Tomb Raider-material 360-exklusivt

Robot
Inaktiv
Tomb Raider-material 360-exklusivt

6 timmar extra speltid, det är ju ett helt spel med dagens standard.

Medlem

Men varför finns det inte bara 1 konsollstandard istället så man slipper de här problemen? Att alla kan bygga konsoller som vill men det måste vara tex PS3-kompatibla. På samma sätt som PCn är/var IBM-kompatibel en gång i tiden?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

"Vad folk som äger övriga plattformar tycker om 360-exklusiviteten framgår inte."

Ja ni, detta börjar kännas så otroligt jävla larvigt. Lätta pengar för utvecklarna, frustrerande för spelarna. Visst om det är ett exklusivt skin eller nått vapen, men 6 timmars extra spel-tid? Fuck you säger jag.

Inaktiv

Och alla episoder i dagarna blir försenade... mestadels iaf.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Men varför finns det inte bara 1 konsollstandard istället så man slipper de här problemen? Att alla kan bygga konsoller som vill men det måste vara tex PS3-kompatibla. På samma sätt som PCn är/var IBM-kompatibel en gång i tiden?

Så du vill uppleva samma problem som alla dator användare upplever dagligen?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kommer säkert senare till dom andra plattformarna också.
Som med allt annat som sägs vara exklusivt.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Ghengis Khan:

Men varför finns det inte bara 1 konsollstandard istället så man slipper de här problemen? Att alla kan bygga konsoller som vill men det måste vara tex PS3-kompatibla. På samma sätt som PCn är/var IBM-kompatibel en gång i tiden?

Så du vill uppleva samma problem som alla dator användare upplever dagligen?

Problem? Dagligen?

Medlem
Skrivet av robineng:

6 timmar extra speltid, det är ju ett helt spel med dagens standard.

mm =/ surt att inte Ps3 får... =( :evil:


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Coolers. Hade inte riktigt bestämt mig om jag skulle köpa det till PS3 eller 360. Nu har jag det hehe.


signatur
Medlem

Vad less jag blir på sånt här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Ghengis Khan:

Men varför finns det inte bara 1 konsollstandard istället så man slipper de här problemen? Att alla kan bygga konsoller som vill men det måste vara tex PS3-kompatibla. På samma sätt som PCn är/var IBM-kompatibel en gång i tiden?

Så du vill uppleva samma problem som alla dator användare upplever dagligen?

Nä men du förstår ju vad jag menar. Det är en gemensam plattform. Släpper dom något material extra till ett spel till PC så fungerar det ju bara. Det enda som skulle kunna hända är att grafiken är upphottad så att du är tvungen att köpa några nya delar men det är fortfarande samma plattform. Går att spela, kanske lite segt, men fungerar i alla fall.

Fast givetvis kommer detta aldrig att bli verklighet så länge inte någon av de 3 stora konkurrerar sönder de andra och i de fallen brukar det inte bli bra tillslut ändå...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Just sånt här som göra att jag aldrig skulle köpa en 360...

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Ghengis Khan:

Men varför finns det inte bara 1 konsollstandard istället så man slipper de här problemen? Att alla kan bygga konsoller som vill men det måste vara tex PS3-kompatibla. På samma sätt som PCn är/var IBM-kompatibel en gång i tiden?

Så du vill uppleva samma problem som alla dator användare upplever dagligen?

Problem? Dagligen?

Talar inte om mig själv utan mängder av kunder varje vecka som kommer in och inte får igång sina spel på datorn fast de har alla specifikationer for recomended uppfyllda.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

xbox har haft xclusiva titlar från start, första spelet som var annonserat för xboxen var ju xclusivt. halo.

Medlem

Så jävla trött på microsoft, dem kan ta sina pengar å köra upp någonstans, marknaden klarar sig utan sånt här tjafs.

Medlem

Jag fattar inte varför detta är ett sånt gigantiskt problem. Det är väl bara bra med bonusmaterial? Eller?


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Så jävla trött på microsoft, dem kan ta sina pengar å köra upp någonstans, marknaden klarar sig utan sånt här tjafs.

... men snälla. Sony har gjort (och gör när dom kan) exakt samma sak.

Bli sur, för all del... men peka inte fingar på MS, Sony eller nån annan. Alla gör sånt här när det finns möjlighet.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Rurounin:

Så jävla trött på microsoft, dem kan ta sina pengar å köra upp någonstans, marknaden klarar sig utan sånt här tjafs.

... men snälla. Sony har gjort (och gör när dom kan) exakt samma sak.

Bli sur, för all del... men peka inte fingar på MS, Sony eller nån annan. Alla gör sånt här när det finns möjlighet.

Vet du inte att det är extremt häftigt att hata microsoft?

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Rurounin:

Så jävla trött på microsoft, dem kan ta sina pengar å köra upp någonstans, marknaden klarar sig utan sånt här tjafs.

... men snälla. Sony har gjort (och gör när dom kan) exakt samma sak.

Bli sur, för all del... men peka inte fingar på MS, Sony eller nån annan. Alla gör sånt här när det finns möjlighet.

Nja, där har du väl lite fel ändå, om det legat i Sony natur att plundra och våldta så hade man satt stop för t.ex Assasins Creed, FF, Virtua Fighter 5, GTA IV mfl.

Inaktiv
Skrivet av Nomad:

Just sånt här som göra att jag aldrig skulle köpa en 360...

För då får du 6 timmars extra speltid? fattar inte riktigt...?

Inaktiv

för helvete, jag som älskar tomb raider serien och tänkte införskaffa detta till min ps3, inte för att detta förändrar mina tankar men det gör mig förbannad att EXTRAMATERIAL ska vara exklusivt nuförtiden


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:

För då får du 6 timmars extra speltid? fattar inte riktigt...?

"Får?" Nu snackar vi Micro$oft, så att det är nått man måste betala för är mer eller mindre en självklarhet.

Inaktiv
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av Nomad:

Just sånt här som göra att jag aldrig skulle köpa en 360...

För då får du 6 timmars extra speltid? fattar inte riktigt...?

Ne jag tror inte heller att du fattade riktigt min tanke där

Inaktiv
Skrivet av Mönki:
Skrivet av ChuppyBear:

För då får du 6 timmars extra speltid? fattar inte riktigt...?

"Får?" Nu snackar vi Micro$oft, så att det är nått man måste betala för är mer eller mindre en självklarhet.

You've just made me smile a little. KTHNX. *$$$$$*


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv
Skrivet av Mönki:
Skrivet av ChuppyBear:

För då får du 6 timmars extra speltid? fattar inte riktigt...?

"Får?" Nu snackar vi Micro$oft, så att det är nått man måste betala för är mer eller mindre en självklarhet.

Hehe, sant så sant. Köpar aldrig extramaterial eftersom jag tycker man ska FÅ det med spelet. Nu förstår jag vad du menar...

Skrivet av ChuppyBear:

Hehe, sant så sant. Köpar aldrig extramaterial eftersom jag tycker man ska FÅ det med spelet. Nu förstår jag vad du menar...

Jag köper aldrig plusmeny på MCdolnads eftersom jag tycker att man ska FÅ det med menyn.

Medlem

De släpper det nog till PC senare... även om de säger att de inte gör det... Som med GTA 4... det skulle ju inte komma till PC... men nu gör det det iallafall... bättre och snyggare... så kanske får pc-spelare också del av extramaterialet... Men det är dåligt att göra så här. Tror de folk springer och köper en xbox bara för att få extramaterial eller? hehe

Medlem

Jag tycker det är sketbra att dom gör så här.

Extramaterial är smarrigt. Plus att dom besparar mig mödan att bestämma själv vilken plattform jag skulle köpa spelet till hehe. Perfekt.


signatur
12
Skriv svar