?"
Du: "Hej, inget"
Hon: "Läget?"
Du: "Bra"
Hon: "Vad tycket du om (någon sak)?"
Du: "Vet inte"

En perfekt konversation dödare, svara så kort sådär, funkar varje gång


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Och ta väldigt lång tid på dig att svara, flera minuter tex, då brukar folk tröttna också.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Låter som dagens I-landsproblem detta...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av anon_389:
Skrivet av conthox:

Låter som dagens I-landsproblem detta...

(bild)

Haha. Fasen vad elakt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Naraccas:

Svara så kort och opersonligt du kan så kanske hon tröttnar.

Hon: "Hej, vad gör du?"
Du: "Hej, inget"
Hon: "Läget?"
Du: "Bra"
Hon: "Vad tycket du om (någon sak)?"
Du: "Vet inte"

En perfekt konversation dödare, svara så kort sådär, funkar varje gång

Knappast!

Tjejer/kvinnor i ALLA åldrar uppfattar såna korta svar som att något är fel och dom ger tamefan inte upp förrän du sitter i Dr. Phil's soffa och tokgråter som en hormonstinn fjortistjej på fyllan.

Att svara ärligt (säga att det inte är nåt) när dom frågar vad som är fel funkar inte det heller.

Bäst vore att helt enkelt byta identitet och flytta till sibirien.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Krusty har svaret.

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Naraccas:

Svara så kort och opersonligt du kan så kanske hon tröttnar.

Hon: "Hej, vad gör du?"
Du: "Hej, inget"
Hon: "Läget?"
Du: "Bra"
Hon: "Vad tycket du om (någon sak)?"
Du: "Vet inte"

En perfekt konversation dödare, svara så kort sådär, funkar varje gång

Knappast!

Tjejer/kvinnor i ALLA åldrar uppfattar såna korta svar som att något är fel och dom ger tamefan inte upp förrän du sitter i Dr. Phil's soffa och tokgråter som en hormonstinn fjortistjej på fyllan.

Att svara ärligt (säga att det inte är nåt) när dom frågar vad som är fel funkar inte det heller.

Bäst vore att helt enkelt byta identitet och flytta till sibirien.

Ligger något i det faktiskt. Av egen erfarenhet så att genom att verka vara "svår" och reserverad så har jag aldrig haft fler chicks på halsen än tidigare. Vet inte vad det beror på men av någon anledning finner majoriteten av dom en som intressant, lite "mystisk" eller liknande och vill hemskt gärna lära känna en bättre.

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Naraccas:

Svara så kort och opersonligt du kan så kanske hon tröttnar.

Hon: "Hej, vad gör du?"
Du: "Hej, inget"
Hon: "Läget?"
Du: "Bra"
Hon: "Vad tycket du om (någon sak)?"
Du: "Vet inte"

En perfekt konversation dödare, svara så kort sådär, funkar varje gång

Knappast!

Tjejer/kvinnor i ALLA åldrar uppfattar såna korta svar som att något är fel och dom ger tamefan inte upp förrän du sitter i Dr. Phil's soffa och tokgråter som en hormonstinn fjortistjej på fyllan.

Att svara ärligt (säga att det inte är nåt) när dom frågar vad som är fel funkar inte det heller.

Bäst vore att helt enkelt byta identitet och flytta till sibirien.

Hmm har bara testat det på störiga människor (killar). Testa ge det lite tid, ignorera gärna henne ibland när hon börjar skicka till dig.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Goddamn, är jag den enda som tycker att det är fel att ignorera din systerdotter sådär? Tycker dessutom att det är ännu hemskare när du ljuger för ungen, tycker själv att min brorsdotter kan vara enormt irriterande till och från, men jag ser det som ett privilegium att få vara med och göra henne till en bra människa bit för bit. God damn.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

håller med sno0zer


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Skönt att det löste sig iaf :), är själv morbror till 2, och dem kan vara riktigt irriterande ibland dem också.

Youtube-proffs
Skrivet av astie:

Ligger något i det faktiskt. Av egen erfarenhet så att genom att verka vara "svår" och reserverad så har jag aldrig haft fler chicks på halsen än tidigare. Vet inte vad det beror på men av någon anledning finner majoriteten av dom en som intressant, lite "mystisk" eller liknande och vill hemskt gärna lära känna en bättre.

Detta är ett välkänt fenomen och dras sig långt tillbaka till urminnes tider. När kvinnor sökte män, så sökte dom efter den starkaste och tuffaste, och genom att vara reserverad och mystisk så får man en uppfattning av dig att du inte behöver en kvinna utan du kan välja och vraka, tex om du dock pratar med tjejen mycket så kommer hon inse att du vill ha henne tex, men om du skiter i henne så försöker hon att få dig.

Kallas även Kattteorin. Om du har ett snöre (dig själv) och leker med en katt (tjejen) så kommer katten att försöka ta snöret hela tiden och leka med det. Men när du släpper snöret och ger det till katten så tröttnar hon och går därifrån.

Dessa är instinkter som har funnits i urminnes tider, alltså den starkaste får mest kvinnor, och så var det förr i tiden med. Det har levt kvar i vårt undermedvetna.

När en kvinna vill fortplanta sig så vill hon ha en stark karl som kan ta hand om hennes barn. Det är en av anledningarna med.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jahaja, förklarade ju saken då 8)

12
Skriv svar