Age of Conan till konsol dröjer

Medlem

Intressant att dom ens valde att även släppa (skit)spelet till konsoll.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av BigD:

Usch vilket värdelöst spel Conan var och är.
Instancesystemet förstörde hela mmo känslan och animationerna var helt vidriga.
Grafiken ända grejen som var okay.

Största floppen på länge, kul med alla människor som lurar sig själva och intalar sig själva att det är ett bra spel.
Patetiskt

Håller inte alls med.


signatur
Medlem
Skrivet av BigD:

Usch vilket värdelöst spel Conan var och är.
Instancesystemet förstörde hela mmo känslan och animationerna var helt vidriga.
Grafiken ända grejen som var okay.

Största floppen på länge, kul med alla människor som lurar sig själva och intalar sig själva att det är ett bra spel.
Patetiskt

Så jävla rätt stirdssystmet var helt trassigt stats helt paj, jag menar t.ex female barbarian gör mer skada p.g.a att hennes modell har längre räckvid? like wtf, vad då trasigt spel...

Och ja det är väldigt roligt med alla som intalar sig om hur jävla bra det verkligen var på gräsnen till trasigt vid release, i.a.f warhammer har haft en väldigt hyffsad release måste jag säga fast kanske lite mycket Destruction spelare.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Perfekt med mmporg till konsoler! tex PS3 koppla blåtands tangentbord och mus så är det perfekt. Hade wow kommit till ps3 hade jag slutat lira det på min pc. ngn som vet om AoC kommer komma till PS3 eller=

Medlem
Skrivet av agustus:

Hade wow kommit till ps3 hade jag slutat lira det på min pc.

varför det?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

som jag fattar det,är alla zoner indelade i instanser? enbart ett misslyckande där.

Dom har iprincip tagit bort instanserna för att det inte är så fullt med folk på servrarna längre. man instansade spelet för att det var för snyggt och krävande för att visa 300 snubbar stående vid AH

Medlem
Skrivet av BigD:

Usch vilket värdelöst spel Conan var och är.
Instancesystemet förstörde hela mmo känslan och animationerna var helt vidriga.
Grafiken ända grejen som var okay.

Största floppen på länge, kul med alla människor som lurar sig själva och intalar sig själva att det är ett bra spel.
Patetiskt

mmm visst är det fult med MoCapade animationer (till och med hästarna är MoCapade...)

sen är det nästan inte instansbaserat längre pga minde population på servrarna.

jag behöver inte lura mig själv till det det är ett helt ok spel... inte super på något sätt... dock mysigt att spela ett par timmar i veckan kanske.

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Borde man inte gjort åt andra hållet, först X360 och SEN PC? Hur många spelare finns kvar i AoC?

finns massor av spelare kvar!,
näre jag nu i veckan startade på en ny server så upplevde jag det som att det var mycket mer folk som var online o spelade på första ön,,nu mötte man genast massor av folk..

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Borde man inte gjort åt andra hållet, först X360 och SEN PC? Hur många spelare finns kvar i AoC?

finns massor av spelare kvar!,
näre jag nu i veckan startade på en ny server så upplevde jag det som att det var mycket mer folk som var online o spelade på första ön,,nu mötte man genast massor av folk..

Medlem

jag tycker för övrigt spelet är helt unerbart,,ok,finns en del buggar och så me ninget jag haft ngra större problem med spelmässigt,sen ser det ju helt underbart ut, har enormt bra och stämningsfull musik,,vet inte om man kan begära mer,,,
sen ogillar jag att man jämför detta med wow,visst det är samma typ av spel,mne där slutar likheterna anser jag,wow-spelarna kan hålla sig kvar i sandlådan,dricka saft och diskutera sitt spel där
så kan vi som är vuxna nog för att uppskatta och spela age of conan diskutera vårt spel när vi besöker krogen och bärsar,

Medlem
Skrivet av SorbP:

Så jävla rätt stirdssystmet var helt trassigt stats helt paj, jag menar t.ex female barbarian gör mer skada p.g.a att hennes modell har längre räckvid? like wtf, vad då trasigt spel...

Det hade jag ingen aning om, det låter ju klart mer realistiskt än att det bara är statsen som räknas.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

räckvidden på female och male karaktärerna fixades i typ första patchen ett par veckor efter launch... och nu har det varit ute i ca: 6 månader...

Medlem

Men är verkligen stridssystemet speciellt mycket mer 'skillbaserat' än andra mmo's? Jag menar, om man utgår från en grundläggande vana med fps så är det ju inte direkt avancerat..

Angående nyheten så är det väl inte speciellt förvånande, det är bättre om de fokuserar på att göra färdigt och förbättra pc-versionen först.

Inaktiv

Dom borde bojkottas!

Skrivet av toern:

Men är verkligen stridssystemet speciellt mycket mer 'skillbaserat' än andra mmo's? Jag menar, om man utgår från en grundläggande vana med fps så är det ju inte direkt avancerat..

Angående nyheten så är det väl inte speciellt förvånande, det är bättre om de fokuserar på att göra färdigt och förbättra pc-versionen först.

ja det är väldigt skillbaserat om man jämför med en åtta åring med blöja i WoW, som bara behöver trycka på tre knappar hela tiden.

Skrivet av MillionStylez:

Dom borde bojkottas!

Varför? För att de vågar göra något utöver bebis spelet WoW?


signatur
Medlem

@Dofilusåkaffe: Ah.. Jag har bara testat AoC lite grann så ingen aning hur det ser ut i situationer då man är mer involverad. Jag tycker nog att WoW kräver sin bit av förmåga i pvp. Men det kanske är för att jag inte är åtta år längre; dock skulle det vara trevligt att bli det igen så att man kunde leva om lite misstag.

Medlem

Jag klår vilken bäbis som helst i WOW!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av toern:

Men är verkligen stridssystemet speciellt mycket mer 'skillbaserat' än andra mmo's? Jag menar, om man utgår från en grundläggande vana med fps så är det ju inte direkt avancerat..

Angående nyheten så är det väl inte speciellt förvånande, det är bättre om de fokuserar på att göra färdigt och förbättra pc-versionen först.

ja det är väldigt skillbaserat om man jämför med en åtta åring med blöja i WoW, som bara behöver trycka på tre knappar hela tiden.

Skrivet av MillionStylez:

Dom borde bojkottas!

Varför? För att de vågar göra något utöver bebis spelet WoW?

aaaa just därför.

Medlem

"Och ja det är väldigt roligt med alla som intalar sig om hur jävla bra det verkligen var på gräsnen till trasigt vid release, i.a.f warhammer har haft en väldigt hyffsad release måste jag säga fast kanske lite mycket Destruction spelare."

Mja...AoC var ju iaf spelbart vid relase jämfört med W.A.R där man får CTD konstant. Då känns plötsligt lite högre dps för female, som som sagt fixades efter 2v, inte så farligt. Mythic har forfarande inte ett spelbart spel...bra där!!

Medlem
Skrivet av Chrono:

Mja...AoC var ju iaf spelbart vid relase jämfört med W.A.R där man får CTD konstant. Då känns plötsligt lite högre dps för female, som som sagt fixades efter 2v, inte så farligt. Mythic har forfarande inte ett spelbart spel...bra där!!

WAR har väl haft den mest smärtfria premiär för ett mmorpg?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar