Age of Conan till konsol dröjer

Robot
Medlem
Age of Conan till konsol dröjer

Hehe undrar varför? är det för stort att installera kanske?

Medlem

Lika bra det, annars går dom väl Konkurs.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Borde man inte gjort åt andra hållet, först X360 och SEN PC? Hur många spelare finns kvar i AoC?

Medlem

Måste vara svårt att lira med kontroll ^^

Medlem

Jadu AoC floppade ju tyvärr bara för alla jädra buggar, har inte testat det men väl många polare har varnat mig och ingen av dom spelar längre, dom har gått över till wow igen och några spelar Warhammer nu istället.

Jag håller mig till klassikern Battleground istället

Inaktiv

det kostar juh att slänga ut patchar till xboxen...
inte undra på att de vill ha ett fungerande spel.


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Ett toppen spel som bara blir bättre och bättre. Bra att dom skippar konsolen tillsvidare.:up:


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ett toppen spel som bara blir bättre och bättre. Bra att dom skippar konsolen tillsvidare.:up:

Det är du nog ensam om att tycka i'm afraid.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av SorbP:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ett toppen spel som bara blir bättre och bättre. Bra att dom skippar konsolen tillsvidare.:up:

Det är du nog ensam om att tycka i'm afraid.

Det är ganska många som tycker AoC är ett bra spel. Men det blev väl inte riktigt vad folk hade förväntat sig.

Medlem

Jupp jag har inget imot AoC... mysigt att spela någon / ett par kvällar i veckan, dock inte som WoW som man kunde lira nästan i dygn i sträck... Conan är ett mysigt spel man kan lira lite då och då... en bra "fallback" imellan alla singelplayer spel

Bra detta med att dom väntar med 360 releasen. Dom har kommit väldigt långt med features och buggfixar, men dom är inte riktigt hemma ännu. Så det är väl lika bra att vänta lite. Hoppas fler spelare kommer tillbaka till Conan... det är faktiskt ett bra spel! (nu när det är kraftigt städat)

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av SorbP:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ett toppen spel som bara blir bättre och bättre. Bra att dom skippar konsolen tillsvidare.:up:

Det är du nog ensam om att tycka i'm afraid.

Det är ganska många som tycker AoC är ett bra spel. Men det blev väl inte riktigt vad folk hade förväntat sig.

AOC är jäkla skoj och smeker sönder alla de andra mmon enligt mig iaf....enda mmo jag tycker är värt att betala för.

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ett toppen spel som bara blir bättre och bättre. Bra att dom skippar konsolen tillsvidare.:up:

Det är du nog ensam om att tycka i'm afraid.

Nej det är han inte.

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Borde man inte gjort åt andra hållet, först X360 och SEN PC? Hur många spelare finns kvar i AoC?

Varför det? PC versionen var ju redan släppt och det är PC som är den huvudsakliga mmorpg platformen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Undrar hur de tänkt lösa det här med det ständiga patchandet.
Blir väl lite surt för konsolägare som inte har stor hårddisk när patcherna är uppe i några gigs storlek ^^
(Fast, kanske därför det dröjer också, de vill patcha klart hela onlinespelet innan de sätter ner det på en skiva och säljer till konsolägare)

Medlem

AOC är ju årets största flopp alla kategorier. Mycket av det som utlovades t.o.m. bak på förpackningen (DX10) fanns inte med i spelet och det som fanns där var buggigt på gränsen till ospelbart. Folk har lämnat spelet i drivor vilket har resulterat i folktomma servrar (Funcom har redan utannonserat server merges 5 mån efter release). Lead designern har fått sparken och Funcoms aktie har gått från 60 kr strax innan release till 4 kr idag. Det är nog större chans att FC går i konkurs än att detta spel kommer till Xbox som tur är.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Sälj Age of Conan till Blizzard och övertala dem att bibehålla stämpeln 18+ så ska ni se på fan

Jag är fortfarande grymt besviken på Funcom över hur de kunde misshandla ett så förbannat fräckt spel så illa efter release. De skulle ha slagit av på sin sanslösa reklamkampanj och satsat allt på utveckling av spelet istället.

Men jag tror knappast någon kan vara mer besviken och ångerfull än Funcom själva.

Medlem
Skrivet av Sito:

AOC är ju årets största flopp alla kategorier. Mycket av det som utlovades t.o.m. bak på förpackningen (DX10) fanns inte med i spelet och det som fanns där var buggigt på gränsen till ospelbart. Folk har lämnat spelet i drivor vilket har resulterat i folktomma servrar (Funcom har redan utannonserat server merges 5 mån efter release). Lead designern har fått sparken och Funcoms aktie har gått från 60 kr strax innan release till 4 kr idag. Det är nog större chans att FC går i konkurs än att detta spel kommer till Xbox som tur är.

Buggigt på gränsen till ospelbart? Spelade det under tidig beta, sen beta och retail å kan säga att sen den sista betan och under release stötte jag itne på några större buggar som gjorde spelet ospelbart. Då hade jag mer problem under WoW´s launch. Fasen va du gnäller eller så gillar du att överreagera, eller så har du en dator som suger pung å du är arg på AoC

Spelar det itne själv längre då jag fick problem att lvla efter 57, tröttnade lite då. Kanske tar upp det sen igen.

Medlem

lika bra det dröjer så dt blir en så bugg fri version som möjligt, finns nog fortfarande för mycket buggar.
men ganska coolt med MMo till konsol, finns inget annat va?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av yume:
Skrivet av Sito:

AOC är ju årets största flopp alla kategorier. Mycket av det som utlovades t.o.m. bak på förpackningen (DX10) fanns inte med i spelet och det som fanns där var buggigt på gränsen till ospelbart. Folk har lämnat spelet i drivor vilket har resulterat i folktomma servrar (Funcom har redan utannonserat server merges 5 mån efter release). Lead designern har fått sparken och Funcoms aktie har gått från 60 kr strax innan release till 4 kr idag. Det är nog större chans att FC går i konkurs än att detta spel kommer till Xbox som tur är.

Buggigt på gränsen till ospelbart? Spelade det under tidig beta, sen beta och retail å kan säga att sen den sista betan och under release stötte jag itne på några större buggar som gjorde spelet ospelbart. Då hade jag mer problem under WoW´s launch. Fasen va du gnäller eller så gillar du att överreagera, eller så har du en dator som suger pung å du är arg på AoC

Spelar det itne själv längre då jag fick problem att lvla efter 57, tröttnade lite då. Kanske tar upp det sen igen.

Allt är ju relativt men ett av det största försäljningsargumentet var Siege battles och det var helt ospelbart nån månad efter release (har inte spelat sen i sommras så jag vet inte hur det funkar nu). Jag är inte arg på FC, bara besviken, som någon annan sa före mig spelet hade spelet grym potential men FC kastade bort chansen och spelet går nog en sakta med säker död till mötes.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

jo, phantasy star online..nå fjant spel ..men det är ett mmo

Medlem

Final fantasy online finns väl både till PS2 samt xbox 360 tror jag såväl som till pc fast man spelar på olika servrar.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av Sito:

Allt är ju relativt men ett av det största försäljningsargumentet var Siege battles och det var helt ospelbart nån månad efter release (har inte spelat sen i sommras så jag vet inte hur det funkar nu). Jag är inte arg på FC, bara besviken, som någon annan sa före mig spelet hade spelet grym potential men FC kastade bort chansen och spelet går nog en sakta med säker död till mötes.

Håller med, det var många som köpte spelet med höga förväntningar och FC blåste alla sina chanser genom att ha ett spel som var långt ifrån klart vid release.

Trots att de redan fördröjt spelet så skulle de förmodligen ha mångdubbelt fler kunder kvar om de släppt det långt senare och förhoppningsvis mer färdigt.

Tråkigt, jag tycker Conan-världen förtjänar bättre.

Inaktiv

Förstår att många blev besvikna på AoC. Om man kommer från WoW så är detta mer ett FPS.

WoW är inte lika mycket skillbased som AoC och jag kan säga att AoC har inte haft så mycket buggar men kräver ganska mycket av burken.

Spelar och det blir bara bättre och bättre men tycker också att det är bra att man väntar med 360 men av egoistiska skäl.

Minigames rockar och siges är helt ok.

Problemet är värllden man lirar i, alla dödar alla (vet att det är PVP) men spelet (end game) bygger på pvp xp och det är kanske lite väl hysteriskt i Kheshatta just nu.

Kommer en patch inom kort då mördarepitetet kommer och då kommer också bountyjägare.

Ni som lämnat detta spel, vänta en månad eller två och signa på igen. Jag tror att funcom närmare sig den potential som spelet faktiskt har.

Medlem

Brutalt mkt roligare att levla i AoC än i WoW iaf, sedan blir man lite trött på allt gulligull i WoW.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

ehh jag märkte aldrig av dom där buggarna alla pratade om tyckte spelet var okey kul saknade det där lilla xtra som jag vill ha för att kunna spela mmos spelade i 1½månad

Medlem
Skrivet av Brutaly:

Förstår att många blev besvikna på AoC. Om man kommer från WoW så är detta mer ett FPS.

WoW är inte lika mycket skillbased som AoC och jag kan säga att AoC har inte haft så mycket buggar men kräver ganska mycket av burken.

Spelar och det blir bara bättre och bättre men tycker också att det är bra att man väntar med 360 men av egoistiska skäl.

Minigames rockar och siges är helt ok.

Problemet är värllden man lirar i, alla dödar alla (vet att det är PVP) men spelet (end game) bygger på pvp xp och det är kanske lite väl hysteriskt i Kheshatta just nu.

Kommer en patch inom kort då mördarepitetet kommer och då kommer också bountyjägare.

Ni som lämnat detta spel, vänta en månad eller två och signa på igen. Jag tror att funcom närmare sig den potential som spelet faktiskt har.

Håller med dig totalt! Spelet blir bara bättre och bättre med patcharna just nu. Den stora pvp-patchen som kom senast tycker jag förändrade spelet från BETA-stadiet, till ett mycket mer fullkomligt spel. Längtar efter det här med bounty. Sen tycker jag att folk väntar sig alldeles för mycket att det ska vara som WoW, och blir därmed besvikna. Nu råkar detta vara ett helt annat spel, av andra utvecklare. Fightingsystemet är superbt och att det är lite mer skillbaserat är bara bra.

Sen har vi den här myten med att det är få spelare. Detta beror på ett litet misstag med servrarna. En sammansmältning av en del av servrarna är på gång, bland annat Fury-Wildsoul-Soulstorm, och då kommer man uppleva att det finns mycket mer folk runtikring sig, vilket blir ett stort lyft. Det kommer förhoppningsvis också innebära att månadsavgiften minskar.

Sen tycker jag också att det är bra att de väntar med XBOX360. Känns som att måste bli ytterligare komplett först, och det är bäst att tillfredsställa den stora publiken först, innan man ger sig in på 360. Sen undrar jag hurfan det ska kunna bli kul på XBOX360. Men det blir spännande att se. Peace.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

som jag fattar det,är alla zoner indelade i instanser? enbart ett misslyckande där.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Att tro att de kommer minska månadsavgiften pga server ihopslagning verkar riktigt befängt? varför skulle dom sänka priset pga det? Kostar ju samma som alla andra mmo!

Medlem

Usch vilket värdelöst spel Conan var och är.
Instancesystemet förstörde hela mmo känslan och animationerna var helt vidriga.
Grafiken ända grejen som var okay.

Största floppen på länge, kul med alla människor som lurar sig själva och intalar sig själva att det är ett bra spel.
Patetiskt

12
Skriv svar